Botswana en Namibie via Johannesburg

Beste allemaal,

Na 3 jaar geleden een fantastische reis door Zuid-Afrika te hebben gemaakt, willen we in oktober ongeveer 3 weken naar Namibie en Botswana. Nu heb ik naar vluchten gekeken op Windhoek, maar die zijn allemaal erg duur (ook vanaf Dusseldorf of Brussel).We zitten er dan ook aan te denken om op Johannesburg te vliegen en vanaf daar de reis te starten en eindigen met een huurauto. Is dat een goede optie, of zijn we dan (te) veel dagen kwijt om in Namibie/Botswana te komen? Wat we in ieder geval willen zien zijn: Chobe, Okavango delta, Etosha, Sossusvlei, Swakopmund en Walvisbaai.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten Carolien

Hoi Carolien

Verleden jaar hebben wij er 5 weken over gedaan en zijn niet tot Sossusvlei en Swakopmund gekomen. Je kunt het dus zo gek maken als je wilt. Vanaf Joburg ben je met een paar uur in Botswana, afhankelijk waar je de grens over wilt, in het noorden van zuid-afrika via Tuli Block of via Gaborone - Lobatse (en dan door naar Maun). Het laatste is wel een beetje ver plm 850km maar wel allemaal “snelweg” een optie is om ook daartussen een overnachting te nemen. Dit afhankelijk van jouw prioriteiten…
Wanneer je alleen naar Moremi, Okavango en Chobe wil lijkt mij dat de beste optie. Met een overnachting in Gaborone (mokolodi backpackers) en mss een verderop is Maun wel goed te doen!
Als je meer info wilt wees dan wat meer specifiek!

Toevallig, ik ga precies hetzelfde doen! Wij gaan 3,5 week in september, had inderdaad een erg goedkoop ticket naar Johannesburg gevonden. Dus ik ben benieuwd of hier verder nog tips binnenkomen! Volgens mij is het wel te doen in ieder geval.
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel tijd je ervoor moet rekenen om van zuid-Namibië weer terug in Johannesburg te komen?

Hoi
je kan evt , net als mijn schoondochter toen ze mijn zoon ging bezoeken in Windhoek, meteen een aansluitende vlucht nemen naar Windhoek. Dus tijd verliezen hoeft niet. Ook bestaan er bussen. Moet je even vergelijken of auto huren in JNB duurder/goedkoper is dan in Windhoek.

Zelf ben ik naar Windhoek gevlogen met Condor, 368,- euro voor een retourticket, vanuit Munchen.

South African Airways, Air Namibia en BA. Ik heb geboekt vanuit Belgie op www.ba.com

Ik heb nog veel vrienden in Namibie die ik bijna dagelijks spreek op MSN, dus als ik iemand iets moet vragen mail je maar.

GROET

https://www.kulula.com/

vergat ik nog.

Vanaf Gobabis (Kalahari Bush Breaks) naar Johannesburg is een volle dag rijden. Geen sightseeing maar echt doorrijden!

Van Joburg kan je ook doorvliegen naar Gabaronne, scheelt weer 4 uur in de auto zitten.

:dag:

En je bent gek wanneer je dit zelfs maar overweegt! :mad:

Haha, nou don’t worry hoor! Ik wilde dat stuk niet bepaald in een dag gaan rijden :slight_smile:

Was maar voor tijdindicatie Hans. Tuurlijk doe ik zoiets niet :-))

Wat kost zo’n ticket, als je dat bij jullie koopt, Annemieke?

Ligt er helemaal in welke periode er gevlogen gaat worden.
Kijk even op:

http://www.mundoo.co.za/cheap-flights-to/gaborone-GBE/JNB/

:dag:

Ik wil in 2011 weer terug naar Botswana en vermoed te gaan rijden vanuit Jo’burg naar Gaborone (overnachting Mokolodi GR, aanrader met hun rhino tracking, waarbij je lopent op enkele meters van deze beesten kunt komen) om me daar te gaan bevoorraden en de tocht echt te gaan beginnen. Ik ga met een aantal mensen die nooit eerder zijn geweest en moet dus een aantal locaties echt weer aan doen omdat je er gewoon een keer geweest moet zijn (zoals VicFalls, Savuti, Chobe, Moremi).

Meest logische route zal in mijn ogen Gaborone, Maun, Wildparken, Kasane, Vic.Falls zijn en vandaar uit denk ik dat wij de oversteek naar Namibie (caprivi strook) gaan maken maar dat staat nog niet vast. Ik doe alles overigens zelf, boek zelf de vlucht en overnachtingen en huur zelf de auto enz.