Hoi,
Het is bijna zover! In September vertrek ik voor een halfjaar naar Zuid-Afrika samen met mijn vriend. Hier ga ik stage lopen en mijn vriend wilt er vrijwilligerswerk gaan doen.
Er is alleen nog 1 probleem, de verblijfplaats. Weet iemand waar ik het beste kan kijken voor een plaats? En wat zijn de plekken waar je liever niet wilt verblijven?
Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen want het is voor mij erg moeilijk om hier achter te komen vanuit Nederland.
Groetjes,
Sanny de Brouwer
Hangt er een beetje vanaf waar je gaat werken en hoeveel geld je tot je beschikking hebt (spijt me van de voorspelbaarheid van het antwoord zover). Met zijn 2en kan je makkelijk voor iets van R3000-3500 p.m. wonen, in een veilig gebouw/veilige buurt.
www.gumtree.co.za is een goede site om op rond te kijken. Ook het krantje Cape Ads, die je bij sommige supermarkten hier kan krijgen is prima om door te nemen.
Leuke buurten (naar mijn mening) zijn: Green Point, Gardens, Camps Bay, Tamboerskloof, Bakoven of Sea Point. Allemaal in de South Atlantic Sea Board. Eigenlijk is die hele omgeving goed te doen. Er zitten ook veel (internationale) studenten in Woodstock en Observatory. Daar is het net iets goedkoper, maar ook net iets minder veilig. Waarschijnlijk is het het beste om eerst in een guesthouse te zitten en vandaar rond te kijken naar een woning/auto/etc.
Ik zal wel wat vergeten zijn, maar zit hier nog te werken en moet iets afkrijgen. In ieder geval heel veel plezier in September!
Hoi Jens,
Sorry voor het late antwoord. Bedankt voor je reactie! Ik heb er veel aan. Ik heb nu op mijn stageplaats alles rond. Ik ga stage lopen bij Sport Science Institute in Newlands.
Het was inderdaad de bedoeling om iets rond die prijs te huren. Ik zag al echt mooie appartementjes/flatjes voor die prijs, dus ik hoop daar iets leuks te vinden!
Wat betreft je tip om eerst in een guesthouse te zitten en van daar uit rond te gaan kijken, wilde ik je vragen of je een leuk guesthouse weet dat voor mij niet al te ver van Newlands af ligt.
Weet jij trouwens of het niet gevaarlijk is om in de eerste week geen auto tot je beschikking te hebben? Ik hoor namelijk allerlei verhalen over dat je niet eens 100 meter over straat moet lopen, maar dat je daar beter de auto voor kunt nemen.
Ik hoop dat je me hiermee kunt helpen, of iemand anders natuurlijk.
Groetjes,
Sanny