Zuid-Amerika, here I come

Hallo,

mijn naam is Gilda en ik ben welgeteld 15 min lid. Ik wil me graag voorstellen en ik weet niet waar ik dat het beste kan doen?
Ik probeer het hier maar even: ik ben dus Gilda en ik heb net mijn gymnasium diploma gehaald. Ik wil voordat ik ga studeren (internationale betrekkingen en organisaties) eerst nog een jaar reizen. (dit betekent een half jaar geld verdienen en een half jaar reizen in Zuid-Amerika.) Ik heb een geweldig idee, maar er is geen plan. Ik vind het heel erg moeilijk om te beginnen met een reis te zoeken. Ik wil graag alleen, maar moet toegeven dat ik het wel spannend vind. Misschien veranderen mijn gedachtes nog wel.
Ik wil beginnen in Argentinië, waar ik graag een maand spaans wil leren. Met carnaval lijkt mij Rio geweldig. Daarna Peru, Colombia en Bolivia en dan is mijn half jaar wel weer voorbij denk ik.
Vrijwilligerswerk wil ik graag doen als het op mijn pad komt. Organisaties vragen vaak hele hoge bedragen voor onderdak etc. en dat geld heb ik niet.

Ik ga weer even verder rondstruinen en jullie verhalen lezen.
ps. tips/suggesties/kritiek, alles is welkom, ik moet nog veel leren!:wink:

hey wat gaaf :slight_smile: ik heb zowat dezelfde plannen. ik wil nu zoveel mogelijk werken en volgend jaar rond april graag naar zuid-amerika gaan.
maar eerst ga ik in augustus een maand naar Thailand.
maar mijn planning staat ook nog niet vast voor Zuid-amerika. maar wel mijn ideeën. lijkt het je leuk om al wat ideeën uit te wisselen? ook heb ik al ergens een hoop sites opgeschreven van vrijwilligers organisaties en waar je spaanse cursussen kan krijgen.
Groetjes Mariska

Hee Gilda! Wat toevallig: Ik heb afgelopen jaar mijn vwo-diploma gehaald en wil begin 2012 gaan reizen door Zuid-Amerika. Eerst wil ik ook nog een cursus spaans doen, ook al heb ik 6 jaar spaans gehad op school. Het lijkt mij ook spannend om te gaan reizen, maar daarom wil ik een aantal dingen van tevoren gaan plannen voordat ik vertrek. Het lijkt me erg leuk om met een aantal mensen samen te reizen. Als je interesse hebt dan hoor ik het graag!

Hoi Ccreativem en Rozemarijn,
ik reageer even in een berichtje op jullie allebei!
Ik zou graag sites en tips krijgen van vrijwilligersorganisaties die jullie wel interessant vinden. Ik heb zelf nog niet echt gekeken naar Spaanse lessen. Waar denk je dat je die het beste kan volgen? Sites?
Ideeën uitwisselen lijkt mij een goed plan. Ik heb nu tenminste het idee dat ik echt wat doe aan mijn reis plannen haha!
Groetjes!

Heehee,

Sites van vrijwilligersorganisaties en cursussen weet ik zelf (nog) niet, maar volgens mijn kan je die redelijk gemakkelijk via google vinden. Hiervan zijn ook veel verschillende organisaties, dat weet ik wel. Ben je ook van plan om te gaan rondreizen? Of alleen een cursus doen en vrijwilligerswerk?

Groetjes!

Ja, ik heb ook al meerdere sites gevonden. Ik vind dat die organisaties altijd heel veel geld vragen en alles wordt voor je geregeld en dat wil ik niet;) Ik wil in Zuid-Amerika gaan rondreizen en een maand spaans leren en als ik iets leuks tegen kom, ook vrijwilligerswerk doen. Ik denk dus dat ik geen vrijwilligerswerk ga regelen, alleen misschien ter plekke in Zuid-Amerika. Wil jij wel sowieso vrijwilligerswerk doen en een Spaans cursus? Groetjes!

