Ik ben al een tijd aan het overwegen om een reis te maken. Ik heb besloten tot het eind van 2008 te sparen en kort daarna m’n spullen te pakken. Ik heb geen idee waar ik heen wil, het maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit, ik wil in m’n leven simpelweg zoveel mogelijk hebben gezien, dus elk begin is een goed begin.
Ik heb geen reiservaring, dus in m’n eentje reizen is niet verstandig. Vandaar dat ik graag samen met iemand wil reizen. Ik ben breed aangelegd qua verwachtingen en interesses. Zo vind ik het prima om werkend te reizen, vrijwilligerswerk te doen, uberhaupt niet te werken. Trein, vliegtuig of iets anders maakt ook niet uit. Ik houd van rust en drukte, van warmte en kou. Eigenlijk vind ik alles prima, ik wil gewoon heel graag gaan !
Ook ik wil erg graag eind 2008/begin 2009 een reis gaan maken van ongeveer een half jaar en zou dit liever niet alleen willen doen. Ik ben 24 jaar en rond dit studiejaar m’n tweede bachelor af, waarna het dan toch echt tijd is om eindelijk die gave reis te gaan maken! Wat betreft bestemmingen heb ik in ieder geval Zuid-Amerika op m’n verlanglijstje staan, maar het liefst zou ik nog veel meer willen zien (o.a. Azie). Misschien kunnen we wat ideeën uitwisselen!
Mijn naam is Britt en ik ben 22 jaar en ook van plan om begin 2009 weer naar buitenland te gaan voor een aantal maanden. Mijn interesse gaat uit naar australie, zuid amerika. Misschien kunnen wij via de email contact hier over houden. [EMAIL=“britt_anika@msn.com”]britt_anika@msn.com Hoop snel van jullie te horen. Groetjes Britt
Hoi Linda,
Ik ben Sanne, 22 jaar en net afgestudeerd. Ik werk nu in de zorg, tot november. In de maanden januari t/m april ga ik vrijwilligerswerk doen in Ghana. Dit heb ik al geregeld via de organisatie Vrijwillig Afrika. Ik ben echter nog op zoek naar een gezellige reisgenote die in de maand december of eventueel de maand mei met mij door Ghana wil rondreizen.
Ik begrijp dat je nog niet een bepaald land voor ogen hebt? Of inmiddels al wel misschien? Mocht je interesse hebben in rondreizen in Ghana in december of mei, dan hoor ik dat graag!
groetjes, Sanne de Leeuw
ik had hetzelfde plan opgevat, namelijk om een aantal maanden zuid-amerika rond te trekken en daar wat vrijwilligerswerk te verrichten en ervaringen op te doen. Maar alleen is inderdaad maar alleen, dus samen optrekken lijkt me wel wat. Of eventueel als we in dezelfde regio zitten eens afspreken en ervaringen uitwisselen lijkt me ook niet slecht.
Mijn voorkeur gaat uit naar landen als Bolivië of Argentinië. Kan je je hierin wat vinden?
Zuid en Amerika staat ook op mijn lijstje. Wil daar al eerder heen om wat Spaans te leren en dan vanaf begin of half Januari rond te gaan reizen, vanuit Argentinië, richting Brazilië.
Lijkt me leuk wat meer contact met jullie te hebben om te kijken of we misschien een gedeelte samen kunnen doen.
Dag allemaal!
Ik ben net als jullie ook op zoek naar een reismaatje! Net afgestudeerd en 23 jaar.
Ik ben van plan om dec./jan. weg te gaan en richting midden en zuid amerika te vliegen.
Ik hou van surfen, zeilen, cultuur en natuur en hoop iemand te vinden die het leuk vind om soieso naar Bolivia en Peru te gaan en daarnaast wat landen in Midden Amerika wil opzoeken.
Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op een Killroy Ticket, Adam, NY, Guatemala, Peru Adam. Maar klinkt dit leuk en heb jij een ander plan?
Mail me dan, we komen er vast wel uit!
Mijn plan is ook om rond februari/maart 2009 naar zuid-amerika te gaan. Ik ben dan afgestudeerd en wil daar graag spaans leren (ik heb hiervoor al meedere organisaties gezien), vrijwilligers werk doen en vooral wat van de wereld zien. De machu piccu in Peru staat iig op mijn lijst! Het lijkt me gezellig om dit (voor een deel) samen met iemand te gaan doen. De iedeen van Timon, Jessica en Marleen spreken mij ook aan.
Wie weet komen we samen tot een mooi plan:)
Groetjes Edda
Hey allemaal, ik vroeg me af of jullie al reisgenootjes hebben gevonden? Ik ben ook nog op zoek naar een reisgenootje (V) voor Jan 2009… Ik zou graag naar zuid of midden amerika gaan… Guatemala, Ecoador, Costa Rica, ik wil graag Spaans leren dus een van deze landen lijkt me erg leuk, of misschien een combinatie ervan! Ik wil een periode van ong 6 weken weg… Lijkt je dit leuk? Laat het me weten!
Ik zoek ook nog reismaatje! ik wil graag een stad in azie doen, nieuwzeeland, fiji en eventueel usa, om zo een rondje om de wereld te maken:) ik ben rianne 21 jaar, lijkt het je wat kan je me altijd mailen! [EMAIL=“rianne_kramer@msn.com”]rianne_kramer@msn.com
Heyy allemaal:smile: ik zoek ook nog een reisgenootje (V) voor volgend jaar.
Ik moet ook nog even sparen maar ik wil vrijwilligerswerk gaan doen in Zuid afrika voor 2 maanden!
