Ik ben Mo en ben 21 jaar en studeer de opleiding MER op Avans in Breda.
Ik ga nu met mijn derde jaar beginnen en in dit jaar moet ik stage gaan lopen. Nu is plan om begin november naar Kaapstad te gaan.
Nu was mijn vraag hoe ik het beste een huisvesting kan zoeken. Is het verstanding om alleen in een studentenhuis te verblijven en zoja, hebben jullie een advies of website waar hier informatie over staat en eventueel beschikbare studentenhuizen.
Ik kan natuurlijk ook een appartement zoeken maar dat zou ik dan graag met iemand anders delen. Zijn er toevalig mensen die ook rond deze tijd naar Kaapstad gaan een nog een huisgenootje zoeken?
Volgens mij is de gemakkelijkste manier om woonruimte te vinden via deze site:
www.gumtree.co.za
Er wonen veel studenten in de wijk Observatory. Ik woonde in Sea Point, en je kunt ook veilig wonen in Green Point, Mouille Point of op bepaalde plaatsen in het centrum.
Succes met zoeken en alvast veel plezier in Zuid-Afrika!
Wat Gaaf dat je naar Kaapstad gaat, is een erg koele stad. Maar om antwoord op je vraag je geven. Ik ben zelf op dit moment ook bezig met een stage in Kaapstad voor International Student Agency, Study Cape Town. www.studycapetown.com En de agency waar ik voor werk doet ook in huisvesting. Ik woon zelf met een andere Nederlandse jongen en een uit Canada in een van hun appartementen en dat is echt super. De Canadese jongen gaat geloof ik in november weg. Dus misschien zou je dan wel bij ons kunnen wonen. Het adres is Beach road 189. En als hij later weg gaat we hebben nog veel andere huizen. De prijzen zitten rond de rnd3000 per maand dus dat is ongeveer €275 per maand. we kunnen je ook met een hoop andere dingen helpen zoals het regelen van tours en auto verhuur. Als je vragen hebt kun je me Mailen op steventenpas@gmail.com. Ik hoop dat ik je kan helpen.
Groeten Steven
Ik vertrek als alles goed gaat rond 20 november richting Kaapstad voor een 5 a 6 maanden om les te gaan geven in het kitesurfen.
De surfschool is in ‘Blouberg’ gelegen , dat is langs de noordkust op een 15 km van het centrum van Kaapstad.
Heeft iemand een idee of het chill wonen is in deze buurt? De eigenaar van de surfschool vertelde me dat hij in de buurt voor een soort ‘bachelorappartementje’ kon kijken voor niet zoveel geld. Maar misschien is het beter om zelf ter plaatse uit te zoeken? Een groter appartement delen met iemand lijkt me ook een betere optie.
Hoe is de verbinding met het centrum vanuit Blouberg?
Ben uiteraard van plan om de stad echt van binnenuit te gaan ontdekken, en das natuurlijk ideaal als je in’t centrum woont maar das misch niet zo’n ideale oplossing als je werkplek op een afstandje ligt.
Als er fietsers/mtb’ers zijn onder jullie dan hoor 'k dat ook graag!
Wat Gaaf dat je daar Kiteles gaan geven. Ik vertrek zelf 6 nov naar Kaapstad. Ik moet namelijk 5 maanden stage lopen. Ik twijfel tussen Kaapstad en het Kommetje, dit is ongeveer 15 km van kaapstad. Je kunt in het Kommetje onwijs goed golfsurfen dus lekker dichtbij je huisje + minder gesjouw met mijn surfboard. Maar ik heb toch besloten om vlakbij het centrem van Kaapstad te wonen. Het is een stad die leeft en waar je elke dag wat kunt doen. Ik zoek zelf ook nog een appartement. Weet jij misschien een paar goede sites of agency’s ? Het scheelt behoorlijk in de kosten als je je appartement met iemand kunt delen. Je hebt zoveel meer woonruimte
Daarnaarst kun je altijd een auto huren, dit kun je natuurlijk ook weer delen;)
Het is even afwachten of je daar een leuk huisje kunt vinden,
Hee Stefan, mijn vriend en ik vertrekken 8 november naar Kaapstad, hij gaat ook kitesurfles geven in blouberg. Mijn vriend heeft daar al eerder gezeten en blouberg schijnt prima te zijn om te wonen. Wij zoeken ook woonruimte in blouberg, maar bij mijn weten is het een stuk gemakkelijker zoeken ter plaatse, dus de eerste week verblijven we in een hostal…
Veel succes en wie weet tot in kaapstad! grtz Eefje
Stuur je me even 't mailadres van je vriend door?
> lunatic_hoogland (at) yahoo.com
@ Mo : ben zelf nog maar net op zoek dus aan goede sites of agencys kan 'k je niet direct helpen.
Dit was wel erg bruikbaar > http://www.expatcapetown.com
En dit is de lokale ‘marktplaats’ , schijnt een must te zijn als je accommodatie zoekt. http://capetown.gumtree.co.za/
Trouwens, in Muizenberg kan je ook goed surfen en is 20 km van kaapstad vandaan;) als je iets verder doorrijd naar long beach voor de gevorderde surfers. in muizenberg kan je ook goed kitesurfen.
Kijk ook eens op http://huizenkaapstad.nl voor leuke en betaalbare accommodaties in Kaapstad. Zij hebben tevens ook erg leuke huizen in (kite)surf paradijs Blouberg!