Zuid-Afrika of toch USA? Vanaf maart 2008

Ola!

Ik ben 18 jaar, uitgeloot voor mijn studie, en hard aan het werk voor een reis. Waarheen is echter de vraag… Ik heb het er echt moeilijk mee om de knoop door te hakken, en denk dat het een stuk makkelijker zou zijn om samen met iemand plannen te maken. Bovenstaande landen hebben (momenteel) mijn voorkeur. Ik wil zeker een maand of 2 weg. (vrijwilligers)werk sluit ik niet uit om te doen. Ik hoop dat er iemand is die iets ziet in dit ontzettend vage plan, of tips heeft of iets dergelijks.
En anders succes met je eiegn reis!

Julia

Heey Julia,

Ook ik ben momenteel aan het werk, omdat ik aan het sparen ben om in maart naar Amerika te gaan, wilde voor 3 maanden gaan. Eigenlijk zou ik met een vriend van me gaan, maar die kan helaas toch niet, heb al heel wat uitgezocht en teamgenoot van me is vorig jaar voor 4 maanden geweest en heeft toen een soort rondje gemaakt, wat mij ook hartstikke mooi lijkt, hoor het wel!

groetjes, Mark (20)

Heey Julia!

Ik ben ook 18 jaar en heb ook net mijn VWO op zak. Omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde studeren, heb ik een tussenjaar genomen en ga in 2008 ook op reis naar Zuid-Amerika. Ik snap heel goed dat t moeilijk is te bepalen waar je heen gaat! Dat had ik ook namelijk. Ik heb gekozen om te eerst een maand taalcursus te volgen in Buenos Aires in een gastgezin, en daarna verder te reizen door Zuid/Midden-Amerika. Een precies plan heb ik nog niet, maar ben veel info aan t zoeken en ook op zoek naar een reisgenoot. Ik heb geboekt voor 28 januari naar Buenos Aires en mijn terugvlucht staat gepland op 28 mei. Lijkt je dit wat? Laat maar wat van je horen! Mijn email is: ikkemarjolein@hotmail.com

Hallo Julia,

Heerlijk dat ik niet de enige ben met zulke vage plannen…!!
Zal me eerst even voorstellen, ik ben Laura woon in de buurt van Emmen en ben 19 jaar. Ik ben net terug van mijn stage in Curacao en van plan de hele wereld te gaan zien.
Ik had het idee om naar Zuid-Afrika te gaan (ik kan vanaf mei), eerst 1 maand vrijwilligerswerk te doen (het liefst iets met kinderen) en daarna 1 tot 2 maanden door Zuid-Afrika te reizen om alle mooie wonderen daar te zien!
Ik hoop snel reactie van je te ontvangen, het lijkt me super om alle verdere plannen uit te werken. Mijn mail is: [EMAIL=“lauravdb_kizz4@hotmail.com”]lauravdb_kizz4@hotmail.com

Jimmy Biesebroek

Hey, Hallo mede avonturiers :dag:

Mijn bedoeling is om rond juni, julie te vertrekken naar Zuid Afrika
Ik ga daar verlopig voor 2 jaar naartoe, heb via mij pa een huis
daar kunnen bemachtigen :smiley: :smiley: ben zoooo happy!!!
Mijn droom komt eidelijk uit, maar ben er wel jaren al mee bezig geweest!
Bloed, zweet en tranen.
Maargoed ik heb daar 3 slaapkamers en als er mensen zijn die het gezellig
vinden om een tijdje daar te logeren zijn ze van harte welkom :smiley:

Greets Jimmy