Hello there,
Ik hoop in september een halfjaar stage te gaan lopen in Kaapstad. Daarna heb ik nog zo’n twee weken vrij en hoop ik veel mooie dingen te zien. Heb ook tijdens de kerstvakantie 2 weken vrij om van alles van het land te zien. Dan komen waarschijnlijk mijn ouders op bezoek en gaan we samen op reis ( en dan is er een huurauto).
Ik heb alleen geen rijbewijs… Ik hoop uiteraard een kamer te vinden in het centrum, vlakbij mijn stage maar dat soort dingen heb je niet altijd voor het uitzoeken.
- Is lopen, als het een kleine afstand is, wel te doen in kaapstad? Of blijft het te gevaarlijk?
- Is het zonder auto onmogelijk?
Ik hoop deze zomer een spoedcursus te doen en als nog mijn rijbewijs te hebben, maar dan heb ik hem alsnog niet lang genoeg om te mogen huren. Een vriendin van mij zit in dezelfde periode ook in Kaapstad. We hebben afgesproken dat we uiteraard samen op pad kunnen met haar huurauto. Maar zij is niet mijn chaffeur dus ik wil er niet teveel op rekenen. Voor de periode van kerst en rondreizen hoop ik op pad te kunnen met de bazbus.
Ik heb al 3 vrienden gesproken die in Z-A zijn geweest en zij denken dat het allemaal te doen is maar ik hoor ook vaak negatieve dingen over het reizen in Z-A zonder auto… Kortom: ik zit in dubio.
Ik heb in Zuid-Afrika gereisd zonder auto.
Ik hou van lopen. Ik liet me altijd door m’n guesthouse informeren of en wanneer lopen ‘veilig’ is. Soms kan het, andere tijden en gebieden werd het afgeraden en nam ik een taxi.
Ok rond te reizen heb ik de bazbus genomen. Werkte prima. Zij bieden ook een aantal excursies langs bezienswaardigheden aan, die kan je ook doen. Uiteraard zijn er ook andere bedrijven die tours aanbieden.
Ik heb het niet hebben van een auto niet echt gemist. Uiteraard heeft het zijn voordelen om er eentje te hebben, maar zonder auto red je het ook.
In de stad kan net hoor zonder auto. Maar als je daarbuiten woont, wordt het moeilijker.
Houd er rekening mer dat met de Kerst, net hier Zo er, schoolvakanties zijn en het overal, zeker in Kaapstad super druk is. Je ouders moeten NU een auto boeken en onderkomens. Anders gaat dat niet meer.
have fun
1 like
Dank voor jullie reacties
En thatch, ook bedankt voor de waarschuwing over de drukte!
Graag gedaan en als je nog vragen hebt, stel ze gewoon hier.
Ja met de Kerst is het hoog zomer bij ons en geen winter, die er nu bij ons aankomt. Bij ons zijn de nachtjes al frisjes, maar overdag, strakblauwe lucht en zon… Maar ja wij wonen op 1800 m, dan kan het koud worden helaas, maar gelukkig hebben we een houtkachel. Die hebben nu al aan in de avonden.
Nog meer meningen hierover :)?
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe je het reizen zonder auto hebt aangepakt
Ben gisteren naar de bieb geweest en heb enorm veel boeken gehaald ( lang leve lonely planets) maar daar wordt constant in bevestigd hoe belangrijk het is om een auto te hebben.
Ik vraag mij dan toch wel af als ik in Kaapstad zit en ik wil naar Stellenbosch/port elizabeth zonder auto of dat dan te doen met de trein… Of is het zaak om eerst wat meer ‘streetwise’ te worden voordat je gebruik maakt van het openbaar vervoer?
Ik hoor zoveel wisselende verhalen dat ik niet zo goed meer weet wie ik moet geloven.