graag jullie mening

hallo, wij zijn 4 vrienden (2 stellen) en willen in 2018 graag naar zuidelijk Afrika. we hebben 22/23 dagen los van de vliegreis. we willen met 4WD en lekker veel kamperen in de natuur.
Aanvankelijk bedachten we Namibië en Botswana. Maar nu weer echt gaan zitten voor de route, komen er twijfels. Zeker omdat recent 2 andere stellen, los van elkaar, hebben verteld dat ze het erg veel kilometers vonden en weinig ruimte voor eens een rustig dagje.
Dus ik zou graag jullie advies willen: 2 landen of 1 land (en dan wordt het Botswana want daar wil ik al jaren naar toe :slight_smile: )
we willen zeker tijd hebben om in Botswana goed te genieten en om daar wat leuke activiteiten te doen als een mokorotochtje en/of nacht buiten in de zoutpannen en/of ergens een wandeltocht.
Ik heb ook al gekeken om vanuit Maun bijvoorbeeld terug te vliegen naar Windhoek, maar kan dan niet echt iets goedkoops vinden, los van een flink bedrag voor de one -way toeslag van de auto. Is er misschien een treinverbinding?
Heel graag hoor ik wat jullie mening is? 1 land of 2 landen of wat kortere route (hoe, want volgens mij enorm grote landen)

groetjes anja

Wat je ook kan doen is Botswana combineren met een stukje Namibia, enkel het noorden bijvoorbeeld. Of een stukje Zuid Afrika, het noord-oosten?
22 dagen in Namibia lijkt me wat lang tenzij je eveneens de Kgalagadi en Central Kalahari erbij wil doen? Ofwel een paar dagen Zambia / Zimbabwe, dat zou ook nog kunnen.

Het zijn inderdaad enorme landen. Namibie is een paar keer zo groot als Duitsland en er wonen maar 2 miljoen mensen. Het ligt er aan wat je allemaal wil bezoeken. Als je ook Sossusvlei en de kust bij Swakopmund wil zien, is 3 weken te weinig. Je zou vanuit Windhoek meteen noordwaarts kunnen gaan met een tussenstop naar Etosha en vandaar via de Caprivi-strip naar Kassane voor Chobe NP en Vic Falls (Zimbabwe). Van Kassane dan naar Nata > Maun (voor Okavanga Delta en Moreni Wildlife Reserve). Van daar met tussenstop terug naar Windhoek.

Zie ook ons reisverslag op couvreur.home.xs4all.nl Wij bezochten beide landen in mei/juni 2017 en reisden 4 weken rond met de auto.

Ik zou voor 1 land gaan en volop genieten!
De meeste campsites zijn er zo mooi dat het leuk is om er 2 nachtjes te blijven staan.

Hangt er een beetje vanaf of jullie veel willen zien zien zien of vooral willen relaxen en willen observeren :slight_smile:

Zelf hebben we een trip gedaan van Belgie naar Zuid Afrika met de wagen en hebben onlangs een boek gepubliceerd hierover met allerhande info over visa, malaria, campings, do’s en don’ts,…
Mocht je interesse hebben, hij is te koop via Amazon

of rechtstreeks via ons daar er helaas geen Amazon in Belgie of Nederland is…

In ieder geval, super veel plezier op jullie trip!

Groetjes,
Eef en Dries