Namibie vs Namibie/Botswana 4 weken

Wie kan ons helpen!
Samen met een vriendin sta ik op het punt een ticket te boeken richting het zuiden van Afrika. Nu is de vraag, wat is haalbaar:
Starten in Johannesburg en via Botswana (evt Vic Falls) naar namibie en eindigen in Kaapstad. Is dit te doen qua afstanden of zit je dan echt veel en lange stukken in de auto?
Of beginnen en eindigen in Kaapstad en alleen namibie (en een klein stukje zuid afrika) aandoen.
Er zijn veel verschillende reizen te vinden op internet met allemaal hele andere periode van reizen.
We willen zelf gaan rijden en hebben 4 weken de tijd.

Hopelijk kan iemand ons helpen,

Gr Yvonne

Hallo Yvonne,

Van Joburg naar VicFalls en via Botswana en Namibia terug naar Kaapstad is een serieuze boterham. Jullie zullen dan echt wel bijna de hele tijd aan het rijden zijn ofwel hele lange rijdagen hebben. Maar er is natuurlijk een verschil tussen de landen Botswana, Namibia, Zuid Afrika en Zimbabwe. Wat willen jullie graag zien, welk land heeft jullie voorkeur? Eventueel kunnen jullie in Kaapstad beginnen, dan naar Namibia rijden, stukje Botswana en via Windhoek terugvliegen.
Hebben jullie al zelf eens een planning opgesteld, en zo bekeken wat er echt in moet zitten als hoogtepunten? Alvorens te boeken zou ik eerst even bovenstaande overwegen om dan pas een beslissing te nemen.
Ook al, zien jullie het zitten om 5000 km te rijden, min of meer? Of toch eerder iets rustiger?

Een hoop vragen dus :slight_smile:

Bedank voor je snelle reactie.
Dat het een hele kluif zou zijn was ik dus al een beetje bang voor. We zijn nu inderdaad aan het uitzoeken wat we allebei willen en wat ook niet. Wat we allebei perse niet willen is als een gek door wat landen crossen om er maar geweest te zijn (wat je vaak ziet bij groepsreizen heb ik het idee al kan ik niet uit ervaring spreken). Dan ga ik zelf liever nog een keer terug. De reizen die ik hiervoor heb gemaakt (Sri Lanka, west kust USA, stuk Brazilie waren allemaal op de bonnefooi)
We houden allebei vooral van afwisseling, nieuwe dingen ontdekken. Eindigen in een stad waar genoeg te zien/te doen is afgewisseld met nog wat relaxen heeft wel onze voorkeur (vandaar ook Kaapstad).

Hallo Yvon,

Helemaal eens met Moonrise. De valkuil is al snel om te veel te willen doen omdat “je er toch bent”.
Ik heb in een maand een deel van Namibië en Botswana gezien, vanuit Windhoek. Een volgende keer zou ik ook minder rijden, maar aan de andere kant is dat ook wel een beetje een onderdeel van je vakantie.
Mijn mening: Naar Namibië ga je vooral voor de enorm indrukwekkende en afwisselende landschappen en Etosha voor het wild. Naar Botswana ga je voornamelijk voor het wild.
In welke periode wil je gaan? Ook dat is misschien belangrijk voor je keuze welke landen aan te doen.
Beide landen zijn trouwens absoluut de moeite waard, dus veel plezier met de voorbereidingen en geniet ervan wanneer je gaat.

Groeten,

Bernd

HOI, we hebben Botswana gedaan 1 jaar geleden met een fly In en de Vic falls nadien.
In Botswana zijn de routes / wegen toch veel minder comfortabel dan in Namibie. Er is maar één grote baan … de rest is bijna allemaal op zandgrond zoals op de game drives…
Als je tijd genoeg hebt, zeker doen.
Wij doen nu Namibie helemaal in self drive met op voorhand geboekte lodges waar we bijna altijd 2 nachten blijven dus ook de kans om overdag iets te bezoeken enz…
AG

Hallo, wij zijn nu een reis van ongeveer 4 weken aan het voorbereiden voor september 2016 (hebben dus nog even de tijd) en dan willen we Namibie combineren met Botswana. We willen starten en eindigen in Windhoek. We zijn niet zo van het kamperen en willen dus van B&B naar B&B rijden en onderweg veel zien. Ik lees dat u een selfdrive route hebt gemaakt met vooraf geboekte lodges. Zou u uw route met mij willen delen want er zijn meerdere routes en ik doe graag ideeen op. Voor alle tips hou ik mij aanbevolen. Mijn emailadres is diane1347@hotmail.com en ik zou u erg dankbaar zijn. groet Diane