Hoi! Wil vanaf eind feb '14 voor 3 maanden gaan backpacken door zuidelijk Afrika. Het idee is om in Malawi te beginnen, daarna door naar Zambia, Namibië en vervolgens Zuid Afrika. Het liefst reis ik met het openbaar vervoer en slaap in goedkope guesthousjes. Hou van sportieve en avontuurlijke activiteiten, afgewisseld met relaxen, cultuur snuiven en misschien nog een paar parken bezoeken. Lijkt me leuk om deze reis met iemand te delen, dus als het je leuk lijkt om (voor een deel) samen te reizen, let me know! Tips en adviezen zijn ook welkom…
Prima idee, maar is dat realistisch, m.a.w. kun je zuidelijk Afrika doen met openbaar vervoer?? Ben erg geinteresseerd, maar kom alleen georganiseerde reizen of overlandreizen met speciale 4x4 voertuigen tegen. We, mijn ega en ik, hebben wel 2x 2mnd zuidoost Azie en 1x 3 mnd Zuid Amerika gedaan met 't openbaar vervoer. Zuidelijk Afrika staat heel erg hoog op ons verlanglijstje. Groetjes Tito45
Naar wat ik kan lezen in de Lonely Planet is het goed te doen, al zal je voor het bezoeken van parken en veel tripjes dit moeten regelen met een touroperator ter plaatse. Heb al eerder een maand door Tanzania gereisd, ook alles met het ov en dit is me zeer goed bevallen. Als je wilt, kan ik je op de hoogte houden van m’n plannen…
Dank je voor je reactie. Ja, ik zou heel graag op de hoogte blijven van je plannen. Je wil al over 2 maanden vertrekken. Veel suc6 met je planning. Ik ben erg benieuwd.
Erg leuk om je plannen te lezen. Voor mij komen ze nog iets te vroeg, maar ook ik ga dit jaar naar het continent Afrika. Ik heb in totaal 1,5 jaar in Zambia gewoond en ben helemaal verliefd op het land. Vandaar dat ik weer terug ga. Ik ben echter aan het kijken om er nog iets meer landen aan vast te plakken deze keer. Dus ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden!
Hi Jennifer,
Over precies een week vertrek ik (ben nu in Mwanza, Tanzania) richting Malawi:)
Cool dat je een tijdje in Zambia hebt gewoond! Heb je nog tips voor me?
Hoi Mara,
Tips? Ze zeggen dat South Luangwa en Kafue NP erg mooie parken moeten zijn. Natuurlijk ook een bezoekje brengen aan de wereldberoemde Victoria Falls. De grote plekken zijn eigenlijk allemaal wel te bereiken met bussen, dus dat is wel mooi. Verder heb ik vooral gewoond en gewerkt in de Copperbelt, geen toeristische provincie. Lusaka, hoofdstad, vind ik zelf niks, maar dat komt omdat ik niet zoveel van steden houd. Anderen vinden het wel een leuke stad. Wanneer wil je naar Zambia?
Groetjes,
Jennifer
Oke dankje, de watervallen stonden inderdaad op m’n lijstje en de zambezi river, maar zal ook zeker eens kijken naar een van die parken. Ergens halverwege maart zal ik in Zambia zijn.
Groetjes!