Fiets in Kaapstad?

Ik heb de mogelijkheid aangegrepen om voor 6 maand voor Kaapstad te gaan. Eerst ivm stage, voor 5 maand en vervolgens het land een beetje verkennen. Mijn vraag voor Kaapstad is o.a. het vervoer daar. Ik ga samen met mijn vriendin, dus wij zijn op zoek naar de vervoersmogelijkheden.

Is het een idee om daar fietsen te huren/ kopen en voor een weekendje weg, een auto te huren? Of is het toch verstandiger een oud barrel te huren?

Alvast bedankt.

ligt er maar net aan hoeveel en hoe ver je het land / de Westkaap wilt gaan verkennen in je vrije tijd en ook wat je nodig hebt tijdens je stage wellicht - qua vervoer. Als het om 1 maand gaat, is klein autootje huren misschien goede optie. Mocht je dit echter 6 maanden willen doen, is kopen vaak beter / goedkoper.
Fiets huren of kopen kan natuurlijk altijd maar ben je dus wel stuk minder mobiel en afstanden in Zuid-Afrika zijn behoorlijk groot. Verder is het land niet echt gericht op fietsers (nagenoeg geen fietspaden) dus het is niet geheel ongevaarlijk. Men rijdt je nogal gemakkelijk van de weg af…
Ik vond het echter wel heel leuk om in de omgeving van Stellenbosch / wijnlanden af en toe met een mountain bike op pad te gaan. Auto vond ik echter onontbeerlijk als ik écht ergens naartoe moest.

Wat je ook beslist, in elk geval alvast heel veel plezier in/rond Kaapstad. Prachtomgeving!

Groetjes,
Natascha / www.zazoetravel.com

Zuid Afrika, Kaapstad is niet echt een fietsland. En super gevaarlijk met al die auto’s. Men is het ook niet gewent. er zijn GEEN fietspaden, dus je wordt al heel gauw van de sokken gereden! Als je gaat fietsen altijd met een helm op!

Een auto is veel handiger.:zon02: