Hallo,
Voor mijn studie “moet” ik een half jaar naar het buitenland en nou denk ik er sterk over om een half jaar stage te gaan lopen in Kaapstad.
Ik vraag me af hoe het daar met het vervoer zit. Stel mijn woonaccomodatie is dichtbij mijn stageplaats, is het dan een optie om een fiets te kopen/huren? Of is een auto of iets dergelijks als een scooter echt noodzakelijk? Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, wat kost dit ongeveer per maand? Dan kan ik vast mijn kostenplaatje opstellen…
Alvast bedankt
Het enigste wat ik weet dat kaapstad geen fiets vriendelijke stad is dat geld ook voor brommers en scooters. Dan maar openbaar vervoer, zie je zelf eens in de metro,bus als enige blanken zitten hoe ga je daar mee om. Het lopen in het donker van de halte naar huis toe ook geen pretje.Kaapstad is geen stad waar allemaal nette mensen wonen.
Je bent een meisje die absoluut geen moeilijkheden wilt maar er misschien onbewust wel op zoekt. Kijk eerst eens waar je stage plaats is,wijk straat. Geef dat door aan het forum en dan zie alle bruikbare tips wel op deze site verschijnen. Geniet van Kaapstad het is echt de moeite waard om daar van de regenboog natie te genieten.
Geniet die reis Jan
Leuk dat je misschien stage wilt gaan lopen in Zuid-Afrika! Voor tips over stages, stageplaatsten, zoeken van juiste studentenaccommodatie etc. in Kaapstad kan je ook eens kijken op: www.african-backpackers.com/stage. Succes met het maken van je stage/reisplannen!
Misschien is er wat te regelen met je stage plek, kan je met iemand mee rijden of zo.
Kaapstad is niet vlak, dus fietsen etc. wordt al moeilijk en men kent hier geen fietspaden, dus fietsen is ook levensgevaarlijk.
suc6:dag:
Ik wens je veel succes met fietsen in Kaapstad.
Ik zou het niet aanraden. Heb er zelf tussen jan-juli van dit jaar gezeten.
Echt een geweldige stad mis het nog elke dag.
Qua vervoer zijn er een paar opties:
Een eigen auto huren (zeker een aanrader) er is naast kaapstad namelijk een heleboel te zien en ontdekken. Misschien kan je een auto delen met andere mensen. Autokosten is afhankelijk van je verhuurder en soort auto. Gemiddeld zou ik toch wel rekenen op 300 euro kale huur, benzine valt in vergelijking met europa mee. Maar is uiteraard ook afhankelijk van je aantal kilometers naar je stage.
Mocht jezelf geen rijbewijs hebben of niet het geld zijn er ook andere opties:
-
openbaar vervoer ken Nederlandse studenten die met de minitaxibusjes gingen wordt veel gezegd niet veilig het enige is dat die busjes helemaal volgepropt worden met voornamelijk donkere mensen. In principe natuurlijk niets mis mee. Maar de meeste taxichauffeurs hebben ook geen rijbewijs (A)
-
meerijden met colleges ken enkele studenten die deze luxe hadden
-
dicht bij je stageplek wonen zodat je kunt lopen. Een huisgenoot van mij liep 20 minuten heen naar haar stage
Mijn huisbaas had een scooter, maar zou het persoonlijk niet aanraden (A)
PS welke maanden ben je van plan om naar kaapstad te gaan. Ze kennen namelijk ook winter in Kaapstad
En de seizoenen zijn daar omgedraaid
Met de aanleg van diverse nieuwe fiets- en wandelpaden wordt Kaapstad steeds meer geschikt voor fietsers en wandelaars. Kaapstad wil zich ook meer gaan profileren als fiets-vriendelijke stad. Maar het moet en kan nog een stuk beter.
Met betrekking tot het openbaar vervoer zijn er veel mogelijkheden. Zie daarvoor ook www.capetownrocks.nl/nieuws/openbaar-vervoer-of-auto-huren
Vriendelijke groet,
M. Bleumink