Kaapstad

Hallo,

Nogal onverwachts ga ik in september voor 2 weken naar Zuid-Afrika. We vliegen op Kaapstad en ook terug van daaruit. Nu vroeg ik me af wat realistisch en haalbaar is om in twee weken te zien? ( Het plan is om met het openbaar vervoer te reizen: bussen en misschien ook treinen).
Heeft iemand ideetjes, tips voor mij?
Alvast bedankt!

groeten

He wat leuk naar Kaapstad. Daar is veel te doen en zeker er rondom heen. Maar openbaar vervoer is bijna niet aanwezig hier in Zuid Afrika, dus een huur auto is geen overbodige luxe hier. Je kan naar de wijnlanden gaan. Stellenbisch, Paarl, Franshoek. Boulder Beach in Simonstonw, waar de pinquins zijn. Robben eiland, two qcean aquarium in Kaapstad en natuurlijk genieten aan het Waterfront. Je kan nog naar Hermanus rijden om Walvissen te zien, maar misschien zie je die gewoon al langs de kust. Er is echt veel te doen en o ja de tafelberg op met de kabelbaan.

veel plezier

groet uit een fris Kyalami

Wanneer je het mooi vindt moet je een aantal dagen 350 km naar het noorden gaan en de bloemenpracht daar gaan bewonderen.
Het hele landschap explodeert in de periode in een eindeloze zee van wilde bloemen.
Werkelijk onafzienbaar en eindeloos mooi.

Zie Namakwaland.

Inderdaad, vergeet het openbaar vervoer… ga het ook niet proberen.
Een huurauto kan, maar als je er iets meer geld voor over hebt laat je dan rondrijden, dan heb je gelijk een goede gids. Je kunt bijvoorbeeld eerst een paar dagen in Kaapstad blijven, dan de garden route nemen met gids en auto, en een punt kiezen om rondom Knysna ook weer een paar dagen te blijven. Verblijf is niet duur.

je kan wel met het openbaar vervoer van plaats naar plaats. ik vond het openbaar vervoer (ik bedoel hier de grote bussen zoals greyhound…)juist goed geregeld in Zuid afrika. (kijk uit met de taxibusjes)Maar wil je echt genieten is een auto toch ook wel bijna een must. en idd een dagje hermanus is leuk. en zeker namaqualand zoals hierboven beschreven is een mega aanrader. daarnaast kan je naar simonstown pinguins kijken/capepoint. maar kaapstad zelf is werkelijk ook een heerlijke plek. waterfront is ok, van alles te doen, kijk ook eens in longstreet savonds. campsbay vlak om de hoek voor de mooie sunsets met een drankje. natuurlijk de tafelberg. je kan ook rondom de berg lekker wandelen/picknicken. op zondags je eigen vlees drank en kolen mee nemen en dan naar een braaiplek. Doe een township tour in khayelitsha.
capetown is de mooiste stad on earth! geniet ervan!
Ps: auto huren is best goedkoop!

Bedankt allemaal voor al jullie tips!
Ik ga er zeker rekening mee houden.

groeten Sophie

Kan je bij elk verhuurbedrijf je je laten rondrijden dan? Of moet je juist de goede hebben

Nee, dat moet je niet via een auto verhuurbedrijf doen.
Er zijn heel veel gidsen in Zuid Afrika, vaak ook eenmansbedrijfjes. Ik heb hier heel goede ervaringen mee. Ze weten waar ze moeten wezen, laten de aantrekkelijke dingen zien en tegelijkertijd ben je gewoon je eigen baas. Het kunnen dagtours zijn of meerdaagse tours.
Als je een naam wil hebben laat het dan even weten.

Hi there,

Ik las je post op reisforum. Je lijkt bekend met Kaapstad.
Ik ben van plan in febr/ maart een maand naar Kaapstad te komen, met enkele vriendinnen. We proberen een idee te krijgen wat je kwijt bent voor huur apart(2-4 pers) ergens Seapoint of Greenpoin(dat lijkt wel interessant). Kun jij iets roepen over goede locatiesen goede (budget) aptn??
En waar kunnen we op internet kijken?
groet,Ivy

PS Weet je toevallig ook iets vcan Kinderbescherming daar. Ik zou en indruk willen krijgen daarvan in Kaapstad.

Waarvoor in Kaapstad? In de buurt om Kaapstad liggen veel rustige plaatsen waar je zeker goed kan vertoeven. Houtbay 20 tot 25 minuten rijden van het Waterfront.
Een ding weet ik zeker je bent er een stuk goedkoper uit.

Ik ben het eens met jjmjdejong dat je beter in de buurt van Kaapstad kunt zitten, is een stuk veiliger ook als je een kilometer of 20 afstand houdt.
Ik heb geen idee hoe je aan een appartement daar kunt komen maar gewoon op internet zoeken. Ik vond bijvoorbeeld de volgende link voor Gordon’s Bay, een uiterst aantrekkelijk plaatsje: http://www.ihacom.nl/Vakantiewoningen/7Qn/Zuid-afrika/West-kaap/Vakantiewoning-Gordon-s-bay_1.htm. Maar met wat zoeken is er heel gemakkelijk heel veel te vinden.

Mickey en de Jong,

Dank voor jullie reactie. Zou graag pb zenden, maar weet niet hoe dat werkt.
Ik ga opzoeken waar Gordon Bay is. Is het ver van Kaapstad?
De tarieven zijn erg redelijk.

Hallo Ivy kijk eens op de site van harbour masters in houtbay

www.harbourmaster.co.za

jdejong…

Ik zou je graag een pb zenden dat lukt me niet…mijn email adres [EMAIL=“irishverwey@yahoo.com”]irishverwey@yahoo.com. Wil je contact met me opnemen svp,

groet, Ivy