3 maanden verblijf in Kaapstad, kosten?

Hoi mensen,

Ik plaats dit bericht voor mijn vriendin die in februari 3 maanden naar kaapstad gaat voor stage. Momenteel is ze haar verblijfplaats aan het regelen maar ze komen met 2 personen op 30 euro per nacht uit wat inhoudt dat ze voor één kamer zo’n 900,- per maand kwijt zijn.

Is het niet mogelijk om daar tijdelijk een apartement of zo te huren wat de kosten drukt. Ze gaan immers niet rondreizen of zo maar blijven echt op 1 plaats.

Graag jullie reacties.

Grtz Rob

Hallo Rob, ik weet natuurlijk niet precies wat je vriendin voor iets zoekt maar n goede start zou zijn The Lodge Observatory in Kaapstad www.thelodgeobs.co.za Dit is een hostel voor mensen die langere tijd blijven, ideaal voor studenten enzo. Vanuit daar kun je makkelijk een eigen appartement regelen, vaak voor zo’n 1500 rand per persoon per maand, dus zo’n 150 euro.

Wens haar veel plezier in fantastisch Kaapstad, ze zal hier de tijd v haar leven hebben!

Hoi,

Op dit moment zit ik ook als stagiaire in Kaapstad, dus wellicht kan ik je verder helpen. Voor ik hierheen kwam heb ik goed geinformeerd wat de veiligste plekken van Kaapstad waren. Dat zijn Green Point, Sea Point en andere plaatsen die daarbij in de buurt liggen, kustplaatsen dus. Op zich is het ook veilig om in de studentenwijken te zitten, zoals Observatory. Die laatste wijk is een stuk goedkoper en je zit dan tussen de studenten. Er zijn ook sites op internet waarop je voor een woonruimte kunt zoeken, een daarvan is www.gumtree.co.za
Ik ben zelf naar een Real Estate kantoor gegaan en van daaruit had ik binnen een halve dag een gemeubileerd 1 slaapkamer-appartementje voor zo’n 400 euro per maand. Wanneer is ze van plan om te komen? Want vanaf de maand November gaan de huurprijzen een stukje omhoog en is het wat moeilijker om iets fatsoenlijks te vinden.
Als ze hier aankomt, kan ze bijvoorbeeld in een guesthouse slapen, daar betaal je ongeveer 20 euro per dag voor een double room.
Het kan allemaal zo duur worden als je zelf wilt, dus zoek goed voor je gewoon ergens gaat zitten.
Ook is het aan te raden als je langer dan 3 maanden blijft, om dan een auto te kopen ipv te huren. Denk er wel aan dat ze hier aan de linkerkant van de weg rijden en het stuur rechts zit :slight_smile:

Maar maak je niet te druk, het is een fantastische stad om te zitten!
Groetjes,
Sanny

Good morning,
We have a selection of 30+ fully equipped luxury apartments in the secure area of Century City. An average price for a 1 bedroom unit is +_ ZAR 7500 p/m. Please take into account the whereabout of where you will stay. There is a lot of very nice accommodation out there, but in not so nice neighbourhoods with very little to do unless you have a car.
Regards
Patrick Murphy