Zuidelijk Afrika: Kust Zuid Afrika of Namibie-Botswana-Zimbabwe?

Hallo (zuid) afrika kenners !

Juni 2008 hoop ik een maand door Zuid(elijk) Afrika te reizen, beginnend in Kaapstad (na een stage daar v 2 maanden). Zit in dubio om in deze maand een halve cirkel noord om of zuid om te maken. Dus via de Zuid afrikaanse kust (bijv met de baz bus) of via Namibie en Botswana etc, maar dan bijv met een georganiseerde reis (of kan dit ook op jezelf - ik reis met een vriendin)?? Hebben jullie tips/aanwijzingen? ? Wat is mooier of veiliger of beter te doen in 1 maand ??? We vliegen dan waarschijnlijk terug vanaf Johannesburg, maar dat is nog flexibel…

Groetjes van Fleur !

Hallo Fleur,

Goede keuze, Zuid Afrika! Ik heb in 2004 mijn afstuderen in Stellenbosch, bij Kaapstad, gedaan, fantastisch!
Heb gereisd met de Bazbus wat n goede optie is maar heb ook n georganiseerde reis van 3 weken van Kaapstad naar de Vic Falls gedaan, niets heeft deze reis ooit nog kunnen overtreffen. Fantastisch. Ik bedoel, Zuid Afrika is ook fantastisch maar als ik zou kiezen ging ik toch ook naar Namibie en Botswana, dit zijn toch weer andere landen met prachtige parken en natuurschoonheden.
De reis die ik gemaakt heb heb ik geboekt via www.which-way.com met Nomad Travel, hele goede organisatie. Zij bieden overigens ook n 3-weekse reis in Zuid Afrika dus keuze genoeg. Binnen zuid afrika kun je ook best met je eigen auto reizen, dit is goed te doen zolang je geen domme onveilige dingen doet.

Die 2 maanden dat je daar voor je stage zit kun je t beste in de weekenden zoveel mogelijk gaan bezoeken, vergeet vooral Kaapstad en omgeving niet.

Succes! En heel veel plezier natuurlijk!

Hallo Fleur,

Je zal toch keuzes moeten maken, Zuid-Afrika is een groot land en heeft zoveel te bieden! Neemt niet weg dat de andere vooropgestelde bestemmingen ook mooi zijn maar je zegt het zelf 1 maand reizen, net niet genoeg om het allemaal op een degelijke manier te doen. Bekijk alvast op onze site www.gozuidafrika.com onze routeplanner, die kan je alvast op ideeen brengen, veel succes alvast!
Dat en nog veel meer vind u op de meest uitgebreide nederlandstalige site op Zuid-Afrika => www.gozuidafrika.com

Tevens worden hier zowel de Nederlandse als Vlaamse gastenhuizen gepromoot

Veel Leesplezier!

bedankt voor de tips !