2,5 week Kaapstad

Beste mensen,

Door familie omstandigheden ben ik helaas nu pas in de gelegenheid onze reis naar Kaapstad) 2 volwassen vrouwen uit te werken. De vlucht is al enige tijd geleden geboekt, vertrek half oktober, verblijf iets meer dan 2,5 week.
Omdat ik minder tijd beschikbaar heb dan normaal om me uitvoerig in het land te verdiepen, ben ik zo vrij om wat informatie te vragen aan alle Zuid Afrika gangers met ervaring. Ik hoop dat dit in dit geval niet als luiheid wordt gezien :-)…

Een paar vragen die bij me opkomen…:

is het verstandig om een auto te huren )2 vrouwen alleen
is een appartement huren aan te bevelen boven een hotel
(mijn dochter verblijft voor stage in City Bowl)
is 2,5 week Kaapstad te veel, m.a.w. is het aan te bevelen ook nog wat door te reizen naar andere bestemmingen
verder suggesties?

Ik hoop dat jullie me met wat mooie suggesties blij kunnen maken! Dank alvast.

Wat een fijn vooruitzicht! Kaapstad is een stad waar je prima 2,5 week kunt doorbrengen (wij hangen hier inmiddels ook alweer 2 weken rond… haha), maar er is nog veel moois omheen. Je zou bijvoorbeeld ook een paar dagen in de stad kunnen beginnen, musea bekijken, genieten van het eten/drinken in de stad, Robben Eiland, Tafelberg, etc en daarna met een auto de buurt verkennen. De wegen zijn hier super en zo lang je niet middenin de nacht met je ramen open rijdt, is het prima te doen.

De wijnregio (Stellenbosch/Franschhoek/Paarl) ligt dichtbij en is prachtig. Ook kun je bijvoorbeeld naar Muizenberg (lekker rustig strandplaatsje) gaan en van daaruit naar Kaap de Goede Hoop en de pinguins bij Boulders gaan. Of walvissen kijken in Hermanus? Een deel van de Garden Route rijden? Echt, het is hier prachtig!

Zelf zou ik de voorkeur geven aan een appartement of een B&B self catering maar dan alleen per kamer en niet pp. Als je een auto huurt zou ik b.v. in Hout Bay bij Harbour Masters een onder komen te vinden.
In oktober zijn er nog walvissen te spotten, hier voor kan je naar Hermanus gaan en wel naar Sieverts Point. Als langs de kust van False Bay rijd stop dan ook even bij Betty’s Bay voor de pinguins te bewonderen en een oud walvisstation. Iets verder ligt een park Harold Potter National Botanical Garden ook de moeite waard.
Swellendam is de moeite waard hier vind je cultuur en historie, Genadedal met zijn museum oude kerk en pottebakkerij. Het enigste wat ik afraad is naar Robben eiland te gaan ik knap er altijd op af maar ik moet. Ga daarvoor naar de Bokaap daar is klein museum en loop langs de prachtige bonten huizen. Neem voor twee dagen de Hop-on Hop-off bus die brengt je op alle intersante plaatsen en plekken in de stad, slenter een dag door de Waterfront met de diverse museums, zeeaqarium met vissen uit de twee oceanen. IK wel een a4tje vol schrijven maar dan kom je dagen te kort.
Geniet die reis Jan

Poe, ik vind het wat veel voor Kaapstad. Wel een heerlijke stad, mooie omgeving maar in 4 a 5 dagen heb je het ook wel gezien.

Ik adviseer je zeker een auto te huren, de wijnstreek te bekijken (stellenbosch + franschhoek) en naar de kaap te gaan. Ik zou dan naar Jo’burg vliegen om daar met auto richting Kruger, Swasiland, St Lucia & Hluhluwe te gaan. Terug via Durban en zo zie je nog wat :wink:

Sorry, Necause, maar als je maar 2,5 weken tijd hebt en eerst een paar dagen in Kaapstad wil blijven, dan ga je niet nog gauw naar Jo’burg vliegen, Krugerpark, Swaziland, St Lucia bezoeken en de hele weg terug rijden naar Kaapstad. Dan ben je kapot en hebt overal maar een tipje van de sluier opgelicht.

Ikzelf zou gemakkelijk 2,5 weken in en rond Kaapstad kunnen verkennen. Er is zoveeeel te zien en een tripje naar bijvoorbeeld de Westkust of door de wijnstreek (Tulbagh-Worcester-Montagu-Route 62) is ook de moeite waard.

Verder als Addo (daar heb je dan de Big 7) zou ik zeker niet rijden om er toch nog een beetje van te genieten en niet enkel in de auto te zitten.

Behalve Addo zou het in oktober ook geen probleem mogen zijn om accommodatie te vinden, althans na de zevende = einde schoolvakantie.

Groetjes. Toetske.

Dank jullie allemaal nogmaals voor jullie tips en adviezen.
Inmiddels vertrekken we bijna, hebben we alle tips ter harte genomen en verblijven we straks 6 nachten in Kaapstad. Daarna de Gardenroute en dan weer via de wijnstreek terug naar Kaapstad.
Omdat we toch nog wat vakantie willen hebben en niet alleen maar 18 dagen reizen, reizen en nog eens reizen, houden we het hierbij.
Johannesburg e.o. kan later misschien nog eens.

Laatste vraag…de wegen zijn goed te doen? En…ik heb alle huurautosites nagekeken, maar vraag me af of het verstandig is hier te huren of ter plekke.
Ik hoor graag!
:dag:

Ter plekke een auto huren is meestal heel wat duurder dan wanneer je deze hier al boekt. Hoe langer je wacht hoe hoger ook meestal de prijzen. Bovendien heb je IN Zuid-Afrika nergens de mogelijkheid om een contract af te sluiten dat ALLE risico’s sluit, wat bv bij e-autohuur of auto-europe wèl een mogelijke optie is.

De wegen zijn over het algemeen in goede staat.

Toetske

Dank je wel Toetske, ga nu meteen boeken!