Zuid-Amerika – backpacken – vertrek september 2013 - tijd onbepaald

Zuid-Amerika – backpacken – tijd onbepaald (ergens tussen 6 maand en zolang geld het toelaat) – vertrek September 2013:

Hey avontuurlijk ingestelde medemens,

Wie ben ik?
Ik ben Melissa en ben van plan om voor een tijdje naar Zuid-Amerika te trekken – wat achtergrondinfo: ik ben een (semi-) avontuurlijk ingestelde ziel van (momenteel) 23 jaar en heb sinds enkele jaren de droom opgebouwd om door Zuid-Amerika te backpacken voor zolang mijn financiën dat toelaten. Ondertussen is mijn spaarplan al een goed jaar stevig vorm aan het krijgen en tegen september 2013 zou ik genoeg moeten bijeen gespaard hebben om toch ten minste 6 maand (en liefst langer) weg te zijn.

Wat?
Ik heb grosso modo wel een idee wat ik zeker wil zien en bij – veel ruimere benadering – wat ik er (afhankelijk van geld en tijd) wil bijdoen. Momenteel bestaat het plan ‘in een notendop’om te vertrekken in Argentinië (Buenos Aire – Iguazú – La Plata – Mar del Plata – Ushuaia – Mendoza – Córdoba - …) – de grens een paar keer over te steken naar Chili (zoutmijnen, Santiago, …) – van daaruit naar Bolivia (zeker titicacameer) – verder naar Peru (inca trail –La Paz – nazca lines - …) – en dan wordt het plan een pak vager, zeker wil ik Brazilië doen maar zit met twijfels over de periode (februari / maart voor carnaval of eerder juni voor WK voetbal - 2014). Bij de veel ruimere benadering hoort dan al de rest :zon02: - Ecuador – Colombia - Venezuela – Paraguay – Uruguay – Suriname – en meer naar t midden Cuba en Mexico. Zal vrijwel onmogelijk zijn om dat allemaal te doen dus ik ben daarin zeker flexibel! – ik ben op zoek naar een gezonde mix van cultuur – feestjes – unieke ervaringen – natuur – sportieve uitdagingen – avonturen - … (versta daaronder: bvb leren surfen, trekking door oerwoud, sandboarden, aloude beschavingsresten bezoeken, nachtleven, salsa, …)

Hoe?
Aangezien ik het allemaal ‘echt’ wil beleven (en toegegeven ik heb geen miljoenen op overschot) wil ik het graag wel vrij avontuurlijk en cheap aanpakken binnen een min of meer groot kader. Wat betekent dat in godsnaam? Ik wil de grote lijnen vastleggen ( wat wil ik zeker zien) maar de invulling zal eerder a l’improviste zijn. Hostels – dorms – eventueel coachsurfen: kwestie van overnachting – vervoer voornamelijk bus (nachtbussen) en voor grote afstanden (lees langer dan 24u busreizen) vliegtuig. Ik ben zeker in voor een actieve reis met uiteraard veel activiteiten, maar af en toe is een goed feestje bouwen en nadien wat bekomen onder de zon op het strand hoort er zeker ook bij!

Ben jij?
Iemand tussen 20 en 30
Die zin heeft om te reizen
Bovenstaande leest en denkt: “hmm daar kan ik mij volledig of deels in vinden”
Een sociaal – cultureel – avontuurlijk ingestelde persoon
Die een deel van / of de volledige reis wil meedoen:
AARZEL DAN NIET OM CONTACT OP TE NEMEN!

Verder?
Vragen, ideeën, toevoegingen, bedenkingen, en veel meer :wereld: heel veel is bespreekbaar!

Groetje,

Melissa

Hoi melissa,

Super tof plan…
Mijn plan is ook om volgend jaar oktober naar Midden/Zuid-Amerika te vertrekken.
Alleen t geen is dat ik al in Peru en Bolivia ben geweest en heb enkele grote highlights van Brazilië gezien.
Mijn plan is om in Mexico te starten en langzaam naar beneden te reizen, zoiezo Colombia een maandje, doorvliegen aar Suriname en daarna vliegen naar Salvador de Bahia in Brazilië om daar carnaval te vieren en dat alles in ongeveer 5 maanden.
Ik dacht er ook nog over om Cuba te doen, maar gezien het orkaanseizoen in oktober is dat misschien niet handig aan het begin van mijn reis en aan het einde zou het een beetje omslachtige route worden.