Ja, dat vond ik ook! Bij die vrijwilligersorganisaties klinkt het allemaal wel erg gezellig, maar juist het rondreizen lijkt me zo leuk. Ik wil dus geen vrijwilligerswerk van te voren gaan plannen, maar mocht het op mijn pad komen dan wil ik het wel overwegen. Maar ik ga daar wel echt naartoe voor het reizen. Ik wil een maand taalcursus gaan doen ongeveer om een beetje te wennen aan de taal en de manier van leven enzo. Daarna wil ik verder reizen. Jij?
Groetjes

haha, wel grappig want ik wil dus precies hetzelfde!:wink: Eerst een taalcursus om er een beetje in te komen en vervolgens gaan reizen en kijken wat er op mijn pad komt. Wanneer wil je precies weg en welke landen wil je bezoeken?

Haha dat is mooi :). Ik ben van plan om een taalcursus in Buenos Aires te volgen, omdat daar dan een vriendin van mij woont. Maar dit is nog niet zeker. Als zij op dat moment niet in B-A is, wil ik ergens anders een taalcursus gaan doen. Wat haar plannen zijn hoor ik wschl as zaterdag. Verder wil ik in ieder geval naar Peru. Ik was van plan om via Chili en Bolivia daarnaartoe te gaan, maar andere plannen zijn altijd welkom. Welke landen wil jij graag zien?

Oh, en wanneer is precies weg wil is ook nog niet helemaal duidelijk. Ik wil begin 2012 gaan en dan rond juni weer terugzijn. In totaal wil ik 3 maanden weg zijn ongeveer. Jij?

Oké dat klinkt wel leuk! Ik wil beginnen in BA en ergens in Argentinië een cursus volgen. Verder wil ik Naar Rio en ook sws naar Peru. Boliva en Colombia staan ook op mijn lijstje. Ik wilde graag vertrekken in november, maar ik weet nu al dat ik dat hoogstwaarschijnlijk qua financiën niet ga redden. Ik vertrek daarom denk ik in december en wil het liefst 6 maanden blijven, of in iedergeval; zo lang mogelijk!

Zo te horen hebben we redelijk dezelfde plannen. Rio lijkt me ook fantastisch om heen te gaan. Ben je van plan om alleen te gaan backpacken en dan met mensen samen te reizen die je tegenkomt of wil je van tevoren met mensen afspreken om langere tijd samen te reizen?
Ken je deze site trouwens> http://www.espanoles.nl Via deze organisatie wil ik mijn talencursus gaan volgen. Ze zitten eigenlijk in elke stad in Z-A.

Het lijkt me vooral leuk om in Rio te zitten rond carnaval!!
Maar, ik wilde eigenlijk in mijn eentje gaan en niet met een vriendin, omdat ik dan het idee heb dat ik mij veel moet aanpassen en de hele tijd een compromis moet sluiten of je nou naar links gaat of naar rechts. Ik wil gewoon doen waar ik zin in heb zeg maar;) Het idee van echt alleen gaan vind ik nu wel een beetje eng. Ik sta zeker open voor contacten om er met iemand samen heen te gaan. Je kan dan toch ook weer het contact verbreken als het niet klikt, je verschillende dingen wilt doen etc. In Zuid-Amerika zelf wil ik wel erg veel mensen leren kennen en ook delen met elkaar reizen.

Haha als je met carnaval in de buurt van Rio bent moet je sowieso gaan! :). Voor mij geld hetzelfde, dat ik graag met mensen start met reizen, maar ik ben niet van plan om er echt alleen op uit te trekken. Als het niet meer klikt tussen elkaar of je wilt allebei wat anders dan moet je dat doen, maar het is wel mijn bedoeling om nooit helemaal alleen te zijn. Daarom lijkt het me zo leuk en handig om te starten met een grotere groep.

