kaapstad okt/nov 2012

Dag allemaal,
Ik (v, 25) ben van plan om eind oktober 2012 alleen voor 16 dagen naar ZA te gaan. Het is mijn eerste keer in Afrika (wel eerder gebackpackt in o.a. Australië, Nieuw Zeeland) en daarom ben ik op zoek naar wat tips & feedback.

Mijn plannen zijn voorlopig als volgt:
Vlucht met BA via LHR naar CT (€650 voor een retour, volgens mij heb ik daarmee een prima prijs?);

• 2 nachten hostel in kaapstad om de stad te verkennen: heeft iemand tips voor een goede, veilige slaapplek?
  • vervolgens een 3 daagse tour rondom de kaap (o.a. stellenbosch, cape point, hermanus, betty’s bay) met hotspots2c. Ik lees daarover goede ervaringen op tripadvisor maar alternatieven/suggesties zijn welkom
  • 4 nachten kaapstad voor robben island, private game reserve e.d.
  • 5 dagen tuinroute (oudtshoorn, wilderness, j’'bay, tsitsikamma, addo)
  • terug richting kaapstad voor terugvlucht

Zou dit een goede planning zijn? Is het veilig om als alleenstaande, westerse vrouw in deze gebieden te reizen? En is het in oktober/november rondom kaapstad warm genoeg om een dagje :vak02: te doen of moet mijn jas toch mee?

kijk ook even op Lufthansa, die had een aanbieding vanuit Frankfurt.

Je kan prima rondreizen, geen probleem, huur van een auto is een must. Of je moet met de Baz bus willen rondreizen.

Een safari kan je het beste doen in het Noorden, in het Kruger Park of verblijf in een van de priveparken er om heen. www.kurhulalodge.com
Rond Kaapstad is niet zo veel big5.

Rond die tijd is het zeewater nog fris/koud. Warmer is deze in het Noorden, St. Lucia ook een super mooi gebied om er naar toe te gaan.

suc6 met voorbereiden

Big Blue Backpackers is veilig, heeft een leuke bar en ligt op wandelafstand van het V&A Waterfront en het centrum. Er zijn een aantal leuke barretjes en goedkope restaurantjes vlakbij en ook een wasserette (kan handig zijn).