Eind 2010, begin 2011 (nov, dec en jan.) wil ik graag voor 2 tot 3 maanden naar zuid-afrika.
Het liefste wil ik van johannesburg naar kaapstad trekken en de reis combineren met vrijwilligerswerk. Omdat het toch veiliger en gezelligercheer is om met z’n tweeen te gaan, zoek ik dus nog een reismaatje die ook van avontuur houdt.
Ik ben 22 jaar en ben momenteel bezig met afstuderen (bachelor) en verwacht in sep/okt klaar te zijn. In feb wil ik weer verder studeren en na me bachelor wil ik er eerst even tussenuit en lekker reizen door zuid-afrika.
Heb jij ook zin in een avontuur>>> en te reizen door zuid-afrika, laat dan even een bericht achter.
Groetjes,
Annemiek
P.S. indien je andere, leuke ideeen hebt hoor ik dat graag:)
Ik ga zelf niet naar Zuid Afrika maar wel eerder geweest dus ik dacht ik geeft eens wat tips :). Is echt een superbestemming om te backpacken! Relaxte mensen, niet te druk en supermooi.
Aanraders zijn Drakensbergen(Lesotho), Port St. Johns en Coffee Bay (kleine maar leuke dorpjes langs de kust). En zeker de Garden Route doen (van Port Elizabeth naar Kaapstad)! Als je gaat backpacken is het heerlijk om een autootje te huren en daar gewoon mee rondrijden of met de Baz Bus (backpackersbus soor hop-on hop-off).
Bedankt voor je tips:)!
Mijn vader is al vaak in zuid-afrika geweest en hij heeft mij ook o.a. deze plekken aangeraden;)! Daarnaast wil ik waarschijnlijk ook een auto huren.
Maare wat leuk dat jij daar ook geweest bent! Hoelang ben jij daar geweest? En ben je daar in je eentje geweest?
Bedankt in ieder geval voor de tips;)!
Dankje, heb er ook veel zin in:)!
Hey Annemiek!
Hier wat dingen om te googlen, weet zeker dat er iets leuks voor je tussen zit!
jeffreys bay
Blyde river canyon
Blaukrans bungee
panorama route
semonkong (lesotho)
golden gate national park
rhino and lion park (jonge leeuwen en tijgers aaien!)
Zoals olifant al aangeeft is de baz bus erg handig, maar als je met wat mensen bent is een auto huren goedkoper en veel makkelijker…
En ja, smaken verschillen, maar ik zeg blijf weg uit Bulungula. Scheur die pagina maar alvast uit je lonely planet
Klinkt goed, die plannen! Ook ik zou graag eind dit jaar/begin volgend jaar naar Zuid-Afrika willen. Helaas heb ik slechts 3 weken de tijd om rond te reizen. Ik weet niet wat je plannen precies zijn, maar misschien kunnen we wel samen kunnen rondreizen.
Zoals hierboven ook wordt getipt, zou ik graag een auto willen huren en willen starten in Johannesburg. Via Kruger, Drakensbergen en Gardenroute uiteindelijk in Kaapstad uitkomen.
Komt dit overeen met jouw plannen, dan hoor ik graag van je.
Ik wil ook graag in Johannesburg starten en dan eindigen in Kaapstad.
Tijdens de rondreis wil ik ook nog door Lesotho en Swaziland trekken.
Ik zat eerst te denken om via een reisorganisatie op reis te gaan, met een groep jongeren (tussen 20 en 30 jaar). Deze groepsreizen duren meestal rond de 21,23 dagen.
Aangezien jij maar drie weken de tijd hebt om rond te reizen kunnen we ook samen via zo’n reisorganisatie rondreizen of we zouden samen drie weken van Johannesburg naar Kaapstad trekken en dan wil ik misschien nog een tijdje blijven in Kaapstad. In Kaapstad wonen namelijk kennissen waar ik misschien kan logeren.
Klinkt goed! Ook ik zou op weg van Johannesburg naar Kaapstad, Swaziland en Lesotho willen aandoen! Onze route komt in elk geval overeen!
Het fijne van zelfstandig reizen (ipv met een groepsreis mee te gaan) is dat je zo ontzettend veel vrijheid hebt. Je bepaalt zelf waar je gaat, wanneer en hoelang. Daarom heeft dat mijn voorkeur. Maar laten we gaan kijken wat de verschillen zijn!
Ik zou het geen punt vinden om eerst gezamelijk rond te reizen en daarna alleen terug te vliegen. Jij zou daar achteraan dan nog vrijwilligerswerk kunnen gaan doen. Wanneer zou jij weg willen gaan?
Hoi Anneke en Annemieke,
Grappig dat jullie hetzelfde idee hebben en ik eigenlijk ook.
Ik ben hier en daar een beetje aan het rondkijken.
Ik ga vrijwilligerswerk doen tot eind december en daarna wil ik graag gaan reizen. Ik wil graag swaziland zien, maar ook mozambique, kwazulu-natal en krugerpark.
Eigenlijk ben ik hier ook niet zo heel moeilijk over, want alles mooi om te zien, maar ik hou wel van avontuur!! Met een auto vind ik dan ook geweldig!
Ik heb nog geen ticket geboekt, omdat ik nog even wil bekijken. Maar ik heb in gedachten om 28 januari weer terug te vliegen.
Ik hoor het wel!!
Hoi Annemiek, las je bericht en ik ben zelf ook al een aantal keer in Zuid-Afrika geweest. Een keer ben ik er zelfs 1,5 jaar gebleven, dus pas op, het is verslavend… Een tip voor als je vrijwilligerswerk wilt gaan doen (wat ik ook heel veel heb gedaan daar) zorg dan wel dat je van tevoren zelf dingen zoekt en niet via een organisatie iets gaat regelen. Dat is niks veiliger, want die sturen je rustig met het openbaar vervoer het land door (dus niet de BAZ bus, maar de gewone bus en de trein) en dat is dus alles behalve veilig en is ook mega duur! Als je wat ideeën wilt van plaatsen om naartoe te gaan kun je als je wilt ook kijken op mijn vrijwilligerspagina op Facebook. Heb ik aangemaakt om mensen wat verder te helpen met gegevens en foto’s.
Als je verder nog vragen hebt, mag je me altijd mailen, help altijd graag als ik kan dus geen probleem.
Succes alvast met het plannen van je reis en heel veel plezier!
Groetjes Mariella