Ik ben een meisje van 21 en ik ga in april voor 4 maanden naar Zuid Amerika. Ik begin met een talencursus in Quito, ecuador en daarna wil ik graag een stuk van Peru en misschien ook het westelijke deel van Bolivia zien.
Ik ga alleen op reis omdat ik op deze manier ook veel beter de taal ga leren (denk ik) maar vind het niet superleuk om alleen rond te reizen. Ontmoet je snel mensen daar? Reizen dr meer mensen (van mijn leeftijd) alleen? En is het veilig om alleen als meisje te reizen?
Ik hoop dat jullie even willen reageren?? Er zijn vast mensen die hier ervaring mee hebben?
iedereen loopt tegen dit “probleem” op, maar je hoeft je geen zorgen te maken. Je ontmoet zoveel mensen, dat gaat zo ontzettend snel. Ten eerste begin je al met een taalcursus, dus daar leer je al mensen kennen. En ten tweede stikt het in Ecuador van de toeristen, dus je loopt er vanzelf tegenaan. No problema chica…
Wat betreft de veiligheid…zoiets kan je natuurlijk niet voor 100% garanderen, maar goed…in Amsterdam kan je ook neer worden gestoken, dus dat is allemaal erg betrekkelijk. Je moet gewoon geen gekke dingen doen, 's avonds met een groep over straat, of gewoon de taxi pakken en gewoon je nuchtere, hollandse verstand gebruiken.
Maak je geen zorgen!
Ik sluit me aan bij het voorgaande bericht.
Leeftijd heeft hier niets mee te maken, het is de instelling die telt. En als ik het zo kan beoordelen, komt het helemaal goed met jou!
Mensen zijn overal en iedereen wil jou leren kennen. Ik ben zelf alleen op pad gegaan en ben tijdens mijn reis misschien 1 dagje alleen geweest. Onderweg ben ik veel Engelstaligen tegengekomen, dus van die twee weken Spaans heb ik niet veel gebruik gemaakt. Maar het is een mooie taal, dus voor mij meer dan de moeite waard.
En over veiligheid… Je zoekt het gevaar meer op als je naar Zuid Amerika gaat. Maar ook in Nederland kun je overvallen worden of van de trap vallen. Gevaar is overal, het is maar of je het ziet of niet en hoe je ermee omgaat. So far so good. Morgen ga ik naar huis dus ik hoop dat het geluk nog een paar uurtjes bij mij blijft.