ik ga in februari 2013 voor een half jaar naar Kaapstad om daar stage te lopen en het land natuurlijk te bekijken. Zijn er meer studenten die in deze periode in Kaapstad zitten en heeft iemand tips voor het vinden van een leuk studentenhuis in een leuke buurt?
Ik zag toevallig je berichtje en ik ga in januari voor zes maanden naar Kaapstad om stage te lopen! Ik verblijf in een soort studentenhuis in Greenpoint, vlakbij het WK stadium. Waar ga je stage lopen?
Hee! Wat leuk dat jij er dan ook bent! Ik doe de opleiding HRM en ga stage lopen bij Wasteplan, het hoofdkantoor ligt in de wijk Durbanville. En wat ga jij doen? Hoe heb jij het geregeld qua visum etc? ik ben er nu voor aan het kijken maar je hebt dus de optie om geen geld te verdienen en met een toeristenvisum naar binnen te gaan en die daar te verlengen en een visum hier aan te vragen maar dan moet je naar Den Haag. Ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan! Ik ben nu aan het kijken voor een studentenhuis, dat lijkt me ook het leukst, hoe heb jij dat geregeld? Ik ben nu in contact met 4exchange!
Hey!
Ik doe de opleiding International Hotel Management en ga stage lopen in het Cape Grace hotel dat in V&A Waterfront ligt. Ik studeer momenteel nog in Canada, maar vlieg volgende week terug naar Nederland. Ik vraag een internship visa aan, aangezien je officieel niet op een toeristen visa mag werken. Via het internship visa mag je ook geen salaris ontvangen, maar wel een tegemoet koming in kosten ontvangen (dus in principe komt dit op hetzelfde neer, valt alleen onder een andere noemer). Ik zou je aanraden je hierin goed te verdiepen, als je werkend pakken op een toeristen visum, dan heb je een probleem… Ikzelf ben niet naar Den Haag geweest en hoef dit ook niet, maar dit heeft te maken met het feit dat ik nu in Canada zit. Een VOG heb ik bijvoorbeeld over de post kunnen aanvragen en alle andere documenten kun je downloaden van de site van de Zuid Afrikaanse ambassade. De rest (medische documenten) regel ik de dag na mijn terug komst in Nederland. Ik heb mijn huis ook via 4exchange gevonden, dus dat moet helemaal goed komen! Ik zie dat je wel een stukje bij mij vandaan zit Ik zit vlakbij het centrum en jij meer in een buitenwijk! Maar als je het leuk vind kunnen we een keer afspreken als we in Kaapstad zijn?
Dat denk ik dan wel (High Level Road?!)! Ik vertrek a.s. donderdag naar Kaapstad, maar trek pas 17januari in het huis, omdat de huidige bewoner er eerst nog in zit. Ik ga er dan rond 15 juli weer uit. En wanneer ga jij erin/eruit? Stage/studie?
Ook ik ben vanaf half februari in Kaapstad. In eerste instantie voor vrijwilligerswerk, maar natuurlijk ook om wat van het land te zien! Misschien een idee om dit samen te doen?
Wat voor vrijwilligerswerk ben je van plan te gaan doen? Allen die hier gereageerd hebben zitten in Kaapstad voor een stage, dus waarschijnlijk wordt het lastig om tussen een volle werkweek door nog vrijwilligerswerk te doen
ik loop door de weeks 40 uur stage en wil in de weekenden veel van het land gaan zien. Heeft iemand nog een reismaatje nodig? inmiddels heb ik onderdak geregeld, de eerste maand mag ik bij een vrouw uit mijn stage bedrijf logeren vanuit hier zoek ik een studentenhuis.