Reisgenote gezocht voor Tanzania

Ik ben 58 jaar en ik ben tot nu toe alleen in Nigeria geweest. Ik wil dolgraag naar de Serengeti en andere parken in Tanzania/Kenia.
Ik zoek een reisgeno(o)t(e) die net als ik graag naar Afrika gaat.
Ik ben flexibel wat betreft de periode.

Hi!
Ik raad Serengeti echt af! Ik ben er in Januari geweest van 2010, en het is gewoon een toeristenatractie van jewelste! Je staat in de file! ik vond het echt verschrikkelijk! En daarnaast is het belachelijk duur…
Ngorogoro crater is daar op tegen wel echt een aanrader. Echt prachtig is het daar en vergeleken met het Serengeti een veel betere plek om bijv de big 5 te spotten.
Ik zou eerder aanraden om naar South luangwa in Zambia te gaan of een andere minder bekend en toeristisch National Park.
Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, ik wilde toen ook perse naar Serengeti,…
Misschien kom ik je nog tegen, ik ben van 15 december t/m 7 mei in Afrika te vinden, oa ook in Tanzania en kenia :slight_smile:

Succes met zoeken van een reisgenoot!

Hoi LeoOni,
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit omdat ik al bang was voor wat je aangeeft: toeristische attractie en als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel. Ik ga dan ook eigenlijk graag alleen op pad, dwz met een
reisgeno(o)t(e) en indien mogelijk iemand die het land kent.
Ík doe er liever wat langer over dan dat ik met een groep op pad ga…
Ik zal zeker je advies opvolgen en als je nog meer goede adviezen hebt: graag!

hallo,
ik wil graag even reageren op het feit dat de serengeti absoluut geen atractie park is,misschien was het net even in de verkeerde periode.de ngorongoro is prachtig,evenals lake manyara,tarangire en arusha nationaal park.
ik woon en werk in moshi,dus als je meer informatie wilt,kan ik je die misschien geven,ook wat betreft een safari regelen of kilimanjaro beklimmen

succes met je reisgenoot zoeken.

groetjes uit een zonnig moshi,
ineke

Hi,
Wat leuk vanuit Moshi! Wat voor werk doe je daar? :smiley: Als ik zo vrijblijvend mag zijn! :wink:
Mag ik dan vragen wat wel de beste tijd is voor het bezoeken van het Serengeti. Ik was namelijk op een van de slechtse momenten daar, de trek van de dieren was al begonnen en de meeste dieren zaten al ver richting de kenyaanse grens of er misschien al over. En evengoed was het verschrikkelijk, daarnaast vind ik het park ook niet eens mooi, maar dat is mijn mening. South luangwa daar op tegen is wat kleiner, veel groener en prachtiger landschap en de kans op het zien van bijvoorbeeld de jacht van leeuwen is veel grooter…
Probeer alleen maar de ogen te open dat er meer, en misschien nu wel veel mooiere parken zijn dan het Serengeti…
Ik wil niet echt niemand van het Serengeti afpraten, wat ik al eerder zei, toen ik daar was toen moest en zou ik naar het Serengeti… Tuurlijk is het geweldig als je er bent geweest! :dag:

Dank voor je reactie Ineke: als je iemand weet die tijd heeft om met mij op stap te gaan zou dat geweldig zijn. Ik kan uit de voeten met Engels, Frans, Duits en wat Italiaans.
In Nigeria ging ik ook op reis met een “local” en betaalde ik gewoon alles voor die persoon. Ik heb er alleen geen idee van hoe duur Tanzania is.
Wat is de beste periode: is dat november want ik zou het wel erg gaaf vinden “de grote trek” te zien!
Helaas zit de Kilimanjaro beklimmen er voor mij niet niet omdat ik COPD heb…

Beste mevrouw Vonk-Noordegraaf,

Ik heb de diverse posts gelezen. Ik ben al eerder in Kenia met vakantie geweest en heb daar ook een safaritocht gemaakt. Ik had mezelf beloofd dit nog een keertje over te doen maar dan om net als u de Serengeti te bezoeken. Het zal mij dit jaar niet lukken, omdat ik al twee keer op vakantie ben gegaan, maar volgend jaar is wel mogelijk. Dus mocht u nog geen reisgenote hebben gevonden, dan kunnen wij wel kontakt houden,eventueel via een privebericht op deze site.

