2 weken Kaapstad

Dag allemaal,

Ik heb vrijwel de hele maand december vrij en heb nu het idee om naar Kaapstad te gaan. Ik zou dit van 9 tot 23/24 december willen doen.
Ik reis alleen en neem dus geen huurauto. Is dit een groot nadeel?
In eerdere topics heb ik gelezen dat 2 weken Kaapstad prima te doen is.
Een hele strakke planning wil ik op vakantie niet aanhouden maar dit is mijn idee:

• ± 5 dagen centrum Kaapstad, vanuit daar dingen als Robbeneiland, Tafelberg doen
  • ± 5 dagen leren surfen en genieten van het strand. Ik heb gelezen dat dit goed kan bij Muizenberg maar ook bij Mossel bay. Wat(plek/surfschool) is aan te raden? Iemand hier ervaring mee?
  • ± 5 dagen over. Een dag van te voren terug naar centrum Kaapstad lijkt me handig voor de terugvlucht. Iemand een mooie plek waar ik de overige 4-5 kan uitrusten en wat niet al te ver weg van Kaapstad ligt?

Aangezien ik vrij dicht op de kerstvakantie zit, is het aan te raden om alles te reserveren?

Hoor jullie reacties graag!:zon02:

Een huurauto is niet echt nodig, je kan alle excursies ter plaatse in Kaapstad boeken en dan ben je tevens met een groep. Zo kan je andere toeristen leren kennen.

5 dagen Kaapstad is goed, zo heb je rustig de tijd om vanalles te bezoeken, op een rustig tempo. Betreffende surfen kan ik je niet veel advies geven.

De omgeving van Stellenbosch is heel mooi, of reis een stukje via de Garden Route. Je kan dit met de BazBus doen als je geen auto huurt. Kijk maar even op hun website.
De periode dat jij in Kaapstad bent is de drukste periode, en moet je echt wel vooraf reserveren. Ik hoop dat je nog ergens plaats vindt. Heel veel zuidafrikanen hebben dan vrij en gaan dan naar Kaapstad en omgeving. Dus boeken maar zou ik zeggen :slight_smile:

Dank voor je reactie!
Ik heb nu het volgende bedacht:
4 nachten Kaapstad centrum
4 nachten Muizenberg (om te surfen en zonnen)
2-3 nachten Stellenbosch
2-3 Hermanus

Ik heb de website van BazBus bekeken. Ik kan alleen nergens vinden of je moet reserveren van te voren?
Als ik op 23 december terug naar Kaapstad wil lijkt het me namelijk nogal druk. Weet iemand of je een plekje kan/moet reserveren?

Ook heb ik gelezen dat Langebaan mooi is. Is het de moeite om daarheen te gaan in plaats van Stellenbosch of Hermanus?

He Joris, wil je echt graag leren surfen? Het water is koud en ik vond Muizenberg geen fijn of mooi strand. Langebaan/paternoster daarentegen wel! Ik zou dus muizenberg inruilen voor Langebaan/paternoster. Er zit daar ook een heel leuk restaurant waar je echt moet gaan eten. Ik kan de naam wel voor je opzoeken als je dat wilt gaan doen. Stellenbosch en omgeving zou ik laten staan, erg leuk en vooral heel ontspannend. Buiten alle winetastings om moet je daar ook even bij oom Samie se winkel binnen gaan. Hermanus is leuk! Eerste mogelijkheid dat je kunt haaien duiken meteen aannemen. Walvissen spotten in december moet te doen zijn!

In Kaapstad zou ik ook direct de Tafelberg opgaan als het weer het toelaat, evenals Robbeneiland. Vooral in Kaapstad veel zien!

@ Gpemoh,

Bedoel je Boesmanland in Langebaan? Vond ik ook erg origineel en bovendien hebben we er lekker gegeten.

@ Joris,

Tafelberg is inderdaad een MUST zodra er geen tafelkleed over hangt!

Robbeneiland hebben we zelfs na een paar keer Kaapstad nog niet bezocht; het hangt er ook van af of men er de tijd voor over heeft. Bovendien zitten die bootjes in december nogal snel vol en moet men ofwel op voorhand reserveren of drie dagen wachten tot het lukt (hadden wij 2 jaar terug ondervonden).

Er is in Kaapstad inderdaad zooo veel te ontdekken!

Groetjes,
Toetske

Dankjewel voor jullie reacties!
Ticket is in ieder geval geboekt, van 9 t/m 23 december.
Misschien is het inderdaad een goed plan niet zo lang in Muizenberg te blijven, een dagtrip erheen lijkt me ook een mogelijkheid(de trein heeft er immers een stop). Ik kan dan ook gewoon een middagje surfen of dit op een andere plek doen.
Een ticket voor Robbeneiland ga ik binnenkort maar alvast reserveren, dat wil ik immers niet missen.

Langebaan wil ik graag opnemen in mijn planning. Enige vraag is: hoe er te komen?
In de Lonely Planet staat dat er busjes heen gaan. Iemand ervaringen mee?

Dank voor jullie hulp!

Zonder auto, kan je ook makkelijk met de HOHO bus overal heen, zelfs naar de wijnlanden.
en ja het druk, de zomervakanties en de stranden en Kaapstad is dus heel vol. Een onderkomen boeken os zeer aan te raden, als dit nog mogelijk is.
en surfen, het water is heel erg koud, houd daar rekening mee! Veel sic6 met je voorbereiding.

Is de urgentie om snel accommodatie te boeken echt zo hoog?
Ik ben van plan om in hostels te verblijven.
Vrijwel alle hostels(inclusief die met beoordelingen van 8+) hebben nog voldoende ruimte namelijk.

Hallo

De eendaagse city tour met de hoho bus is een aanrader, gaat om de 20 minuten in de winter tenminste,
zomer weet ik niet, deze gaat ook naar de tafelberg, zorg wel dat je vroeg bent,
anders sta je zo maar 2-3 uur of langer in de rij!
Ook de botanische tuinen zijn zeker een bezoek waard voor een halve of misschien wel een
hele dag met mooi weer!

Veel planplezier

Dank voor de tips!

Langebaan toch maar uit de planning gelaten. Als ik ook nog naar Hermanus en Stellenbosch zijn het mij teveel reisdagen.
Weet iemand of het mogelijk is om daar een dagtrip heen te doen?

De planning ziet er nu zo uit:
9-14 dec Kaapstad centrum
14-17 dec Hermanus
Op donderdag 17 december wil ik van Hermanus naar Stellenbosch. Op donderdag rijdt de Bazbus echter niet die richting. Iemand tips voor een andere vervoerder? Anders ga ik vrijdag.
17/18-21 dec Stellenbosch
21-24 dec Kaapstad, dan kan ik alle dingen doen waar ik aan het begin van de vakantie niet aan toe ben gekomen.

Verdere tips zijn welkom!