Zuid-Afrika rond juli 2012!! Welke organisatie met veel jongeren?

Hallo allemaal,

Zelf ben ik bijna 22 nu en wil in de zomer op reis naar zuid-afrika.
Nu heb ik bij fox, shoestring en mambo etc wel een leuke reis gezien. Mensen die hier ook naartoe gaan en ook rond mijn leeftijd zijn of iets ouder natuurlijk ?

Lijkt me leuk om met een leuk stel te gaan wat allemaal rond de zelfde leeftijd is. Ook ben ik benieuwd of mensen nog tips hebben wat in zuidafrika de musthaves zijn om te zien zodat ik daar ook rekening mee kan houden wat betreft het programma wat ze aanbieden.

Iemand ervaring met die reizen van bovenstaande reisorganisaties? Please let me know :smiley:

Groetjes, Roos:vak02:

Hey Roos,

Ik heb zelf vorig jaar in bijna twee maanden van Johanesburg naar Kaapstad gereisd met de Bazbus en kon dus min of meer zelf bepalen wat ik wilde doen en heb ook het lokale ov gebruikt (ik was wel al 4 maanden in ZA, dus ik was er ondertussen al aan gewend). Ik heb in die tussentijd ook een aantal mensen ontmoet die wel met een reis zijn meegegaan. Ik weet niet met welke maatschappijen, maar het meerderheid was tussen de 18 en 28. (dit waren wel reizen die in hostels sliepen, met hotels enzo zal de leeftijd wel ouder worden).

Verder zijn de mustsee heel erg persoons afhankelijk, maar ik zou je in ieder geval aanraden om een paar dagen in Kaapstad te blijven en een safari te doen.

Verder vond ik vooral de wildcoast erg indrukwekkend en Lesotho en Swaziland geven ook meer een idee van hoe het leven in Afrika echt is (en veel minder touristisch). Als je van wijn houd moet je ook echt een wijntour doen.

Als je verder nog meer specifieke vragen hebt stuur maar een berichtje.

Ha Roos,

Geen ervaring met deze organisaties naar Z-A, wel met OAD en dat is toen prima bevallen. Nu hadden wij wel het geluk dat we een leuke, vrij jonge en ook nog kleine groep hadden. Dat scheelt wel een hoop denk ik.

Met FOX heb ik wel een andere reis gemaakt. Je kunt op hun site de leeftijdscategorie zien van iedereen die al geboekt heeft. Best handig…

Wat moet je zien? Een hele hoop! Maar wat mij betreft sowieso: Kaapstad, Kaap de Goede Hoop, Stellenbosch, Oudtshoorn, Drakensbergen, Krugerpark, de Panoramaroute, Johannesburg, Soweto. Ook een bezoekje aan Swaziland is erg interessant.

Grt. Max

Hoi Roos,
Zuid Afrika is geweldig, dus zeker doen! Ik heb er vorig jaar ruim een maand rondgereist met mijn vader, we hebben vanuit Johannesburg een auto gehuurd en zijn zo naar ons eindpunt Kaapstad gereisd met onderweg hotels, hostels, hutjes zonder elektriciteit en B&B’s.

Wat je moet zien/doen:

• een van de gaafste dingen, zo niet het gaafste, wat ik ooit heb gedaan: shark cage diving!
    Inderdaad, in een duikpak in een kooi in de oceaan om de grootste witte haaien voor je neus voorbij te zien zwemmen. Echt heel eng en best prijzig maar dat is het driedubbeldwars waard.

• Whale watching, de grootste walvissen op een paar meter vanaf de boot, geweldig! Als ze ademden door hun gat en het water spoot eruit kreeg je een soort snotdouche, hoe dichtbij wil je komen ;).

• Tsitsikama park/Stormsriver, wij zaten aan een klein stenen huisje pal aan de zee.
    In de zon met een heerlijk Afrikaans wijntje de walvissen, dolfiijnen voorbij zien te komen met op een paar meter van je vandaan een paar spelende otters. Do I need to say more: :wink:

• St Lucia. Een redelijk toeristisch en veilig plaatsje waar je gewoon over straat kunt in het donker en heerlijk kunt eten en leuke souvenirs kopen. Hier is het heel erg groen dus echt een aanpassing als je vanaf het drogere noorden komt! De (wilde) nijlpaarden en luipaarden lopen door het dorp en zo stonden wij ook oog in oog met een nijlpaard. Gelukkig bleef hij loom door grazen maar wat een ervaring.

en natuurlijk de voor de hand liggende dingen: krugerpark, Kaapstad (is echt super stad), sloppenwijken bezoeken (eye-opener) safari, braaien noem ze maar op!

@PattyKenya @Maximam82 @ Jarjari87

Super bedankt voor de tips. Ga even kijken of de reizen die ik gevonden heb ook aansluiten daarbij.

En natuurlijk zijn nog meer ideeen welkom.
Dat haaien-kooi duiken lijkt me wel echt dood en dood eng :smiley:

Groetjes,
Roos

Hoi !

Wat leuk dat je je reis naar zuid afrika aan het plannen bent. Vorig jaar ben ik daar ook geweest ( van Johannesburg naar Kaapstad). Ik ben met een internationale groepsreis meegeweest, gaaf om mee te maken. Misschien is dat iets? Ik heb de reis geboekt via kilroy travels (reisbureau) en de organisatie die de reis uitvoerde was drifters.

Wellicht heb je nog iets aan deze informatie.
Groetjes!

Ik krijg meerdere hits op Drifters, maar bedoel je deze?
Want dat ziet er leuk èn betaalbaar uit!

1 like

Jazeker! Ziet er leuk uit he? En volgens mij is het ook inderdaad vrij low- budget

Dat is inderdaad vrij low-budget, zeker voor wat ze bieden!
Bedankt voor de tip. :dag: