Wildparken Kenia vs Tanzania

Komend jaar ga ik met een vriend rondtrekken in afrika (zie twee topics terug). Veel van onze reis staat al vast, maar het laatste stuk twijfelen wij. Met name de wildparken in Tanzania leveren ons veel vragen op. De kosten zijn echt heel erg hoog in vergelijking tot andere landen. De Ngorongoro krater en de Serengeti lijken mij echt heel mooi, maar inclusief auto zit je zo aan 200 euro per dag. Kenia is volgens mij veel goedkoper, is dit een volwaardig alternatief? Ik krijg namelijk sterk het gevoel dat de Serengeti en de Ngorongoro krater ook wel heel erg een soort hype zijn… Afrika barts van de mooie gebieden volgens mij. Kan iemand (bij voorkeur iemand die in beide landen is geweest) ons tips geven over welke land beter geschikt is waarvoor, en ook iets over de prijzen?

Onze route is als volgt:

Zuid-Afrika
Namibie
Botswana
Zambia
Malawi
Tanzania
Rwanda
en dan of:
a)Tanzania
b) Uganda, Kenia, Tanzania

Met name financien spelen een rol in deze keuze.

Verder gaan wij van ± 1 April tot ±1 Juli, en zoeken wij mogelijk nog een extra reisgenoot voor deze trip (of een deel er van), dus mocht iemand interesse hebben?

Hoi,

Serengethi mag je niet missen! Er is maar 1 grote trek en dat is daar !!! Van alle wildparken die ik gezien heb blijft dit toch met stip boven aan staan.
Nongoro crater vind ik niet spectaculair en veel te druk.
Tanzania is vriendelijker en minder toeristisch dan Kenia. Ik zou voor tanzania kiezen en rwanda/uganda en kenia laten liggen. 1 uitzondering ik vind persoonlijk Mt Kenia nat. park mooier dan Kili nat. park. Dus als je wilt gaan klimmen stuur ik je wel naar Kenia…

Etosha, chobe mogen op je reis ook niet ontbreken.

Als je geld wil besparen koop dan niet de 4x4 (zie je post elders) maar ga met lokaal openbaar vervoer, dan snuif je ook nog een berg cultuur op en maak je afrika echt mee. Heb je overigens ervaring met 4x4 in Afrika. Want met 1 auto alleen zo maar gaan rijden is een risico… Zuid Tanzania / Malawi / Mozambique zijn niet de meest toegankelijke gebieden. De andere landen zijn goed te doen met eigen vervoer.

groeten
erwin

Hallo,

Wil je hulp bij de planning e.d. van jullie Overlandreis? Ik kan die geven:
www.come-along.nl

In 2001 ben ik van Kaapstad terug naar Nederland gereden…
http://home.wanadoo.nl/schoelink

Gr. Hans Schoelink