Wel of geen huur auto in kaapstad

Beste allemaal,
Wij willen de eerste week van november graag naar Kaapstad. Is het verstandig hier een auto te huren? Of zijn de diverse bekende plekjes ook goed met openbaar vervoer te doen?

Ik hoor graag van jullie!

Hallo

Voor zover ik een beetje weet van zuid Afrika zou ik zeggen, huur een auto!
Wellicht is het in de grotere steden iets beter geregeld en van stad naar stad,
maar verder op het platteland zie ik weinig groepsvervoer voor de blanke medemens!
Je kunt de City trip doen voor een of twee dagen, maar wil je echt alle toeristische plaatsen
daar in de omtrek verkennen, dan denk ik dat je niet ver komt met openbaar vervoer!
Het begint eigenlijk al op het vliegveld, of je stapt na een uurtje in je huurauto,
of je bent eigenlijk al afhankelijk van een taxi om bij je onderdak te komen!
Neem wel de all-in verzekering inclusief glas en banden en print thuis alles uit en neem het mee!

Veel planplezier

Je kan de stad en daarbuiten goed doen met de HOHO bus, ze hebben diversen routes. Als je dit leuk vindt om net zo te doen, dan heb je echt geen auto nodig.

      • Updated - - -

En als je een auto wilt huren, huur die dan vanuit NL of Be. Is altijd veel beter. Een goede tussenpersoon is easyrerra.nl. Met alle verzekeringen erbij die je nodig heb.

Klopt Annemieke

De hoho heeft daar dacht ik een eendaagse tour binnen de stad en een tweedaagse met een stuk
tuinroute erbij!
Maar als je bijvoorbeeld ook de botanische tuinen, cape peninsula route, Simonstown, Houtbay, om er maar
eens een paar te noemen wilt doen word het toch lastig met openbaar vervoer en of taxi!

Veel planplezier

Ik zou ook een auto huren, niet tijdens je sightseeing in Kaapstad zelf, maar wel voor de activiteiten errond. Je kan wel een dagtrip boeken vanuit Kaapstad, maar het is leuker om er op eigen houtje op uit te gaan. Zo kan je stoppen waar en wanneer je wil. Dus als je de Cape Peninsula wil doen en de wijnlanden, zou ik persoonlijk een auto huren.
Met het openbaar vervoer kan je in Kaapstad zelf goed rondreizen, maar niet erbuiten, dat is moeilijker en kost je veel tijd.

Persoonlijk heb ik 2 slechte ervaringen met easy terra en raad sterk af via hen te huren. Ze voegen sowieso niets toe: Als je direct bij de verhuurder op de site kijkt zal je zien dat de prijzen hetzelfde zijn. Ook de ongelimiteerde kms, etc… Wel bijtijds een auto boeken, dat is goedkoper. Ook dat geldt overal.