Stage kaapstad

onze zoon heeft plannen om in kaapstad stage te gaan lopen voor 5 maanden voor hbo medische research.
hij wordt door een speciaal bureau bijgestaan om een plaats en woonruimte ed te krijgen.
wij zijn echter op zoek naar studenten/ ouders die zelf ervaring hebben met een stage periode in kaapstad.
hoe is het daar wat betreft veiligheid, de financiële kant ed.

Hoi,

Super leuk dat uw zoon gaat stagelopen in Kaapstad. Wij wonen hier zelf al een aantal jaren en staan veelvuldig in contact met studenten en stagiares. Ik kan u dus zeker wel wat tips geven…

Wij merken dat met name de veiligheid een behoorlijke issue voor de mensen die deze kant op komen, dit wordt met name veroorzaakt door de vele negatieve berichtgeving in de media. Tot valt het in werkelijkheid eigenlijk allemaal wel mee. Natuurlijk gebeurt er wel eens wat, maar dit is onlosmakelijk verbonden met het leven in een grote wereldstad (± 5 miljoen inwoners), bovendien zijn hier de inkomensverschillen enorm groot wat ook voor problemen kan zorgen. Maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en geen rare dingen doet dan zal je hier absoluut niets gebeuren en is het een geweldige stad om te verblijven

Paar tips:

-Ga met name 's avonds niet alleen over straat, zorg altijd dat je met een groep mensen bent, of pak de auto (of een taxi).
-Loop nooit opzichtig met waardevolle items over straat (fotocamera, laptop etc, gewoon in een tas stoppen)
-Laat bijvoorbeeld geen waardevolle zaken in het zicht liggen van je geparkeerde auto.

Etc etc etc

Over de locaties kan ik het volgende zeggen:

De meeste centraal gelegen wijken zijn erg goed (observatory en woodstock valt over te discussiëren). Ook de wijken ten Noorden van Kaapstad (Blouberg/Table View/Big Bay) zijn erg goed.

Qua prijzen begint Kaapstad behoorlijk Europees te worden. Uit eten en een drankje doen is nog steeds een stuk goedkoper. Maar de prijzen in de supermarkt en de huurprijzen (ook van studentenkamers) zijn vergelijkbaar met die van Nederland.

Kaapstad is in ieder geval een bijzonder mooie en leuke stad om te verblijven. Ik weet zeker dat uw zoon het geweldig gaat vinden!

Mocht u nog meer vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

Manou Bleumink
Cape Town Rocks
http://www.huizenkaapstad.nl