Juni 2008 hoop ik een maand door Zuid(elijk) Afrika te reizen, beginnend in Kaapstad (na een stage daar v 2 maanden). Zit in dubio om in deze maand een halve cirkel noord om of zuid om te maken. Dus via de Zuid afrikaanse kust (bijv met de baz bus) of via Namibie en Botswana etc, maar dan bijv met een georganiseerde reis (of kan dit ook op jezelf - ik reis met een vriendin)?? Hebben jullie tips/aanwijzingen? ? Wat is mooier of veiliger of beter te doen in 1 maand ??? We vliegen dan waarschijnlijk terug vanaf Johannesburg, maar dat is nog flexibel…
Ik zou alleen in Zuid-Afrika blijven, daar is genoeg te zien en te doen om maanden te verblijven. Als je Namibie en Botswana wilt doen in 1 maand is dat naar mijn mening te kort.
Overweeg om een auto te huren ipv de bazbus, dit geeft je veel meer vrijheid.
De klassieke Route voor 1 maand: Kaapstad & omgeving (paarl, stellenbosch) hermanus, mountain scenic route naar oudshoorn. Garden route, tsitsikamma, addo, transkei/wild coast. Drakensberg / lesotho. St Lucia & umfolozi. Daarna kun je eventueel als je van duiken houdt of wilt leren naar Sodwana. Door Swaziland kun je naar Krugerparc. Tot slot de omgeving van Sabi / blyde river canyon en dan naar johannesburg.
Dit is al heel veel voor 1 maand. Relaxen en genieten is belangrijker dan veel willen zien. Desnoods kom je een jaar later terug voor een vervolg.