groetjes

Carrie

hi leonie,
bedankt voor je lieve reactie.
de beste tijd om de grote trek te kunnen meemaken,is van juli tot september,dan vertrekken ze naar kenya,en januari/februari komen ze weer terug.maar 1 feit,je weet het nooit precies,dus het is geen garantie,er hoeft maar 1 dag tussen te zitten en je mist de happening.
er zijn inderdaad mooiere parken,maar ik denk dat het persoonlijk is,ik vind nog steeds lake manyara 1 van de mooiste parken.south luangwa ben ik nog niet geweest
ik heb hier in moshi mijn eigen internet cafe,mijn B&B,en taxi bedrijf,regel safari’s en beklimming kilimanjaro
even een vraagje aan jou:in welke plaats woon je,ik woonde namelijk ook dicht bij amsterdam

hallo
de beste tijd om de grote trek te kunnen meemaken,is van juli tot september,dan vertrekken ze naar kenya,en januari/februari komen ze weer terug.maar 1 feit,je weet het nooit precies,dus het is geen garantie,er hoeft maar 1 dag tussen te zitten en je mist de happening.
ik heb geen idee hoe duur nigeria is,maar tanzania is vrij goedkoop,en als je wilt kan ik een locale iemand regelen die te vertrouwen is,want dit is en blijft africa.
kun je misschien meer duidelijheid geven wat je precies wilt en voor hoe lang,bijv een tent of een lodge,ik regel alles zelf,hakuna matata.
er komen regelmatig mensen naar me toe,die net als jij, een reisgenoot zoekt,als je wilt hou ik het in de gaten,mits je de periode aangeeft,oke?

als je nog vragen hebt,stel ze gerust,ik help je

groetjes ineke

Hallo resigenote,
Ik ben een vrouw van 60 en wilde in september naar Cuba gaan, individueel. Helaas kan ik geen maatje vinden. Nu las ik jouw oproep en ben hierin heel erg geïnteresseerd.
Ben al een keer in Zuid-Afrika geweest.
Persoonlijk zou ik het liefste begin oktober gaan.
Ik hoor het graag van je.
Groetjes Corrie
e-mail - ccve@kpnmail.nl

Als het me niet lukt dit jaar te gaan, neem ik zeker nog contact met je op: leuk!

Eigenlijk had ik dit jaar graag willen gaan, maar als bv januari ook een goede periode is om in Tanzania de parken en de krater te bezoeken kan ik dat ook doen. Kamperen is mijn ding niet, ik hoef geen luxe, maar een bed stel ik wel op prijs! Ik neem aan dat 3 weken wel minimaal nodig zijn om e.e.a. te bezoeken. Nigeria is heel goedkoop, maar dat kwam ook omdat ik met een local op pad ging en de busjes nam ipv taxi’s. Fijn was daar wel dat er geen toeristen waren…!Graag advies: wanneer zijn er de minste toeristen?

goedemorgen,

het is deze periode,de mooiste t/m december,het regenseizoen is afgelopen,en dat betekent alles mooi groen,zodat je veel dieren kunt zien langs de weg,die aan het grazen zijn.als het niet groen is trekken de dieren meer en meer naar binnen toe.
hier is moshi,valt het ontzettend mee qua toeristen,als ik nu achterom kijk vanuit mijn internetcafe,zie ik er geen 1,je meer last van toeristen in de grotere plaatsen,zoals arusha.
moshi is een aangename stad,ligt heel centraal,45 minuten vanaf het kilimanjaro airport,en dichtbij de parken.
ikzelf vind 3 weken te lang om op safari te gaan,na een dag of 8 a 10 heb je het wel gezien,de uitdaging neemt af,want een zebra blijft een zebra.
er zijn hier ook hele mooie dagtripjes,zoals watervallen ect.