Ik ben zelf 28 en heb al heel wat gezien van de wereld met mijn rugzak, heb ook al verschillende reisgenoten ontmoet via deze site en dat is me heel goed bevallen. Dus ook voor deze mooie reis zoek ik nog een reisgenootje.
Wat zou je van mijn plannen vinden?
Groetjes Karin

Hoi melissa, Ik ben Nicole 26 jaar. Je hebt een prachtig plan waar ik me zeker voor een groot gedeelte ik kan vinden. Ik ben ook op zoek naar een reisgenootje met wie ik een mooie reis door zuid amerika wil maken. Mijn voorkeuren gaan op dit moment uit naar Peru Boliva en Chili maar sta ook zeker open voor andere landen.
Wellicht dat we samen tot een plannetje kunnen komen. Ik hoor graag van je.

groeten, Nicole

Hoi ladies, vergeet zeker niet af te reizen naar Colombia! Het land heeft zoveel te bieden; van tochten door de jungle tot lekker luieren op prachtige stranden als in het nationale park Tayrona bijvoorbeeld. Je kan van Panama met de boot naar Colombia (oftewel direct naar Cartagena oftewel via Sapzurro/Capurgana in combinatie met paradijs San Blas). Van Colombia kan je dan weer verder naar Equador (over land) of Peru (via een tocht over de Amazonas bijvoorbeeld. Moesten jullie tips nodig hebben voor Colombia, laat dan gerust iets weten want ik woon in Colombia en schreef er zelfs een reisgids “Colombia Fácil” over die je gratis kan lezen via de website of kan kopen in Colombia voor de prijs van een pintje bier. Succes en geniet ervan! Groeten, Inge.

Hoi Melissa,

Ik ben iemand tussen 20 en 30
Wil graag reizen
Kan me deels vinden in je plannen
Ben aardig actief/avontuurlijk ingesteld
En zoek ook een reismaatje :slight_smile: Wanneer gaan we weg?

Even met iets meer text en uitleg. Ik ben Erik, 27jaar, ben altijd al reislustig geweest en heb in Europa al veel gezien en wil wel eens wat verder weg. Hoewel ik geen onbekende ben met een rugzak, heb ik backpacken in deze vorm nog niet gedaan, maar het trekt me wel heel erg!

Een tijdje terug ben ik met het idee begonnen een hele wereldreis te maken, dit omdat ik in twee strijd ben. Ik wil graag zuid-oost azie en Zuid-amerika zien. Ik had me ook voorgenomen om op z’n vroegst in de zomer van 2013 te vertrekken, dit ook ivm. met het nodige sparen daarvoor :).

Veel van de plekken die je opnoemt zijn plaatsen waar ik ook al over gelezen had die me heel erg leuk lijken. Na veel dingen globaal bekeken en uitgezocht te hebben tot nu toe heb ik wel het idee dat er voor zo’n reis als dit gewoon een paar grote stops gepland moeten worden en alles daartussen vanzelf wel komt. Op die manier komt het avontuur zelf denk ik! :slight_smile:

Misschien kunnen we dus kijken om inderdaad een deel of alles samen te doen hiervan!

Groetjes,
Erik

Dag Inge! Bedankt voor je post - leuke tips zijn altijd heel handig!
Als mijn / ons plan wat meer op poten staat hoor ik graag nog meer tips!
op welke website precies kan ik ondertussen je reisgids al lezen? Ben zeer benieuwd!
bedankt he!

groetjes!

Graag gedaan :slight_smile: Hier kan je de files downloaden: http://www.colombiafacil.com/en/download-guide/ of hier online lezen: http://issuu.com/colombiafacil/docs/colombiafacil. Laat maar horen moest je nog meer vragen hebben. Groetjes.