Lijkt het iemand leuk om mee te gaan?? www.daktaribushschool.org is de website waarbij ik me aan wil melden voor vrijwilliger.
ben je geintresseerd mag je me een mailtje sturen: dance_damour@hotmail.com
Misschien tot snel!! :wub:
bij mij is het al vrij concreet aan’t worden. Ik vertrek 11 januari naar Buenos Aires en van daaruit schuin omhoog over Bolivia en Perú tot in Ecuador.
Ik denk zo’n een maand of zes ginder rond te toeren(afhankelijk van hoe goed het daar allemaal meevalt,… of tegenvalt. Zalig toch die open tickets:slywink: )
En misschien op één of twee plaatsen halt te houden voor een maandje vrijwilligerswerk.
Is er iemand die het ziet zitten een stukje samen rond te toeren? Uiteraard staat Machu Picchu bij mij ook op het programma, evenals het Titicacameer, Potosí, Quito, La Paz, de zoutvlakten, het regenwoud, eventueel de Incatrail,… En het zou natuurlijk wijzer (leuker) zijn om al die zalige ervaringen te kunnen delen met anderen, en om van tijd tot tijd nog eens Nederlands te kunnen spreken is natuurlijk mooi meegenomen.
Indien er iemand interesse heeft, laat maar weten. Kunnen dan misschien samen iets uitstippelen?
Leuk om al die reisplannen te lezen… Ik ben het zelf ook van plan! Voor mij zijn de plannen al iets concreter, ik ben van 1 februari 2009 tot en met 2 maart 2009 in Buenos Aires om Spaans te leren, waarna ik doorreis naar Santiago,Chili om daar een maand vrijwilligerswerk te doen! Ik ga dit met de organisatie Activity International doen, toevallig nog meer mensen? Of zijn er mensen die verwachten rond diezelfde tijd in Buenos Aires/ Chili te zitten? Ik doe de reis opzich alleen, maar zou het hartstikke leuk vinden een keer wat gezelligs te gaan doen met andere reizigers! Hoe meer zielen hoe meer vreugd… Dus als je vergelijkbare plannen hebt, laat het me weten! Groetjes, Susanne
Ik zoek ook nog een of meerdere reisgenoten voor (een gedeelte van) de volgende reis:
Peru - Bolivia - Paraguay - Brazilie
Zowel bestemming als periode is enigszins flexibel, maar ik heb een wel heel goedkoop ticket gevonden in de periode 26 maart - 26 mei.
Ik ben 23 jaar en net afgestudeerd. Ik heb al redelijk wat reiservaring maar Zuid-Amerika lijkt me super om te gaan ontdekken!
Ik hou van actief zijn: surfen, wandelen, duiken etc. maar een dagje chillen vind ik ook prima.
Verder ben ik niet de moeilijkste;) Kan me goed aanpassen en heb altijd goede zin.
Mijn emailadres is [EMAIL=“joosthendrikx@gmail.com”]joosthendrikx@gmail.com. Ik heb MSN maar dat moet je maar ff per mail vragen dan:P
Groetjes Joost
Zal mijzelf eerst even voor stellen. Mijn naam is Elyse, 18 jaar jong en woon in Zuid - Holland.
Ik herken veel van jou verhaal, heb zelf ook nog geen reis ervaring en wil ook zo graag mogelijk genieten en zo veel mogelijk gedaan en gezien hebben.
Ben ook op zoek naar een reisgenoot.
Mijn planning is wel begin volgend jaar naar Australie ( Nz, Auckland & Tasmanie etc ) te gaan.
Nog voor een onbepaalde tijd.
Tegen die tijd ben ik nog veel dingen aan het uitzoeken etc.
Hoi!
Ook ik ben van plan om de wereld te gaan ontdekken!Rond juli 2009 wil ik graag naar Zuid-Afrika om eerst een wild-life project (of iets anders) te doen van een maand, daarna wil ik graag nog een maand gaan backpacken. De westkust van Zuid-Afrika schijnt helemaal super te zijn!Ik heb alleen hetzelfde probleem als jij…wil niet alleen!Lijkt het je wat om ook die kant op te gaan dan hoor ik het graag!
Groetjes Inge
Heeeej Elyse
Reis uit stippelen, dingen regelen…lijkt me egt wat makkelijker dan een reisbuddy te vinden!
Australie lijkt me ook wel wat maar tog gaat mn voorkeur uit naar Zuid-Afrika!Dat wil ik eerst gezien hebben. En Australie is zover vliegen hahaha
heb jij al concrete plannen of is het allemaal nog onduidelijk?
groetjes Inge
Ben zelf 4 jaar geleden in Mauritius geweest ( Eilandje bij Afrika )
Was echt super mooi !!! Hele mooie natuur en hele lieve, amicale mensen.
Echt een bounty eiland.
Heb nog niet echt concrete plannen. Wil eerst een reismaatje vinden en dan samen uit plannen.
Wil wel zo iezo heel Australie door. werken en reizen daar.
Het liefst ook naar Nieuw zeeland , auckland & Tasmanie enzo.
Ga nu flink beginnen met sparen en alvast dingen verzamelen zoals reis boekjes, ( lonely planet ) een backpack etc.
Ben van plan volgend jaar April ongeveer te gaan!
Wanneer ben jij van plan om te gaan ? En heb jij al concrete plannen ?
Hoi Elyse
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met sparen haha kost een hoop geld zo’n onderneming…maar als ik verhalen moet geloven is het het geld dubbel en dwars waard!
wil jij alleen gaan reizen of ook vrijwilligerswerk gaan doen?
mijn idee is om eerst een wildlife project te doen en dan reizen of andersom natuurlijk;) kheb voor mezelf een datum genomen (1juli) en rond die tijd wil ik gaan…duurt nog ff maar zo heb ik nog wel genoeg tijd om alles te regelen etc
tjuuus