Groepsreis 20-35jaar? Of reismaatje Zuid-Afrika voor sept/ okt 2008

Hoi!
Ik wil graag voor ongeveer 3 weken in toptempo door Zuid-Afrika reizen en zo veel mogelijk zien/doen ergens in september/oktober!
Aangezien al m’n vrienden relaties hebben, werken enz enz ben ik nu toch geneigd om zelf iets te ondernemen. Omdat ik aan een baan vast zit, kan ik niet langer vakantie opnemen helaas…

Ik heb al rondgesurfd op internet, maar bijna alle groepsreizen die aangeboden worden, staat geen leeftijdscategorie bij (alleen Mambo). Ik ben zelf bijna 26 en wil het liefst met mensen op reis van rond mijn eigen leeftijd.

Vraag 1: wie heeft De Gouden Tip voor groepsreizen aangepast op leeftijd en eventueel al ervaring hier mee?
Vraag 2: wie heeft ongeveer dezelfde plannen? Reismaatje is natuurlijk ook altijd leuk!

groetjes Eva

Hoi Eva,

ook ik wil naar ZA voor ongeveer 3 é 4 weken. Ik wil een auto huren in Kaapstad en richting het Kruger Park rijden. Met natuurlijk alle nodige tussenstops. Terug vliegen wil ik vanaf Johannesburg.

Sept/okt gaat voor mij niet lukken i.v.m. werk, voor mij wordt het pas nov/dec 2008

Groetjes,
Sebastiaan

hey Eva,

Anderhalf jaar gelden zijn wij met een groepsreis van Shoestring meegeweest Zuid-afrika, zimbabwe, botswana en Namibie.
De leeftijd van de groep liep uiteen van 20 tot 50 maar gezien dat het een iets zwaardere reis was dan normaal, waren het allemaal flexibele mensen.
Shoestring is niet mijn favoriete organisatie maar de reis was wel fantastisch…
en het is een leuke manier om mensen te ontmoeten!

gr

Remco

Hoi Sebastiaan! Bedankt voor je reactie. Je plannen zien er goed uit, het zal inderdaad wel zoiets worden. Alleen ligt mijn vakantie rooster nog niet vast, zoals het er nu uit ziet, wordt het okt/nov en misschien wel 4 weken, als ik toestemming krijg. Nog even afwachten dus…
groetjes Eva

Hoi Remco!
Bedankt voor je reactie! Ik zal die site nog eens gaan uitpluizen. Maar inderdaad, als de reis wat zwaarder is, zal dat ook wel iets doen met het “soort” deelnemers. Goeie tip!
groetjes Eva

Ik heb het overwogen maar uiteindelijk een reis naar USA geboekt.
Goeie organisaties : djoser, koningaap en baobab (vooral die laatste heb ik al veel lof van gehoord).

Hoi Eva,

volgens mij zijn wij ongeveer naar hetzelfde op zoek! Ik zal beginnen me voor te stellen, dan kun je kijken of jij het ook zo ziet :slight_smile:

Ik ben Suzanne, 25 jaar en zit wat betreft vakanties in de bekende situatie: vrienden die of met hun partner gaan of ander soort vakantieplannen hebben. Mijn idee van vakantie is vooral veel zien en doen. Het liefst met veel afwisseling en een combinatie van verschillende dingen: cultuur, natuur, etc. Ik heb eerder al verre reizen gemaakt naar Mexico/ Guatemala (vorig jaar) en Maleisie en dat is erg goed bevallen. Vorig jaar ben ik met mijn werk in Kenia geweest (een weekje vrijwilligerswerk) en nu zou ik graag meer van Afrika willen zien. Ik kan 3 a 4 weken vakantie opnemen en wil ongeveer in september/ oktober gaan.

Ik plan eigenlijk altijd mijn reizen helemaal zelf en vind het ook juist leuk alles uit te zoeken, maar ben toch aan het kijken naar groepsreizen. Er zijn veel leuke mogelijkheden, maar het idee dat ik straks in een groep met compleet andere (vooral qua leeftijd, maar ook interesses, opleiding etc) mensen zit, benauwt me nog wel een beetje. Ik ben zelf best heel flexibel, maar het is toch prettiger met iemand met dezelfde ideeën en instelling te reizen.

