Graag even een vraagje. We zouden graag een rondreis maken door Namibië en Botswana. Bij belgische touroperators is deze reis onbestaande of onbetaalbaar. Daarom moeten we ons wenden tot nederlandse organisatoren.
Graag zouden we overnachten in lodges en daar we maar gebrekkig engels spreken zou de reisleiding in het nederlands of afrikaans moeten zijn. De reis mag een 25-tal dagen duren. Heeft iemand ervaring met zo’n georganiseerde reis mag je het ons altijd laten weten. Alvast bedankt voor de moeite.
Op de websites van de Nederlandse touroperators Fox, Djoser en Baobab zijn verschillende reizen te vinden die door Namibië en Botswana gaan.
Een vriend van me is ook meegegaan met één van bovenstaande, kan me even niet meer herinneren welke, volgens mij Baobab, en het is hem goed bevallen!
Hallo,
In juli/augustus 2010 ben met mijn man door Namibie en Botswana gereisd. Namibie hebben we zelf gedaan met een eigen auto en zo van Lodge naar Lodge gereden! Met gebrekkig engels of langzaam Nederlands kun je je daar best wel heel aardig redden!
Botswana is een ander verhaal, aangezien de wegen daar gewoon niet altijd aanwezig zijn en we graag midden in de natuur wilde zitten.
In Botswana hebben we hele goede ervaringen gehad met goingafrica.com. Hier hadden we een redelijk luxe (maximaal 8/9 personen met verblijf tot 3 dagen per locatie in een door de organisatie opgezette tent en een heerlijke maaltijd door de kok in de bush bereid) 10 daagse safari. Hier zijn we echt helemaal vol lof over. De prijs is vrij hoog, maar een hele goede optie die toch vrij luxe is en niet zo onbetaalbaar als wanneer je in de dure lodges wil verblijven…
Goingafrica bied nu ook rondreizen aan door Namibie. daar hebben wij geen ervaring mee, maar die zien er ook erg goed uit!
Voor vragen of tips kun je me altijd mailen.
Groetjes Wies
Bedankt voor jullie reactie. We vertrekken begin volgend jaar naar zuidelijk afrika. We zullen onze ervaringen zeker posten. Doei