Beste reisgenoten,
In november ga ik samen met mijn zus, voor 1 maand, naar Tanzania.
Het ticket is al geboekt en wij hebben al een richtlijn voor het reizen. Wij vliegen via Dar Es Salaam.
Zijn er mensen die ons advies kunnen geven zoals;
- Hoe en waar kun je het beste een safari trip boeken?
- Welke safari’s moet je echt gezien hebben? (wij gaan naar zuid en noord Tanzania)
- Is iemand al geweest in het park voor de Chimpansees, in het Westen van Tanzania?
- Wat zijn tips voor Zanzibar?
- Zijn er misschien mensen die in deze tijd ook naar Tanzania gaan??
Wij willen graag alles weten 
Groetjes Kim
Hallo Kim,
Wel heel veel vragen in een berichtje.
Er is zoveel mogelijk, alles hangt af van tijd en budget.
De parken in het Noorden zijn het meest bekend, in het zuiden wonderschone parken maar minder bekend.
Misschien kunnen we even via privé mail contact met elkaar hebben.
mijn email adres is info@big5safaritanzania.com
Telefonisch mag ook, laat maar weten in je mailtje.
Met vriendelijke groet.
Lieneke Hagen
Big 5 Safari
Hoi Kim,
Leuk dat jullie naar Tanzania komen.
Ik ben net terug van een trip naar het zuiden (Mikumi, Udzungwa en Selous) en het was geweldig. Ik ben al vaak in het noorden op safari geweest, wat ook supermooi is, maar het zuiden heeft zo zijn eigen charmes. Een combinatie is prima te doen, maar de afstanden zijn wel erg groot. Helemaal als je dan ook nog naar Gombe of Mahale wilt voor de chimpansees.
Indien het je eerste keer is in Tanzania is moet je zeker de Serengeti zien. Daarnaast kun je dat goed combineren met de Ngorongoro Krater. En als je dan de combinatie met het zuiden wilt doen zou ik zeker naar de Selous gaan. Dat is heel anders dan het noorden en ook minder druk. En vanuit Selous kun je makkelijk naar de stranden op het vaste land of naar Zanzibar. Indien je ook wat meer groen wilt zien, is udzungwa mountains national park heel erg mooi. Ik was daar vorige week en heb de Sanje Falls bezocht. Erg mooie 170 meter hoge waterval.
Op Zanzibar zijn heel veel verschillende stranden. Het ligt eraan wat je wilt. Sommige stranden zijn meer van de party’s en andere zijn meer voor de rust. Maar ze zijn allemaal mooi. En natuurlijk moet je het mystieke stonetown bezoeken.
Succes met alle voorbereidingen. Als je nog vragen hebt, kun je me een prive-berichtje sturen.
Groetjes Marion
www.caracalsafaris-tz.com