Zuid-Afrika en...?

Hallo,

Tijdens onze wereldreis hebben we waarschijnlijk ongeveer 2,5 maand de tijd om een stukje Afrika te zien. Dit zou dan onze eerste reis in Afrika zijn. Ik heb al veel gelezen (ook op dit forum), maar ik merk dat het eigenlijk steeds moeilijker wordt om te kiezen. Er zijn zoveel landen met eigen charmes en mooie plekjes!

Zuid-Afrika vind ik zelf een must see vanwege de diversiteit in omgeving, en Zambia heeft ook wel een voorkeur vanwege de Victoria Falls en South Luangwa National Park.
Welke landen en/of route zouden jullie aanraden?

Groetjes!

Malawi, vanwege de geweldig vriendelijke en behulpzame mensen.

In 2,5 maand tijd is een rondje zuidelijk Afrika goed te doen: Van Johannesburg naar Kaapstad via de Tuinroute, Namibie, Botswana, Okavango Delta, Vic Falls en dan terug in Joburg en vandaaruit verder met jullie wereldreis.

Bedankt!
Kees_Q, is dit te doen met plaatselijk transport? We gaan namelijk niet met een auto. Als het goed is kunnen we in Zuid Afrika wel met de Bazbus reizen en als het goed is kunnen we ook makkelijk van Botswana over de grens naar Zimbia, maar hoe zit het met transport binnen Namibie en Botswana?

[reclame mode on] Ga gewoon met een van onze reizen mee :wink: [reclame mode off]

Namibie is een leeg land en openbaar vervoer is niet super, maar ook daar rijden op de kortere afstanden busjes die je van A naar B brengen. Kost wel aanzienlijk meer tijd. Veel hostels bieden ook shuttle services aan. Op de grotere afstanden kun je gebruik maken van de Intercape bussen. Lokaal vervoer binnen Botswana ben ik niet zo goed mee bekend.

1 like