Waar ik wel in verschil van jouw plannen, is dat ik (als ik naar Afrika ga) het liefst wil rondreizen juist in de landen om Zuid Afrika heen. Ik ben nu aan het kijken naar rondreizen door Zuid-Afrika, Namibie en Botswana (Cape town naar Vic falls). Lijkt je dat wat?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, Suzanne

Hoi Eva,
Wilde even zeggen dat je in ZA ook echt in je eentje kan backpacken, omdat je er zoveel mensen tegenkomt, dat je altijd weer een stuk van de route met mensen op pad zal kunnen.

Zelf zal ik ook daar zijn in oktober/november…
Ga weer vrienden bezoeken (heb er 5 jaar gewoond), en zal een vriend in 3 weken ook veel laten zien daar. Daarna vliegt ws een vriendin van me in, en ga ik met haar ws ook Mozambique, ws een stukje Malawi en Zambia erbij doen. Mogelijk terug door Botswana.

Als je bij het WTC een ticket boekt, fly&drive en dan je autohuur verlengen), heb je voor ruim 1100 Euro voor 4 weken je ticket en je auto. Lesotho is echt een aanrader. Heerlijk even bijkomen en uiteraard een heel andere sfeer doordat de apartheid daar gewoon niet zo speelt als in ZA zelf.

@ Suzanne
Ik zou in oktober gaan…in september kan het echt nog koud zijn en pijpestelen regenen in ZA ;). Als je maar vier weken hebt en je gaat zelf rijden, dan is het een aardig trip die je wilt gaan doen :). Heel erg toffe trip overigens, maar een 4x4 is wel een aanrader, zeker als je ook nog door Botswana gaat. Geen must, maar wel tipje ;).

Geniet van jullie plannen en misschien kom ik jullie nog wel tegen :).

Groetjes,
Jacqueline

Hoi Eva,

Nomad biedt ook leuke en avontuurlijke reizen Zuid-Afrika en zuidelijk Afrika aan (incl. Namibie en Botswana). Schijnt overwegend 20ers en 30ers aan te trekken. Vervoer met omgebouwde overland truck en veel zien in relatief korte tijd.
Idee?

Groetjes en alvast veel voorpret,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Hoi Natascha!
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken wat ze in de aanbieding hebben!
Ondertussen wil ik in ieder geval wel Zuid-Afrika/Namibie en Botswana combineren. De standaard van Kaapstad naar Victoria Falls zeg maar…
groetjes Eva

Kijk ook eens bij www.kilroytravels.nl Daar hebben ze ook jongeren-groepsreizen!

Verder vind ik shoestring echt een aanrader: is qua reisorganisatie een van de goedkoopste, maar wel goed! Ben zelf 20 en met hen naar Marokko geweest, geweldig!
Was een jonge groep, wel twee wat oudere mensen, maar jong van geest :wink: Ze doen ook veel avontuurlijk dingen, zoals dagtochten lopen, in mokoro, avontuurlijke opties. Dat zorgt ervoor dat de echte ‘ouderen’ (met alle respect!) afhaken.

Succes met plannen!

dag Eva
Gewoon eens contact opnemen met Afrika memories uit eindhoven wij hebben daar een reis geboekt voor aug dit jaar
groetjes nog patrick

Hai!
Ik heb inmiddels al via getaway africa geboekt, reis van 20 dgn van vic falls naar kaapstad. Vertrek: 19 sept. Blijf daarna nog een week in Kaapstad.
Thanks voor alle tips!
gr Eva

hee Eva

Cape to vic dat is de zelfde als ons wij doen die in aug reis je ook met nomad?
groetjes piek

Nope, met “getaway africa”, is een internationale reisorganisatie in Kaapstad. Heb ticket los geboekt, zodat ik dus daarna nog een week in Kaapstad kan zijn.
Alvast een fijne reis!
gr Eva

Ik zie regelmatig de naam Nomad voorbijkomen. Is er iemand die met deze organisatie al ervaring hebben? Ik ben zelf op dit moment aan het kijken voor de reis Cape to Vic met Nomad in Oktober/november. Zijn er meer die in die periode deze reis gaan maken?

Groet Edwin