Zuid-Afrika of Australie begin oktober 2008

Hallo allemaal!

In eerste instantie was ik vorig jaar van plan me in te schrijven bij geneeskunde. Mijn cijfers waren niet hoog dus als het niet zal lukken wilde ik vrijwilligerswerk gaan doen in Zuid-Afrika. Ik had al contact met het weeshuis enz. en toen zakte ik.
Ik doe nu nog een jaartje over, maar het begint wel weer te kriebelen.
Ik weet alleen niet meer wat ik nu wil. Backpacken in Australie of vrijwilligerswerk doen in een weeshuis in Zuid-Afrika.

Heeft nog iemand dit probleem?

Ik wil zowieso niet alleen op reis dus ga jij naar Australie of Zuid-afrika begin oktober 2008, dan zou ik het leuk vinden om wat van je te horen :teeth:

Groetjes!!

Joyce,

Er is nogal een verschil tussen zuid afrika (2e/3e wereldland) en Australie (westersland).
Als ik jou was zal ik eerst je doel van je reis bepalen…

Martin

De vraag is inderdaad wat je wil bereiken met je reis. Als je specifiek humanitaire werk wil doen dan zou ik naar Zuid Afrika komen, als je een top vakantie wil zonder al te veel zorgen dan zou ik naar Australia toe gaan.

Ik raad je aan om Zuid-Afrika te kiezen.Omdat Zuid-Afrika in 2010 het WK voetbal krijgt,wat automatisch de prijzen omhoog zal sturen.Dus al je nog ervoren kunt vertrekken dan komt dit beter uit voor je beugel.

Australie blijft Australie en gaat nergens heen.Al zullen de prijzen ook ietsje stijgen tegen die tijd maar werk is er met hopen om de geldbeugel terug te vullen.

He Joyce,
hoe ver ben je met je plannen?
Zie mijn oproepje…
Ik ben zelf vorig jaar naar Australie geweest en daar moet je sowieso een keer geweest zijn! Zeg ik niet alleen namens mijzelf, maar iedereen die daar is geweest!
Het is en blijft nogal een verschil inderdaad, Australie is inderdaad nogal westers.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
groetjes Eva

Ik ben in Aussie geweest, en heb in ZA gewoond…
And I agree…
Bedenk lekker wat je wilt…

Maar…losstaand daarvan… I looooove ZA.
Ik vond Aussie heerlijk, maar mijn hart gaat toch wel uit naar ZA. Het is anders, de mensen zijn anders, de culturen, de talen, de kleuren. Persoonlijk vond ik het een rijke ervaring, ookal vond ik het met de Islanders wonen in Aussie ook enorm geweldig. Daar zul je alleen niet zoveel van meekrijgen als je er wilt gaan packpacken tough :).

Nou…ben wel benieuwd wat je uiteindelijk zal gaan doen :).

Als je het leuk vindt, moet je maar eens kijken naar www.joshuaproject.co.za :).

Doeg!

heej,

IK wil ook vanaf ongeveer oktober 2008 gaan rondreizen. en ik zit ook erg te twijfelen tussen Australie en ZA.

Maar ik denk dat ik toch voor ZA ga…dus als je nog intresse hebt…

Liefs.