Si hablo espagnol y busco unas viajeros (of is het ‘campaneros de viaje’ Ik kon me verstaanbaar maken in Cuba, heb spaans in een taalcursus geleerd in zuid Spanje (Malaga om precies te zijn)
Wanneer wil jij vertrekken Christel? Wat wil jij zien in Peru?
Ben een man trouwens (de naam Raja wekt soms verwarring) en woon in Utrecht.
ik was nog niet beginnen plannen, omdat ik nog twijfelde tussen Azie en Z-am, en nog geen spaans spreek :-S
Al zeker de plaatsen die jij noemt! Ben 't allemaal nog wat aant uitzoeken… aha, idd dat wekt verwarring Ik woon in Herentals, bij Antwerpen.
Zuid Oost Azie ben ik vorige jaar geweest, erg leuk! Makkelijk van A naar B te komen, relatief goedkoop, lekker eten et al.
Nu weer begonnen met werken, dus beperkt tot enkele weken vakantie en Peru lijkt me erg cool! Para hablar espagnol, creo que es mejor de hacer un curso intensivo por una semana (o dos). Tu parle le francais? Si oui, c’est pas tres difficile d’apprendre l’espanol
Ik heb ook allang interesse om naar Zuid-Amerika te trekken… op een ander forum had ik al contact gelegd met personen uit het Gentse, maar zij zochten naar nog max. 1 extra persoon en er daagden 3 tegenkandidaten op ook Unlucky me, maar dat houdt me niet tegen om nog eens rond te horen hier :wereld:
Even kort over mezelf: 28j, m, junior manager, erg avontuurlijk ingesteld. Al zo’n 7-8 jaar staat een reis van formaat naar Zuid-Amerika te ‘borrelen’ in mijn achterhoofd… nu eindelijk ook de middelen bijeen om het te doen
Ik zou 4 weken kunnen vrijmaken vanaf juni/juli 2013. Om praktische redenen (verlof andere collega) moet ik wel op 13 augustus op post zijn op m’n werk. Ik ben van zin een speedcourse Spaans te doen. Ik heb wel een aanleg voor talen (ik spreek nog een aardig mondje Italiaans dankzij Erasmus)
Ik heb al een aantal locaties onderscheiden in Peru en Ecuador die mij enorm aanspreken: Macchu Pichu, Aguas Calientes, Ajacucho, Andalaylas en het dorpje Oyataytambo in Peru. In Ecuador: Quito, het erg aantrekkelijke dorp Loja, een uitstapje naar het voorgebergte van de Andes incl. plaatsen als Otavalos, de adembenemende Rio Pastaza Valley. Je komt constant hangbruggen tegen. Een mountainbike tochtje ofzo kan bvb. in het programma zitten, met een stukje doorheen felrode canyons…
Hebben jullie al een eerste meeting gehad? Tickets boeken zal wel een prioriteit worden… bij Connections en Airstop liggen de prijzen al ca. 1250€ voor vluchten+dossier+verzekering heb ik gehoord.
Leuke plannen! Ik wil graag aan het einde van dit jaar ook Midden-Zuid Amerika doen en graag daarnaast nog delen van Canada en Australië zien als ik dat financieel nog red;-)
Misschien kan ik een stuk aanhaken?
Ik ben trouwens Patty en op dit moment nog 23 jaar jong en wonend in Noord- Nederland
Dat spreekt voor zich, Christel. Ik kan o.m. dinsdag 26 en donderdag 28 maart zéker (vanaf 17h30 op de avond). Woensdag 27 maart is nog twijfelachtig wegens voorziene afterwork apero in Brussel.
Ik stel voor dat je of 2 à 3 data voorstelt (of een Doodle, maar niet iedereen heeft de discipline die snél-snel in te vullen) en dan gewoon koppen bij elkaar steken.
Hi Christel,
Er is een andere thread waar ook men probeert af te spreken…http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=153719 Wellicht kan jij aansluiten.
Denk dat de voorlopige plan is om in september te gaan (ik zou eerder ook kunnen, maar geloof dat de andere de voorkeur hebben om later te gaan). Wanneer zou jij willen gaan?
Ow,
Het gezelschap komt in beweging zie ik
September is al wat later dan ik had voorzien… maar ik denk wel dat dit ook haalbaar wordt.
Kunnen jullie - Raja & Christel - me ook informeren wanneer een concrete F2F afspraak in de maak is ? Heb al best wat research gedaan naar de regio Peri-Ecuador en het is inderdaad een grote aanbeveling een mondje spaans machtig te zijn om ter plaatste kwalitatief betere info te hebben (o.a. tips waar je kan gaan bezichtigen, eten en overnachten) en beter te kunnen onderhandelen over deals en prijzen.
Je mag me zeker in de mailing opnemen op nicosegers@telenet.be !.. dankje
Hey iedereen!
Ik moet even meegeven dat mijn plannen onvoorzien gewijzigd zijn een collega van me is zwanger en ik kan pas in januari gaan vertrekken - want ze willen niet dat we met 2 personen gelijktijdig een hele tijd afweizg zijn op het werk, moeilijk vervanging te vinden…
diegenen die nog geinteresseerd zijn om dan te vertrekken, of die nog in Z-Amerika vertoeven op dat moment, het lijkt me eenvoudig als we met z’n allen eens afspreken - want in dit forum ben ik wat verloren aan het lopen en allemaal apart afspreken lijkt me ook weinig efficient heb nu geen agenda bij de hand, maar stel als we ergens een zaterdag kiezen in juni ofzo - afspreken op een terrasje of park ofzo en dan gewoon met iedereen kennismaken?
ik vertrek begin september naar Peru Cusco en volg daar twee weken lang spaans om daarna de Inca trail te gaan doen.
Het lijkt mij ook prettig om een reisgenootje te hebben vooral in het begin. Misschien een idee om wat plannen uit te wisselen?
Ik hoor het graag!
die Inca trail wil ik ook wel doen! Ik reis met Raja, maar hij ziet de hikes niet goed zitten. Kunnen we misschien een keertje samen komen om te bekijken wat jij en ik misschien samen kunnen doen?
Wij gaan eind december voor 4 weken zelf rondreizen door Argentinië, is er iemand die een ervaring heeft met vliegen vanaf Trewel (bij puerto madryn) naar ushuaia? Vanaf daar willen we zelf reizen naar uiteindelijk El Calefate om vervolgens vanaf daar weer naar BA te vliegen. Maar wat kunnen we het beste doen om naar El Calefate te reizen? Auto huren of met de bus? Wie heeft er tips voor ons?