Leuke wijk in Kaapstad?

'k zoek nog een woonruimte voor 5 maand vanaf aug. in kaapstad, weet iemand iets, en wat is een leuke wijk om in te wonen?

Hallo!
Ik weet niet of het je wat lijkt om in een studentenhuis te wonen, maar dan moet je even kijken op www.thelodgeobs.co.za. Ik heb hier vorig jaar een half jaar gewoond (in de new lodge) en dat is mij erg goed bevallen. Je zit met max 12 studenten (veel verschillende nationaliteiten - erg leuk) in een huis (er zijn in totaal 5 huizen bij elkaar in de straat). Als je veel geluk hebt kan je een eigen kamer krijgen, maar de kans is groot dat je deze moet delen. Het voordeel aan het wonen in een studentenhuis is dat je ‘s avonds nooit alleen de straat op hoeft - wat je ook absoluut niet moet doen in kaapstad!!! Er is altijd wel iemand in voor een drankje aan de lower main road.
De lodges liggen in de wijk Observatory - wat mij betreft de leukste wijk van kaapstad. Er wonen hier veel studenten en kunstenaars. Op de Lower main road (3 min lopen vanaf lodges) vind je leuke winkeltjes, cafeetjes, reggeabar etc. Het uitgaan is heel ontspannen en iedere avond zijn al de bars en cafe’s open. Ga ook een keertje ontbijten bij Mimi’'s! In het Obz Theatre kun je gratis films kijken terwijl je een drankje gaat doen. Verwacht hier niet veel van- af en toe zit er wel een leuke tussen. Wanneer je met een groep vrienden even een avondje wilt chillen moet je naar het Cafe Good Hope (zijstraat slijterij) daar heb je boven donkere kamertjes vol met kussens waar je goed bediend wordt en op een maandagavond lekker kunt ontspannen! Uit eten gaan is erg goedkoop - ze hebben een superlekkere Mexicaan en Pizzeria. Twee supermarkten, wasserettes en drogist zitten ook allemaal dichtbij.
De wijk is dus erg gezellig (af en toe heerst er wel een crime wave - maar dit ontloop je niet in Kaapstad). Ik heb dankzij mijn verblijf in de lodge heel veel mensen ontmoet en een ontzettende gezellige tijd gehad. Wanneer je meer wilt weten moet je me maar even mailen (als het je niet bevalt kan ik je evt aan nog andere woonruimte helpen).
Kijk even op de site. Nelly en Charmaine (eigenaren) spreken ook Nederlands dus je kunt ze in het Nederlands mailen.

Suc6 ermee!

Groetjes,

Marianne

Ik vertrek 22 Augustus ook voor mijn studie een half jaar naar Kaapstad. Ik verblijf ook in the Lodge in Obsorvatry. Ik heb er alleen maar goede verhalen over gehoord, en tot nu toe zijn Nelly en Charmaine (eigenaressen van de lodge) erg behulpzaam geweest met het plannen van mijn verblijf. Zeker een aanrader dus.

Laat even weten wanneer je vertrekt, misschien zitten we er in de zelfde periode.

:SOUTHAFRI succes verder,

groeten Mark!

Zeker n aanrader, Observatory en ook t verblijf in The Lodge!

Groetjes,
Merel

wel grappig, kom deze site net tegen via google en maar even kijken. Ik vertrek 28 Augustus voor 5 maanden naar Kaapstad. Zal de eerste paar dagen ook in de Lodge verblijven. Denk dat ik Charmaine voortaan maar in het Nederlands ga mailen hoewel het wel een goede opwarmer voor m’n Engels is.

Na die eerste paar dagen zit ik 1,5mnd in Hout Bay in een villa (met zwembad!), zijn trouwens ook nog twee slaapplaatsen vrij mocht iemand intressen hebben. Zou ons wel goed uitkomen want met z’n 2’en is het huurbedrag vrij hoog…

(p.s. Als je al geboekt heb bij de Lodge kan het niet meer anders heb ik straks ruzie met Charmaine i.v.m. een afspraak die ik met d’r gemaakt heb)

Ik ga er trouwens stage lopen voor Clean Air Company

Klinkt goed!

Ik zit nu in Vredehoek, in de zgn. Tampon Towers, de drie grote flats tegen de tafelberg. Echt zeer mooi uitzicht, je ziet heel kaapstad!

Dat klinkt ook lekker, we moeten maar 's afspreken. pascaldevos bij hotmail voor msn.

Mocht je intresse hebben om nog bij ons in de villa te zitten voor die eerste 1,5 mnd. We moeten 900E p/mnd aftikken. (met 3 personen 300 pp).

Zit je trouwens al in Kaapstad of moet je nog vertrekken?!

Nou ik zit daar nu wel goed eigenlijk, ook ietsje goedkoper, maar klinkt goed. Ik zit nu aan Long Street in hartje Cape Town.

Leukste wijk lijkt mij toch gardens of tamboerskloof. Leuke huisjes, midden in het centrum, maar niet te druk. Relaxed publiek, leuke restaurantjes enzenz.

Kijk hier even voor informatie over alle wijken/buurtjes in Kaapstad:

http://www.kaapstadmagazine.nl/cities&suburbs/de-westkaap

Succes ermee, groetjes chris

Hallo marianne zou je mij wat andere woonadressen in Observatory kunnen mailen?

Hallo,

mijn Vriendin is net terug van een half jaar stage in kaapstad. en zij heeft in Mobray gezeten. ben er zelf ook geweest, is een rustige wijk waar ook 2 van die studenten huizen staan.
daar zit je dan met +/- 8 tot 10 mensen in een huis.
vanaf mobray is het erg makkelijk om in het centrum te komen.

Mocht je op zoek zijn naar een leuk (studenten)huis of appartement kijk dan ook eens op http://huizenkaapstad.nl. Zij kunnen je ook helpen bij het vinden van een geschikte wijk.