Zuid-Amerika deel van wereldreis

Hallo allemaal,

Volgend jaar zal ik samen met een vriendin een wereldreis gaan maken. Wij zullen deze reis afsluiten in Zuid-Amerika waar we van half augustus tot half december rond zullen reizen. We hebben al een planning gemaakt maar ik zou graag van jullie horen of dit realistisch is in ± 4 maanden.

Lima
Huaraz (evt vrijwilligerswerk daar een weekje)
Trujillo
Lima
Cuzco
Arequipa
Puno (titicacameer)

La Paz
evt. Rurrenbaque (ligt eraan of we tegen die tijd nog meer jungle willen zien na Azie)
Uyuni

San Pedro de Atacama

Salta (hier willen we een auto huren tot Cordoba)
Tucuman
Cordoba
Mendoza

Santiago de Chile
Paaseiland
Punta Arenas (vliegen vanaf Paaseiland via Santiago naar Punta Arenas)
El Calafate –> Perito Moreno
Punta Arenas
Ushuaia (ticket naar BA boeken we ter plaatse)
Buenos Aires
Iguacu

Sao Paolo (misschien slaan we deze stad zelfs over indien het mogelijk is om door te gaan naar Ilha Bela)
Ilha Bela
Ilha Grande
Paraty
Rio de Janeiro

Dit is nog een vrij globale planning maar do’s en don’ts, tips en tricks zijn bijzonder welkom! :slight_smile:

Groetjes
Linda

In 4 maanden moet dit wel te doen zijn. Het zal wel veel reizen worden. Ik weet niet of het in Patagonie het goede moment is. Volgens mij is het nog behoorlijk koud daar in november. effe checken.

Hallo Linda,

Ziet er goed uit.
Heb grotendeels deze reis ook gemaakt (als deel van mijn wereldreis).
Zie ook mijn sites!

Klinkt goed. Ik woon in Venezuela en wij gaan geregeld naar Colombia voor R&R. Cartagena en Bogota zijn relatief veilig. In Equador hebben wij rond de Cotopaxi getrokken en als je genoeg geld hebt zou ik een week naar de Galapagos eilanden gaan. Boek een kleine boot (10 tot 20 mensen); snorkelen (of duiken) met pinguins, zeehonden, dolfijnen, iguanas, etc.

Dit gaat zeker qua planning helemaal passen! Staat het zo al helemaal vast. In november is het in Patagonië juist niet koud (+/- 15 graden). Op het zuidelijk halfrond is het winter als het hier zomer is en andersom.
Houd er wel rekening mee dat in de hooggebergten van de Andes (voornmlk Bolivia) erg koud kan zijn! Je zit daar op ruim 3500 tot 4500 meter hoogte.

Hoi,

Ik denk dat het wel realistisch is qua timing, maar wel veel onderweg zijn.

Wat opmerkingen:
Inderdaad zou je nog moeten zien of je na jungles in Azië, ook nog in Zuid-Amerika naar jungle wilt. Punt wat dan ook om de hoek komt kijken: in Zuid-Amerika heb je dan de heftigste malaripillen nodig.

Ik hoop dat je met Uyuni ook bedoelt die Salar de Uyuni en een meerdaagse trip door dat gebied? Echt niet te missen, een van de mooiste dingen die ik ooit ter wereld heb gezien. Gekleurde meren en bergen, rare rotsen, hot springs, moddergeisers, zoutvlakte en zouten hotel, raar eilandje met gigantische cactussen…

Bij Peru zie ik de Colca Canyon er niet tussen staan, vanuit Arequipa kun je eenvoudig een tweedaagse tour daarheen boeken en condors kijken. Arequipa is een mooie stad, daar vond ik ook het Santa Catalina klooster erg mooi. Net een dorpje binnen de stad.

Brazilië is flink duurder dan Peru en Bolivia (van Chili en Argentinië weet ik het niet want dat heeft nogal gefluctueerd de laatste jaren). Dus houd daar rekening mee in je budget.

In mijn handtekening vind je allerlei tips & tricks.

Veel plezier, buen viaje, boa viagem!
Cécile

1 like