Wij hebben het plan aankomende zomer naar Mozambique te gaan. Na een rondreis en familiebezoek in Zuid Afrika willen we graag afsluiten op het strand, ik heb gehoord dat Mozambique mooie stranden heeft. Nu mijn vraag: wie heeft ervaring?
Ik denk dat we vanaf Krugerpark naar Mozambique rijden in een volkswagen/ Toyota Van, dus geen 4x4
en we willen niet heel erg ver Mozambique in omdat we al aardig veel gereden hebben dan en we ook weer terug moeten naar Durban. Anders wordt het voor de kinderen zo veel gereis.
Wie weet een mooi strand? Ook geschikt voor kinderen? Of een leuk hotel/ bungalow op het strand?
Bedankt voor de info, maar deze link werkt niet! Foutje? Moet wellicht kurhulalodge zijn, inclusief de g??? Elke letter, punt of komma zijn belangrijk in een web- of mailadres, maar dat weet je alvast. Vooral voor nieuwkomers in dit forum.
Je kan heerlijk op het strand zijn in de onze winter, geen probleem, zeker in het noorden en Mozambique .De zee is altijd heerlijk warm om te zwemmen, maar pas op hij trekt wel. En overdag altijd de zon , ongevaarlijk, en temps. 20 en meer.
dat laatste klinkt goed. Graag zou ik wat advies willen over welk strand in Mozambique. We kunnen rijden naar Xai Xai, maar Vilanculos lijkt veel mooier??
Kunnen we dan niet beter vliegen, van bv. Durban of Krugerpark? En waar of via wie zou ik dat het voordeligste kunnen regelen?
We zijn met 6 personen, dus we willen ook een beetje de kosten in de hand houden…
Als je de kosten in de hand wil houden, stel ik voor dat jullie in ZA blijven. Een vlucht naar Mozambique voor 6 personen zal niet goedkoop zijn, zeker niet tot Vilanculos. Bovendien heb je een visum nodig: wij hebben daarvoor in november 84 Euro voor 2 personen betaald (waren twee weken in Chidenguele met vrienden uit Jo’burg die verder alles geregeld hadden). Je moet ook met nog allerlei andere zaken rekening houden als je de grens (met de wagen) oversteekt: twee gevarendriehoeken, specifieke sticker enz. en soms uren aanschuiven. Huurwagens zijn in Moz blijkbaar veel duurder dan in ZA en dikwijls ook minder nieuw. Praat iemand van jullie trouwens Portugees?
Misschien zoeken jullie dus beter een alternatieve bestemming in ZA of volgen Annemieke’s raad op?
Ik zou eerlijk gezegd wegblijven uit Moz als je alleen voor de stranden gaat. Het land is namelijk niet echt heel mooi en vriendelijk. Bovenop wat toetske allemaal al noemt is er op dit moment een enorm probleem met corrupte politieagenten op de toeristische routes en zijn de wegen erg slecht. Als je kijkt wat je allemaal moet regelen en wat het uiteindelijk oplevert zou ik kiezen voor een mooie strandvakantie in ZA.
Inderdaad veel corruptie daar, niet nieuw, net over de grens word je “aangehouden” om te betalen en dat gaat maar door.
daarom gaan vele mensen er niet meer neen, buitenlanders, ook Zuid Afrikanen, worden als veld machines gezien door iedereen.
De me sen zijn inderdaad zeer ON vriendelijk.
en ook malaria gebied.
ok, deze berichten zijn nieuw en behoorlijk minder positief; ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook nog wel als uitdaging ga zien om naar Mozambique te gaan.
Maar goed, verstandig zijn is ook goed, zeker met kinderen.
Dus ik hoor hier de stranden boven Durban. We gaan in juli/ augustus, is dat echt strandweer?
Zeg maar handdoekje op strand, hele dag zwembroek aan? Of moet ik mij daar iets ander bij voorstellen.
We gaan niet voor het strand naar Zuid Afrika natuurlijk, maar het idee is ontstaan omdat we een rondreis maken door Zuid Afrika,
familiebezoeken en wildparken. Dan leek het ons een leuke afsluiter om dan nog even een klein weekje heel erg warm te worden en
lekker te relaxen aan het strand. Met name voor de kinderen.
Dus is Durban of ver daarboven een leuke optie?
Of bijvoorbeeld Ponta d’ouro (Mozambique)?
In july en augustus is het overdag heerlijk weer en de zee is echt warm. Het is de Indische oceaan, altijd warm. Ja heerlijk vertoeven op het strand, maar pas op de zee is gevaarlijk, hij trekt vreselijk.
Wij gaan deze zomer ook ( met de rugzak ), van 17/07 tot 05/08 , bij aankomst in Johannesburg nemen we de dag nadien onmiddelijk de vlieger naar Vilanculos.
De bedoeling van onze reis is deze keer volledig gericht op het duiken en het strand gebeuren, eens lekker rustig aandoen.
De bedoeling is om daar een dag of 5 te blijven en dan met de bus richting Tofo te gaan, daar dan 7 nachten te blijven en verder zien we wel.
Wegens de geruchten stappen we ook af van een auto te huren maar verder heb ik er alle verrouwen in. We reizen al enkele jaren en hebben nog nooit een echte slechte ervaring meegemaakt. Als je jezelf aanpast aan het land waar je in vertoeft dan zijn er meestal geen problemen.
Luister naar de tips van mensen die er GEWEEST zijn en vergeet de roddels ’ van horen zeggen’ !
Hier was ik eigenlijk ook wel erg benieuwd naar! Wij zaten te denken aan een paar dagen Ponto d’Ouro voor- of nadat we naar St Lucia gaan. Met de huurauto naar de grens en hem daar parkeren, en vervolgens via een transfer (kan vaak worden geregeld door hotel/app. waar je zal verblijven) naar Ponto d’Ouro. Kan helaas weinig ervaringen vinden op internet (heb ook andere fora doorgezocht).