Kaapstad

Hallo,

Ik ben van plan om komend jaar stage te gaan lopen in het buitenland en Kaapstad geniet mijn voorkeur. Ik heb al een aantal verhalen gehoord en als ik zo dingen op internet lees en bekijk moet het echt een fantastische stad zijn!

Toch wil ik hier een paar vragen stellen… Over de veiligheid lees ik over het algemeen dat als je je aan een aantal normale regels houdt (zoals niet met een camera over straat lopen), je verstand gebruikt en je goed oplet, het al een hoop scheelt. Is het verstandig om in mijn eentje naar Kaapstad te gaan? En hoe zit het met roadtrips? Is het veilig om op eigen houtje door Zuid-Afrika en omstreken te gaan toeren?

Alvast bedankt!

Groeten,

Robbie Campo

Hoi Robbie

Ik ben afgelopen zomer voor een maand naar afrika geweest. Ik ben mijn reis begonnen in kaapstad, ik heb mijn totaal niet onveilig gevoeld maar het is wel verstandig om met meerdere de straat op te gaan met name als bijvoorbeeld gaat pinnen ofzo. Het rondreizen per auto moet volgens mij te doen zijn. Ik ben zelf van plan om in januari/ februari terug te gaan naar kaapstad om daar als fysiotherapeut te gaan werken. Op dit moment is www.4exchange.nl voor mij aan het zoeken en zal mij helpen bij het vinden van woonruimte en helpt mij daarnaast ook bij het krijgen van een visum en het vervoer daar.
Misschien kan je daar ook eens kijken en je vragen stellen.

Groetjes flo

Ik heb dit jaar 6 maanden in Kaapstad gezeten, nu ben ik weer een maand terug in Amsterdam. Ik mis het alleen heel erg. Ik heb besloten om terug te gaan naar Kaapstad en daar een nieuw leven op te bouwen. Het enigste wat nog mist voor mij is een baan. Alle tips zijn welkom. Wel is het belangrijk dat ik hulp krijg van mijn nieuwe werkgever in het aanvragen van een werkvergunning. Ik ben afgestudeert aan de hotelschool, en heb een hele brede werkervaring. Ik ben zeer positief ingesteld, ben een teamplayer, ben stressbestendig en doorzettend vermogend. Ik ben flexibel, hard werkend en sociaal zeer vaardig. Graag zou ik reacties terug krijgen>>>> ALLES IS WELKOM!! :slight_smile:
Groeten Rosa Koster
0623719462
[EMAIL=“rosie050@hotmail.com”]rosie050@hotmail.com

Probeer het Radisson hotel in Kaapstad eens te benaderen . Ik heb gehoord dat de eigenaar of bedrijfsleider een Nederlander is.
Wie weet. Niet geschoten altijd mis! Toch? Succes ermee!

Thx voor de tip, ik ga dr achter aan… :slight_smile: