Eindelijk is het duidelijk dat ik in maart lekker naar Zuid-Amerika kan.
Echter heb ik het reisadvies van ministerie van buitenlandse zaken bekeken en daar wordt ik niet echt veel vrolijker van.
Zijn er mensen die nu in die landen zijn en hoe ervaren jullie het?
Zit nu te twijfelen of reizen overland wel zo veilig is…
Ik ben zelf ook van plan naar zuid amerika te trekken.
Je kan toch moeilijk je hele reis de boot en vlieger nemen omdat het te gevaarlijk is om over land te reizen.
ik zeg niet dat je niet moet oppassen, en de kans bestaat altijd dat het gevaarlijk is, maar als je goed op je spullen let en steeds je mannetje staat is volgens mij de kans al kleiner dat je in gevaarlijke situaties terrecht komt…
Waar ga je naartoe? ga je met het vliegtuig of ga je met de boot? Wat zijn je plannen in zuid amerika?
het beste wat je ken doen is via suriname reizen eerst daar een week of 3 blijven en vanuit daar reizen regelen naar brazilie komt je ook goedkoper uit en de kans is 10 x groter dat je de landen in komt
Niet zo bang zijn! zelf de problemen niet opzoeken.heb geen problemen gehad in Zuid Amerika,en voornamelijk alleen gereisd.
Of neem een leuke stoere Hollandse vent mee,of een Belgske.
Hoe ver zijn de plannen? Ik wil begin maart vertrekken,voor 3 maanden naar Peru,Argentinie en Brazilie/Colombia.
Wat heb jij allemaal al geregeld? Ga je met het vliegtuig of met de boot?
Thanks, I know maar thuis begonnen ze erover, dus denk laat ik eens informeren hoe anderen het ervaren hebben.
Voor mij is het momenteel erg spannend, mijn reis staat in optie op 18 maart, ik zou dan vliegen naar BA daar drie weken blijven, doorreizen naar Peru, daar ook drie weken zijn en vervolgens doorreizen naar Ecuador om daar vier weken vrijwilligerswerk te gaan doen en nadien de laatste tripjes te ondernemen. Het lijkt me erg leuk om tijdens mijn verblijf in Peru evt. iets mee te pikken van Bolivia. MAAR… dit alles hangt van mijn laatste tentamen af, waarvan ik op 28 februari uitslag heb…
In BA en Peru ga ik Spaans leren, dit alles heb ik geregeld via www.hetanderereizen.nl dus alleen de lessen, verblijf en vrijwilligerswerk.