Namibië of Botwana

Hallo mede reizigers,

In september willen mijn vriend en ik graag een rondreis maken. Wij wilde in eerste instantie een rondreis door zowel Namibië als Botswana maken maar helaas is dit boven ons budget. Nu twijfelen wij of we een rondreis door Namibië of door Botswana zullen maken.

Zijn er mensen die beiden landen hebben bezocht en wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt [emoji1]

Groetjes Eva

Namibie, absoluut. Wij zijn in beide landen geweest. Namibie met de zandduinen, Death Vlei, Swakopmund, Skeltoncoast, Etosha. Het is allemaal geweldig mooi.
Botswana is ook prachtig maar heeft minder hoogtepunten. Daar heb je de Okavango, Chobe.
Een combinatie zou toch wel leuk zijn. Of een combinatie Namibie met een stukje Zuid Afrika.
Wij hebben ooit met een groepsreis, dat dan wel, van Kaapstad naar Johannesburg gereisd door Namibie, Botswana en Zimbabwe. De prijs daarvan viel best mee. Kamperen, dat scheelt aanzienlijk in de prijs.

Hoi Dionne, bedankt voor je reactie! Wij zijn dit jaar naar zuid Afrika geweest, dit is ons zo goed bevallen dat we nu graag naar Namibië en Botswana zouden willen gaan.

We hebben nog niet echt gekeken wat de kosten zijn van kamperen (ik ben daar niet echt een type voor) maar misschien is het inderdaad toch wel de moeite waard! Bedankt voor je tip!

Het geluid van brullende leeuwen in een wildpark is echt onbetaalbaar als je lekker in je tentje ligt. Of in het donker op zoek naar je tentje en onderweg in het schijnsel van je zaklamp spiesbokken tegenkomen. Fantastisch.

Dat klinkt inderdaad fantastisch en avontuurlijk. Ik heb het zelf niet zo op insecten dat is voor mij het grootste struikelblok maar het is misschien inderdaad de moeite waard om eens te onderzoeken

Beide landen zijn prachtig, maar ook verschillend. Botswana heeft een aantal supermooie hoogtepunten, zoals Okavango, Chobe, Moremi, Makgadigadi pans, Central Kalahari,… Maar tussen de highlights zijn het nogal vaak dezelfde landschappen.

Namibie is in zijn geheel prachtig en enorm divers. Ik zou beide aanraden, maar als je eerst eentje wil / moet kiezen zou ik ook voor Namibie gaan. Daar kan je gerust een aantal weken rondtoeren. Ik zou het niet combineren met een ander land, aangezien je dan op een rustig tempo kan rondreizen, veel tijd hebt voor de activiteiten te bezoeken en ook nog om goed te genieten van de omgeving. Het is de moeite om soms 2 dagen op 1 plaats te blijven.

Wanneer zou je willen gaan / in welke periode?

Bedankt voor je reactie! Het liefst willen wij de landen ook combineren maar ik denk dat we helaas een keuze moeten maken. Het voordeel is dan inderdaad wel dat we rustiger aan kunnen doen en meer kunnen genieten van het prachtige land.
Ik denk eraan om in september/oktober voor drie weken te gaan