Bedankt! zal ik zeker eens bekijken! Ik laat het je weten als ik vragen heb! Groetjes

Ha Melissa,

Gave plannen heb je! Ik ben Marjan en ben wel 31…Maar ik zoek nog steeds de uitdaging van een mooie reis vol avontuur, relaxen en een feestje. Ik ben een paar jaar geleden in Bolivia en Peru geweest voor 9 weken en vind het echt super daar! Graag wil ik nu naar Equador en Colombia in oktober/november. Als je het leuk vind kunnen we daar een paar weken samen reizen.

Dag allemaal,

wat fijn dat iedereen zo enthousiast is over rondtrekken in Zuid-Amerika. Melissa, je wensen klinken mij erg goed in de oren. Ik ben in 2010 al vijf maanden in Zuid-Amerika geweest (Peru, Bolivia en een stukje van Argentinië). Vanaf november 2013 wil ik terug om ook ongeveer een half jaar te gaan reizen. Mijn plannen tot nu toe:

Starten in Buenos Aires en daar een maandje vertoeven. Dan naar Ushuaia vliegen en van daaruit door Pategonië naar boven reizen. Westelijk Argentinië en Chili ontdekken. En vanuit daar lig ik ook nog een beetje blanco… Ik wil graag naar Ecuador, Colombia en Midden-Amerika, maar ook naar Brazilië. Ik dacht ook te eindigen in Brazilië met het WK in 2014, maar ik hoor nu ook geluiden dat Brazilië in 2014 flink zal gaan stijgen met de prijzen (en het staat nu al bekend als een duur land in Zuid-Amerika). Dus daar houden mijn plannen ook een beetje op :wink:

Ik hoop overeenkomsten met mensen te vinden, voornamelijk Colombia lijkt me niet het perfecte land om alleen te reizen. Oh en wie ben ik trouwens? Roos, 24 jaar, afgestudeerd in een master pedagogiek, nu werkend bij een Hogeschool om geld te sparen. Ook ik reis graag low-budget, houd van trekkingstochten maken, ben sportief en spreek vloeiend Spaans.

Hopelijk volgt hier een match!
Groetjes, Roos

Hallo,

Ik ben dertigjarige avontuurlijke reiziger uit Gent en kan me volledig vinden in bovenvermelde plannen. Vanaf najaar 2013 zou ik een aantal maanden willen vrij nemen om te gaan rondreizen in zuid-Amerika. Trektochten door de prachtige natuur, cultuur opsnuiven, Latijns Amerikaanse dansen leren, sporten, feestje, relaxen,… In een leuk gezelschap en low-budget. Ben geen grote planner die op voorhand veel vastlegt, eerder grote lijnen, en ter plaatse tijd invullen.

Dus geef maar seintje als jullie nog reispartner zoeken.

Groeten,
Pieter

Hoi Melissa,

Ik ben benieuwd hoe het nu staat met je plannen! Ik ben ook van plan tegen die tijd naar Zuid-Amerika te gaan. Ik heb lang gekeken naar vrijwilligerswerk in bv Peru zodat ik niet meteen in m’n eentje aan een reis hoef te beginnen. Dat vrijwilligerswerk lijkt me nog steeds ook heel leuk maar als ik een reisgenoot vind om mee te beginnen kan dat natuurlijk ook andersom :wink:

Ik hoor graag van je!

Groetjes Sanne, 22 jaar, Amsterdam

Hoi Melissa,

Wat leuk je plan! Ben benieuwd of je plannen inmiddels nog hetzelfde zijn. Mijn plan is ook om in september / oktober door Zuid-Amerika te reizen voor ongeveer 6 maanden (of langer, tot het geld op is, ik zit nergens aan vast verder). Mijn plan is alleen wel om in Mexico te beginnen met de Maya-route (die gaat door Mexico-Guatemala en Honduras) en daarna Zuid-Amerika in te gaan.
Zelf hou ik van actieve reizen, natuur, cultuur, diepgang maar ook zeker feestjes met salsa en af en toe even goed bijkomen op bijv. het strand.
Het lijkt mij prettig om de reis in grote lijnen vast te leggen maar verder te leven in het moment zelf. Wat mij verder mooi lijkt is om de cultuur echt te kunnen ervaren, mijn doel is dus niet om door zoveel mogelijk landen te racen zonder daar iets van mee te krijgen (hoewel ik wel graag veel wil zien haha).
Over mijzelf: ik ben 23 jaar. Twee jaar terug ben ik afgestudeerd aan de studie Pedagogiek in Amsterdam. Momenteel ben ik hard geld aan het sparen, maar ik sta er al goed voor dus dat moet gaan lukken!

