Namibië of Botswana

Hallo mede reizigers,

In september willen mijn vriend en ik graag een rondreis maken. Wij wilde in eerste instantie een rondreis door zowel Namibië als Botswana maken maar helaas is dit boven ons budget. Nu twijfelen wij of we een rondreis door Namibië of door Botswana zullen maken.

Zijn er mensen die beiden landen hebben bezocht en wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt [emoji1]

Groetjes Eva

Beste Eva,

Namibie of Botswana ligt er helemaal aan waar je voor gaat. Namibie is een schitterend land met fantastische onge-evenaarde landschappen. Wat ikzelf er vooral miste waren de dieren. In Etosha is wel heel wat te zien, maar in de rest van het land viel het mij tegen.
Aangezien ik zelf altijd voor de dieren ga, bevalt Botswana me veel beter. Ook 'n prachtig land en “vol” met dieren. Ben daar nog nooit teleurgesteld. Groot wild, klein spul, vogels, noem maar op. Elke keer weer prijs :slight_smile:

Beste Eva,

Wij hebben al vrij veel door beide landen gereisd en zijn het met de reactie van KiekieX eens. Als jullie 3 weken of meer hebben, kunnen jullie er ook voor kiezen een gedeelte van beide landen te doen.
Zelf zijn wij ook van plan in september voor 3 maanden naar zuidelijk Afrika terug te gaan, hebben een 4x4 campertje in Johannesburg staan en zijn van plan in Botswana in ieder geval Savuti, Linyati en Chobe N.P. ieder voor 2 nachten te boeken. Gezien de aard van deze gebieden zoeken wij medereizigers omdat we het een veiliger idee vinden met meer dan één voertuig deze tocht te maken.
Wellicht iets voor jullie ?

Groeten,

Martin.