Safari Kenia En Tanzania

Ik wil samen met een vriendin in april naar Kenia en Tanzania en daar een safari door die 2 landen houden. Nu vraag ik me af of ik dat t beste vanuit Nederland kan regelen of dat mensen ervaringen hebben met het regelen hiervan op de bestemming zelf?
Ik heb het idee dat die Nederlandse reisorganisatie de boel nogal afzetten, maar ik weet niet hoe veel t zou kosten (schelen) als ik t daar pas regel.
Iemand tips of adviezen?

Alvast bedankt!

Sanne

Het mooiste is de wildparken met eigen vervoer te bezoeken (al dan niet met huurauto). Beter dan met een hele meute op pad te zijn die nooit helemaal stil is als je net die leeuw aan zijn prooi ziet knabbelen.
Goedkoop is het echter niet, alleen al de entree voor het voertuig is vaak tientallen dollars per dag,plus dan nog de entree van jezelf, en voor het overnachten waar ze voor een zeer primitieve kampeerplek soms wel een 30 dollar per nacht durven te vragen.
De goedkoopste keus is met een groepsreis. Om dat vanuit Nederland te doen is niet duurder (afhangende welke maatschappij je neemt natuurlijk), eerder goedkoper en 't scheelt je zeer zeker een hoop grijze haren dan wanneer je het ter plaatse wilt regelen.
Een andere mogelijkheid is hier (internet)rond te zoeken naar reizigers uit het westen die daar met de auto rond rijden. Zo heb ik ook verschillende jaren reizgers gevonden om de kosten van mijn auto en het reizen wat te verzachten. helaas ben ik in april nog niet in Afrika…

hoi sanne, Het ligt er maar net aan wat je allemaal wil doen. Wil je elke dag in een park hangen en van park naar park hoppen, dan kan je beter gewoon met een nl-groepsreis meegaan. Maar wil je rondreizen en daarbij verschillende parken bezoeken, dan kan je ook prima met het openbaar vervoer gaan en de parken ter plekke regelen. Ik heb met beide ervaring in hetzelfde gebied. De groepreis was uiteindelijk duurder dan zelf rondreizen (openbaar vervoer) en de parken zelfstandig regelen.
groetjes