Zuid-Afrika of Tanzania??

Mijn vriend en ik willen deze zomer drie weken rondtrekken in Afrika (met ons tweetjes, dus geen groepsreis!).
We blijven twijfelen tussen de landen Zuid-Afrika of Tanzania omdat ze ons allebei prachtig lijken!

Wie kan ons helpen met een goede keuze te maken op basis van prijs, vervoer ter plaatse, verblijfjes, eventueel gevaar, eigen ervaringen?
We hebben al iets of wat reiservaring naar verre landen.

Alvast bedankt!

Hoi,

Tanzania en Zuid-Afrika zijn qua (vakantie)land niet zo goed te vergelijken. In Zuid-Afrika heb je prima wegen/infstrastuctuur etc, en kun je ook op eigen houtje de nationale parken in.

In Tanzania kun je alleen met een lokale gids de parken in en qua kosten zul je daar ook meer kwijt zijn. Zuid-Afrika kun je veel makkelijker zelf bereizen.

Tanzania vind ik wel een van de mooiste Afrika-landen: de wildparken Serengeti-Ngorongoro Crater zijn fantastisch (wij waren er in 1997 en 2000) en ik ga zeker eens terug.

Groetjes uit de bush,

Corné.

Tanzania is prachtig maar is stukken duurder dan Zuid-Afrika. Met name je verblijf in de nationale parken is naar mijn mening in Tanzania tegenwoordig schrikbarend duur!

Maar het blijft een verschrikkelijk mooi land dus als het geld mag rollen, dan zou ik het wel weten! Zoals Corné aangeeft zijn huurauto´s en wegennet in Zuid-Afrika wel weer beter!

groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com