groetjes ineke

goedemorgen,
het is nu t/m december de beste en mooiste tijd om de parken te bezoeken,het regenseizoen is afgelopen,en dat betekent dat er heel veel dieren aan het grazen zijn,je zou ze bijna kunnen aaien.als alles dor word,trekken ze het binnenland, en word een gamedrive lastiger om de dieren te vinden.
ikzelf vind 3 weken te lang,na een dag 8 a 10,heb je het gezien,de uitdaging neemt af,want en zebra blijft een zebra,en raak je verzadigd.
hier in moshi zijn niet zoveel toeristen,die vind je meer in de grotere steden zoals arusha.
moshi is een klein stadje,erg centraal gelegen,zo’n 45 minuten vanaf het kilimanjaro airport,en gunstig naar de parken.
er zijn hier ook hele leuke dagtrip te doen,zoals watervallen,zwemmen in aquablauw water,dat is net een oase,zo mooi!
je wilt niet camperen,maar het is niet het camperen wat wij kennen.hier camperen we in een huis op palen van tentdoek,met gewone bedden en douche en toilet,uiteraard kun je ook voor een lodge kiezen,maar dat is luxe.

ik hoor het wel weer van je.

Vakantiegangster,
Ik hoor het graag van je.
Zou je dan alleen de mail direct naar mijn privé willen sturen: [EMAIL=“ccve@kpnmail.nl”]ccve@kpnmail.nl
Ik weet niet of ik op deze site blijf en is wel net zo makkelijk.
Als je nog plannen hebt voor een (strand)vakantie, in september/oktober, ik kan altijd weg.
Zou ook graag jouw mail adres willen hebben.

Hoi Ineke,

Ik ga kijken of “Cornelly” en ik het samen kunnen vinden. Ik hoop eind september te komen en dan ong. 2 weken te blijven voor de diverse bezienswaardigheden. Moeten we hier onze visum regelen?

hoi!

ik zou als ik jullie was, het visum regelen in nederland,hier zou je gauw teveel kunnen betalen bij de douane,dit ivm corruptie en de ontzettende lange wachtijden voor visum.stuur je paspoort aangetekend op naar de ambassade,met daarin een aangetekende envlop met jou adres voor retour,dan kun je het altijd volgen via track & trace van TNT.
ik hoor wel van je

groetjes ineke

Hoi Ineke,
Tsja ik weet nu weer niet hoe of wat want “Cornelly” had al een reis in oktober geboekt, dus wordt het (misschien) november. Is het gras dan intussen niet te lang om veel dieren te zien? Dat was nl. wel het geval in “Yakhari Park” in Nigeria. De olifanten en giraffen steken er wel bovenuit, maar de andere dieren…???
Kun je een indicatie geven hoeveel een auto met chauffeur kost per dag?
Hoor weer graag van je!

Hoi Corry,
Zie je echt geen kans van bv 15 t/m 29 september te gaan?
Groetjes,
Martina

hoi martina,
ik stuur je een kopie,die ik naar corrie heb gestuurd:
Hoi Ineke
Ik ga misschien met Martine naar Tanzania.
Nu heb ik onverwachts een vakantie geboekt in oktober.
Is november een goede tijd om te gaan en wat kost het om een privé chauffeur te huren voor ca. een week en naar de wildparken te gaan??
Zit bij de prijs dan ook de overnachtingen en eten en hoe gaat dit met de chauffeur. Wat zijn de entreekosten voor de parken. Wat is de mogelijkheid om naar Zanzibar te gaan. Hopelijk kan jij mij wat meer informatie geven.

Alvast bedankt en groetjes van
Corrie

Hoi corrie,

tot en met december is het een hele geschikte periode om te gaan,dit ivm met de vele dieren.
je hebt heel veel vragen,maar is het een idee als je aangeeft welke parken je wilt?ik kan dan ook een pakket aanbieden
de chauffeur slaapt in een apart gebouw,bij de andere chauffeurs.zeg maar een soort herberg.
er zijn genoeg mogelijkheden om naar zanzibar te gaan

alvast bedankt en groetjes
ineke