Wij gaan in februari naar Tanzania met 4 kinderen tussen de 10 -16 jaar. Nu weten we niet of we het Noorden moeten gaan bezoeken ( Arusha,Taranguire, Lake Manyara, Serengetti ) aanvliegen op KILIMANJARO en strandvakantie Zanzibar of
Bagamayo, Saadini,Mikumi selous en strandvakantie Zanzibar.
We gaan circa 17 dagen.
We willen afwisseling tussen safari,bootje, wandelen, dorpjes bekijken, waterval,nachtsafari.
Wie heeft een suggestie wat te doen???
Leuk dat jullie naar Tanzania komen. Aangezien jullie in februari komen zou ik noord aanraden. Het is dan de perfecte tijd om de migratie in de serengeti te zien. Ik raad dan aan om ook naar ndutu te gaan. Het is dan wel druk in de parken. Dus mocht je op zoek zijn naar rustigere plekken, dan kun je beter voor zuid kiezen.
Ik hoop dat dit advies helpt.
Het Noorden is drukker dan het Zuiden, behoorlijk veel zelfs. Maar je gaat waarschijnlijk ook veel meer dieren zien in het Noorden. Ik heb vroeger safari familiereizen begeleid en mijn ervaring is dat kinderen safari’s snel beu zijn als er niet veel wild te zien is. Selous is een gigantisch park met weinig toeristen en minder kans op het spotten van dieren. In Serengeti staan de chauffeurs met elkaar in verbinding en dus meer kans op het zien van spectaculair wild. En zoals Marion al schreef zijn de meeste wildebeesten in Ngorongoro Conservation Area/Serengeti om op de korte grassen te jongen. Spectaculair! Maar in Ruaha heb je ook veel wild en dan heb je het wel bijna voor jezelf. In het Noorden kan je enkel een night game drive maken in Lake Manyara (volgens mij). In Selous kan je ook erg leuke bootsafari’s maken op Rufiji rivier. En het is ook erg gaaf om vanuit Selous te vliegen naar Zanzibar.
Succes met het kiezen want het is best een lastige keuze!
Wij zijn net terug van een geweldige rondreis in Tanzania. Wij hebben geboekt bij Hofland Expeditions en hebben het fantastisch naar onze zin gehad. Wij hebben de Kilimanjaro beklommen, een ballonsafari over de Serengeti ervaren en hebben de laatste week doorgebracht op Zanzibar. Een echte aanrader!