Stage en werken in Kaapstad

Hallo,

Ik wil graag stage lopen in Kaapstad, maar ik ben nog niet goed op de hoogte van het land en de mogelijkheden. Mijn vriend gaat met mij mee, dus ik hoop voor hem tijdelijk werk te vinden. Hij is momenteel schilder en bezig met een cursus airbrushen, marmeren en grafisch ontwerpen. Weet iemand hoe moeilijk het is om werk te vinden en waar ik dat het beste kan proberen?

Ook ben ik benieuwd hoe je het beste een stageplek kunt zoeken. Ik studeer commerciële economie en ik wil graag in 2008 stage lopen, waarschijnlijk rond april/mei/juni. Het gaat dan om een afstudeerstage van 5 maanden. Is het verstandig om zelfstandig op zoek te gaan of kan ik het beter via een commercieel bureau doen?

Ook ben ik benieuwd wat de kosten zullen gaan worden. Hoe duur is eten er en hoe duur is het om een huis/appartement te huren. Bij welke website kan ik hiervoor terecht? Ik zag veel websites, maar dat betroffen vakantiewoningen.

Een hoop vragen dus… Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes

Hoi,

Dit is een eerdere post van mij. Hierin heb ik het over Johannesburg, omdat destijds info werd gevraagd over deze stad. De waarschuwing voor de criminaliteit geldt ook voor Kaapstad, het is daar over het algemeen genomen iets veiliger, maar verder gelden dezelfde adviezen. Lees het maar even door (het is een hele lap :wink:):

*Johannesburg staat hoog op de lijst van “Gevaarlijkste steden des werelds” en is er zelf om berucht. Veel straatroven, carhijacking, diefstallen, moorden en noem maar op. De statistieken onderschrijven dat. De Township SOWETO is een verarmde, criminele, zwarte township waar regelmatig problemen zijn. Minder dan vroeger, maar nogsteeds gevaarlijk.
De handel in gestolen waar viert hoogtij en criminaliteit wordt als bezigheid beschouwd.