Dag allen,
zelf ben ik 4 jaar geleden in Tanzania geweest en in de volgende parken: Lake Manyara, Serengetti en de Ngorongorokrater. Verder in aantal andere Afrikaanse landen ook safari’s gemaakt. Blijft fascinerend en wil ook zeker weer naar aantal parken nu ik in oktober weer naar Tanzania ga. Reis nu met mijn zus die nog nooit echt ver weg is geweest en er ontzettend naar uitkijkt. Liefst ga ik nu naar de parken in het zuiden; Selous, Ruaha, Mikumi. Ook Tarangire lijkt mij erg mooi. Maar ‘mag’ ik haar die parken in het noorden ontzeggen en zijn deze parken in het zuiden al overweldigend genoeg voor iemand die nog nooit in een wildpark is geweest? Benieuwd naar jullie mening! Dank alvast
Beste Da1isa,
Het grote verschil tussen noord en zuid is dat het in het noorden veel drukker is. In het zuiden kun je de hele dag op zoek zijn naar wild en geen enkele andere auto tegenkomen en daarnaast lijken de dieren ook minder gewend aan toeristen. Dat is in het noorden anders. Ook zijn de afstanden in het zuiden groter.
Over het algemeen zijn de parken net zoveel de moeite waard als de parken in het noorden. Als je niet op zoek bent naar het specifieke van Ngorongoro Krater of de weidse vlakten van de Serengeti, dan kun je zeker naar het zuiden gaan.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groeten,
Marion Sumari