Zuid-Afrika, Namibie en Botswana

Hallo,

Wij hebben in de planning staan om na 1 maand Madagaskar, 2 maanden Zuid-Afrika, Namibië en Botswana te doen (oktober t/m november). De precieze route heb ik nog niet helemaal. Botswana willen we eigenlijk maar kort een paar dingen bezoeken, het hoofddeel van de twee maanden willen we in Zuid-Afrika en Namibië zijn. Nu ben ik aan het kijken naar de vlucht, en dat is op het moment goed te betalen. Maar omdat ik de route niet helemaal precies weet vind ik het lastig.

Ik zat te denken om vanaf Madagaskar naar Kaapstad te vliegen (gaat via Johannesburg). Daar een auto te huren, door te rijden (met ondertussen wat uitstapjes in de omgeving) naar Namibië. Daar rondreizen en op de weg weer naar Zuid-Afrika wat van Botswana zien. Dan uiteindelijk nog in Zuid-Afrika het een en ander bekijken en vanaf Johannesburg terug te vliegen naar Amsterdam. We hebben gelezen dat we het beste als eerste naar Namibië kunnen vanwege het seizoen.

Is dit een logische route of kunnen we beter ergens anders naar/vandaan vliegen? Zou ik de tickets kunnen boeken en de precieze invulling later kunnen maken? Vanwege de betaalbaarheid van de tickets wil ik graag gaan boeken, anders zou ik de route eerst beter bepalen.

Alvast dank voor de hulp,

Groetjes Dreej

Bij nader inzien (veel speurwerk op internet) lijkt het me logischer om in Johannesburg te beginnen, door Botswana, Namibie, en dan via de Zuidkust terug naar Johannesburg. Dat zou te doen moeten zijn in ruim twee maanden?