Ha meiden, wat leuk! ik wil ook naar Zuid-Amerika. Mijn plan is om in november te gaan en dan iets van 3 maanden daar te blijven. Ik ben me nu een beetje aan het orienteren van hoe en wat. Ik weet in ieder geval al dat ik een talencursus wil gaan doen. En buenos aires lijkt me een leuke stad daarvoor. Ik vind het nog best lastig met zo onwijs veel mogelijkheden om daar iets uit te kiezen.

Hoi Annme, volgens mij zitten we allemaal met hetzelfde probleem: zoveel keuzes en mogelijkheden en weinig ervaring. Ik weet gewoon echt niet waar ik moet beginnen met zoeken en hoe ik het moet gaan aanpakken. Maar wat zijn jouw plannen? Welke landen wil je zien in die 3 maanden?

Ha Gilda, haha ja inderdaad, we zitten in hetzelfde schuitje :wink:
Ik wil m’n reis niet te veel ‘plannen’ want ‘Go with the flow’ is het leukste en daardoor krijg je de meest spontane acties. Ik wil in ieder geval naar Brazilie en argentinie en verder sta ik nu nog open voor leuke suggesties.

Leuk om al jullie ideeën te lezen. :slight_smile: als het financieel haalbaar is wil ik graag in 2012 in April gaan vertrekken. en zou zelfs graag een half jaar willen gaan. en dan het liefst richting Mexico gaan en vanuit daar naar Zuid-Amerika gaan met wat tussenstops hier en daar. ik wil ook zo min mogelijk plannen. wel goed voorbereid zijn. dus ik ga nu ook al al mijn informatie zoeken qua visums enz… en ik wil ook echt graag een taalcursus gaan doen. ben nu ook al wat basis spaans aant leren.
dit zijn de sites wat ik zo hier en daar gevonden heb…
www.mijnbestemmingperu.nl
www.hetanderereizen.nl
www.tnfsh.nl
nl.proyectoperucentre.org
www.volunteersouthamerica.net
www.otracosa.nl

www.siw.nl

www.abroadervieuw.nl

het zijn er nogal wat haha, weet niet meer precies wat wat is. ik heb die sites toen allemaal opgezocht en opgeschreven.
Groetjes Mariska

He Gilda!

Zat net op het topic van Rozemarijn en toen dacht ik al wat toevallig, maar nu ik die van jou zie denk ik dat al helemaal haha.Ik heb namelijk ook afgelopen half jaar mijn VWO diploma gehaald en wil in februari daarna vertrekken naar Zuid-Amerika. Én dan wil ik volgend jaar ook beginnen met de studie internationale betrekkingen en organisaties…

Maar heb je ondertussen al wat meer dingen voor je reis uitgezocht? Ik ben al een maand bezig met allerlei dingen op te zoeken en te lezen maar ik kom er maar niet wijs uit haha… Er is zoveel van alles en weet echt niet waar ik moet beginnen. Denk dat ik wel zo snel mogelijk een ticket wil gaan boeken maar heb nog geen idee van waaruit ik terug naar huis wil vliegen.

Ben benieuwd naar je verhalen!

hoi Kyra,

altijd fijn om te weten dat ik niet de enige ben met deze hersenpinsels;)
ik ben al iets verder ja. Ik krijg er sws steeds meer zin in.
Ik wil binnenkort een vliegticket boeken. Hij staat nu eind november dus ik moet kijken.
Ik heb inderdaad ook veel gezeur ermee. Ik heb besloten om 2 keer een enkeltje te kopen.
(inderdaad veel risico, maar ik wil me nergens aan vastleggen. Ik zie dus wel wanneer en waarvandaan ik terug vlieg.) Verder heb ik besloten om naar B-A te vliegen en daar gelijk een taalcursus van een maand te volgen. Mijn reis daarna, staat helemaal open… Ik ga me flink inlezen en verder niks plannen. Ik heb een paar must do’s en dat doe ik en verder laat ik me lekker leiden.
Wat zijn jouw plannen so far?
Haha wat grappig dat je ook IBO wil doen. Waar in Leiden of Groningen?
Groetjes!