Kaapstad: veilig genoeg om alleen naar toe te gaan?

Hoi allemaal,

In maart 2016 ga ik 3 weken vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika. Hierna wil ik er heel graag nog een weekend Kaapstad aan vast plakken. Dit kan via een georganiseerde trip met de organisatie waarmee ik vrijwilligerswerk ga doen, alleen ben ik dan afhankelijk van andere aanmeldingen (er moeten er minimaal 2 zijn). Ik wil echt in een specifiek weekend, dus als er verder geen aanmeldingen komen dan gaat dat niet door. Daarom ben ik een beetje research aan het doen of ik misschien op eigen gelegenheid naar Kaapstad kan gaan. Maar mijn belangrijkste vraag is: is Kaapstad wel te doen in je eentje (en als blanke vrouw)? Of is dat te gevaarlijk? Ik lees zoveel verschillende dingen op internet… En is het dan het beste om een auto te huren? Met het openbaar vervoer? Zijn de taxi’s veilig/betrouwbaar? Ben benieuwd naar ervaringen, alle tips zijn welkom!

Groetjes

Helemaal geen probleem hoor. Neem de HOHO bus daar en je kan de stad en of daarbuiten veel gaan zien.
en dat je een blanke vrouw bent maakt niet uit hoor. De Kaap is zo zo wie meer blank dan andere gebieden in ZA.

Veel plezier.

Als je alleen gaat, kan ik je aanraden naar Ashanti lodge te gaan. Gelegen aan de voet van de tafelberg en zij hebben een indoor travel center die georganiseerde uitstappen kan boeken voor jou, gaande van een shark cage dive tot een township tour. Niet bang zijn om alleen te gaan…helemaal geen probleem. `t Amusement!!