Stage febr- juli in KAAPSTAD

Hallo globetrotters!

Het is namelijk zo, ik ga febr voor een half jaar stage lopen in Kaapstad!
ik volg de studie maatschappelijk werk en dienstverlening en ga samen met een andere klasgenoot. Alleen 1 probleem we hebben nog geen huisvestiging en willen wel in een veilige buurt maar niet in een studentenhuis. We willen een huis samen delen. Ook ivm komst uit NL.
Mijn vraag wat is een goeie buurt?
Wat zijn ongeveer de prijzen?
Onze school heeft ons geadviseerd om eerst in een jeugd herberg te blijven en vanuit daar te zoeken.

Hoop dat jullie mij gauw meer kunnen laten weten.

MvG,

Gordon

Het is waarschijnlijk het beste idd om eerst ff in een hostel/hotel te verblijven en vanuit daar te zoeken. Of je zou het al moeten proberen via een stagebureau. Misschien een optie om eens met een dergelijk bedrijf contact op te nemen.

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je stage gaat lopen. Kaapstad is namelijk erg groot en uitgestrekt. Wijken die ik zou vermijden zijn Woodstock en Observatory. Ik heb zelf in de eerste wijk een half jaar gewerkt, dat was ok, maar ik zou er echt niet willen wonen. Al heeft het ook een betere buurt met wat leuke restaurantjes. In Observatory liggen veel studentenhuizen, maar daardoor wordt er wel veel ingebroken. Ik zelf woonde in Mowbray, een buurt naast Observatory. Op zich een prima wijk, alleen aan onze kant van de ‘main road’. Het St. George hotel in het centrum is trouwens een aanrader. Familie die mij is komen opzoeken, is daar verbleven. Goedkoop, een centrale ligging en alle benodigde faciliteiten.

Zelf heb ik een poos verbleven bij soort van slaaphuis genaamd “the lodge” in observatory. Erg leuk en je leer veel mensen kennen. Tevens is Nelly zeer behulpzaam. [EMAIL=“thelodge@mweb.co.za”]thelodge@mweb.co.za Observatory ligt ook wel aardig centraal en de wijk is in opkomst. Je kunt altijd even proberen en Nelly contacten. Veel plezier!!
Raymond

1 like

Hallo Gordon, kijk eens op onze site: www.stage-zuid-afrika.nl onder studentenaccommodatie. Hier vind je diverse gemeubileerde studentenhuizen in veilige wijken in Kaapstad. Misschien zit er iets voor je tussen.

MvG,
Jeroen

Dankje! ik zal ff reageren

Hi,

Kijk ook eens op http://huizenkaapstad.nl voor leuke huizen, appartementen en studentenkamers!

Groetjes,
Willemijn