Ik hoor graag wat je plannen nu zijn :slight_smile:

Groeten,
Rosanne

Hallo Inge, Je woont in COlombia en hebt een reisgids geschreven. Waar is die dan wel te koop? Ik woon al diverse jaren in COlombia, in Valle de Cauca. Ik heb de bekende LOnely PLanet wel gezien. Ik heb vrij veel gereisd in COlombia. NU heb ik een soort van guesthouse in Cartago. Ik heb zelf vrij veel gereisd (en gewoond/gewerkt) in Centraal en ZuidAMerika. MIjn Spaans heb ik geleerd in Quito, toen ik op CUracoa woonde. Schrijf me als je wilt. IK ben nu in de VS, maar ben over een maand werr terug in COlombia. Mijn adres is boesaart at hotmail. Take care, Ronald.

Hey MArjanneke, Hey Melissa,

Ik ben ook op zoek naar een reispartner voor dit najaar. Ik ben 26 en zou graag een maand/5 weken Colombia, Ecuador of Peru doen. Hebben jullie al partners gevonden? En zonee, zou dat een mogelijkheid zijn, dat ik een maandje meereis?
Laat maar iets weten,

groetjes,

Christel

Ha Karin, ha Christel,

Misschien kunnen we buiten dit forum wat afspreken?

Groetjes Marjan Oosterbosch

wow :slight_smile: ff forum niet meer gecontroleerd - voor de mensen die zich vragen stellen, de plannen staan nog steeds recht!
Christel, Marjan en ik gaan binnenkort wat afspreken, als je zin hebt om gelijk mee af te spreken?
groetjes!

Heay Melissa, ik ben Thalissa 24 jaar en heb zo ongeveer dezelfde plannen om dit jaar naar Zuid-amerika te gaan. Mijn plannen zijn om zowieso naar Peru, Bolivia en Colombia te gaan omdat ik hiervoor al een tijd aan het sparen ben. Ik heb al veel gereisd in Azie , Kenia, de Carribean en ook Hawaii! Ik spreek redelijk spaans maar om het op te frissen wil ik in Cusco voor paar weken les nemen en misschien vrijwilligers werk doen! Ik hou van avontuur en wil ook low-budget reizen en soms een feessie tussendoor is altijd goed! Ik hou ook van surfen, daarom wil ik o.a. ook naar Colombia omdat ik hier veel goede verhalen over hoor! Het lijkt me leuk om dit met een reisgenoot(en) te doen! Ik hoor graag van je!Groetjes Thalissa

Ik kom oorspronkelijk uit India, de reissmaak heb ik jongs aan leren ontdekken, zo was ik ook ooit naar Europa gekomen Heb veel gereisd, en vorig jaar heb ik een halfjaar backpacked, eerst in zuid oost azie, dan Cuba en op het eind chillen in Spanje.

Nu ben ik aan het orienteren voor een vakantie in Peru, denk aan de Machu-picchu, Colca Canyon, Arequipa, Lake Titica, Cuzco en wat er nog past in 3 weken! Liefste voor de rainy season, daarom juli/aug of uiterlijk september. Zou leuk zijn met andere reisgenoten!

Ga bij vrienden nog verder informeren naar de kosten, begreep dat men de Inca trail vooraf moet boeken. Aguas calientes schijnt ook een leuke alternatief te zijn en is lokaal te regelen. Vluchten gecheckt, met een overstap kost circa 900 euro.

Hey Raja,
spreek jij Spaans? ZOek jij ee reisgenootje?

Christel