Alleen door Zuid Amerika als meisje

Hallo,

Ik ben van plan om drie maanden in Zuid Amerika te reizen. Ik wil een paar weken spaans leren en misschien wat vrijwilligerswerk doen. Nu hoor ik van verschillende kanten dat Zuid Amerika best onveilig is voor een meisje om alleen te reizen. Klopt dit of zijn het alleen maar bezorgde waarschuwingen? Waarschijnlijk verschilt het ook per land, welke landen zijn aan te raden en welke zijn af te raden?

Alvast bedankt!

Hoi Woensdag,

Ik ben zelf naar Zuid Amerika geweest en heb ook delen alleen gereisd. Is daar heel goed te doen, maar je moet wel je gezonde verstand gebruiken. Berg belangrijke documenten goed op, loop niet te koop met wat je (op zak) hebt en zorg gewoon dat je niet te veel waardevol spul bij je hebt.

Ik ben naar zuid-Peru, noord-Chili en een klein stukje Bolivia geweest. Dat was super goed te doen. Heb spaans geleerd in Cuzco, Peru, super gaaf was dat!

Als je begint met zo’n Spaanse cursus, kom je daar geheid ook andere mensen tegen die ook rondgaan reizen. Dus je hoeft niet eens perse altijd alleen te zijn. Erg leuk is dat!

Liefs,
Carolina

Hai

Ook ik heb als meisje alleen inmiddels bijna heel zuid amerika bereisd. Het is inderdaad goed te doen, maar wees je bewust van je doen en laten en gebruik je verstand. Natuurlijk is het niet geheel ongevaarlijk. Maar in de Bijlmer van Amsterdam ga je s’avonds ook niet in je eentje door een park lopen, toch? Overal ter wereld loop je nou eenmaal risico’s.
Eerst een paar weken spaans leren is een heel goed idee. Ik heb dit zelf in Quito gedaan. Buiten het feit dat je veel medereizigers leert kennen met wie je eventueel kunt gaan reizen, heb je vaak bij die spaanse scholen de mogelijkheid om bij een gastgezin te verblijven. Dit is een super leuke en interessante manier om echt contact op te bouwen met de lokale bevolking.

Zuid Amerika is een geweldig continent, en zeker een bezoek waard. Ik zou zeggen laat je niet afschrikken door enge verhalen en Go for it!!

Veel plezier

Saludos, Eveline:ARGENTINA

Evelien, aangezien jij heel het continent hebt gezien, kan je mij vast wel wat raad geven over welk land ik moet kiezen. Ik wil graag drie maanden gaan en dus eerst een taalcursus doen. Ik wil graag natuur en cultuur zien, maar kan niet echt wijs worden uit welk land nu echt het leukste is om heen te gaan. En via welke organisatie heb jij je taalcursus geregeld? Of heb je dat ter plekke geregeld?

Taalcursus kun je het beste ter plekke boeken, er zijn overal ontzettend veel mogelijkheden en bovendien is dit veel goedkoper dan thuis of via internet te boeken.

Welke landen je moet bezoeken hangt af van je reistijd en je interesses. Ik vond Bolivia en Argentinie boven de andere landen (Ecuador, Peru, Chili, Uruguay, Paraguay, Brazilie) uitspringen, althans, het zijn boeiende en verrassende landen die nog erg naturel zijn en veel te bieden hebben.

Ik heb 4 jaar geleden als meisje alleen ook door Peru en Bolivia getrokken, 5 maanden. Welk land het meest aanspreekt is denk ik erg persoonlijk, want ik vond Peru interesanter. Zo erg zelfs dat ik er inmiddels woon!
Met gezond verstand is alleen reizen goed te doen, ik heb nooit problemen gehad. Met name het Noorden van Peru is nog niet platgelopen door toeristen, en erg de moeite waard ook.
Je kunt een kijkje nemen op mijn homepage www.celendinperu.com, en kunt me ook mailen als je meer gerichte vragen hebt eventueel over Peru.